نقش ویژه جهاددانشگاهی در تبیین و تعمیق گفتمان انقلاب اسلامی

۱۵ مرداد ۱۴۰۲ | ۰۹:۲۱ کد : ۶۰۶۵۵ تاپ خبر عمومی
فرماندار شهرستان یزد، جهاد دانشگاهی را خاستگاه نوآوری نخبگان جامعه خواند
نقش ویژه جهاددانشگاهی در تبیین و تعمیق گفتمان انقلاب اسلامی

 به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی استان یزد، فرماندار شهرستان یزد، جهاد دانشگاهی را خاستگاه نوآوری نخبگان جامعه خواند و گفت: جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد علمی و ملی تبلور یافته از دیدگاه گسترش علم و علم آموزی نظام مقدس جمهوری اسلامی که بیشترین تعامل آن با نخبگان کشور است، می‌تواند نقش ویژه‌ای در تبیین و تعمیق گفتمان انقلاب اسلامی داشته باشد.

«محمدرضا مدرسی یزدی» به مناسبت سالگرد چهل و سومین سالگرد تاسیس جهاددانشگاهی در گفت‌وگو با ایسنا، تصریح کرد: جهاد دانشگاهی اساساً یک نهاد علمی و ملی تبلور یافته از دیدگاه گسترش علم و علم آموزی نظام مقدس جمهوری اسلامی است و با توجه به این که بیشترین تعامل آن با نخبگان کشور است می تواند در راستای تبیین و تعمیق گفتمان انقلاب اسلامی، نقشی ویژه داشته باشد به شرط آن که اولاً جایگاه آن به درستی تعریف شود و ثانیاً زمینه نقش‌آفرینی موثر و هدفمند آن به گونه‌ای فراهم شود تا بتواند تنوع و گستردگی فعالیت‌های علمی خود را در جغرافیای وسیع ایران گسترش دهد.

وی مجموعه مراکز علمی- پژوهشی کشور که جهاد دانشگاهی هم بخشی از آن است را خاستگاه نوآوری نخبگان جامعه خواند و گفت:  هسته محرک و پیش برنده این قبیل مجموعه‌ها را جوانان تشکیل می‌دهند.

فرماندار شهرستان مرکز استان تاکید کرد: بسترسازی مناسب جهت شکوفایی استعدادهای جوانان پرنشاط و با انگیزه بر مبنای اعتقادات دینی و داشته‌های تاریخی و ملی می‌تواند تحول شگرفی را در توسعه علمی کشور فراهم کند که نتیجه قطعی و ذاتی آن پیشرفت مجموعه‌ای فناور دانش بنیان به عنوان محور رونق، رشد و شکوفایی خواهد بود و این همان الگوی مورد نیاز است که باید به جامعه تزریق شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: بی شک بخشی از موفقیت‌ها و دستاوردهای نظام را باید مرهون فعالیت‌های این نهاد علمی جهادی و انقلابی دانست که با نگاهی استراتژیک به منظور توجه و اعتماد به نسل جوان دانشگاهی شکل گرفت و در گذر زمان دستمایه‌ای برای خط شکنی در بسیاری از علوم جدید شد و کسانی این پیشرفت‌ها را رقم زدند که تربیت یافته مکتب اسلام و بنیانگذار انقلاب اسلامی بودند.

این مسئول با اشاره به فعالیتهای آموزشی جهاددانشگاهی یزد و نقش بسزای آن در تربیت افراد جامعه در راستای متناسب ساختن قابلیت‌های آنان با دگرگونی و تحولات علمی و اقتصادی کشور و توسعه بنیان علمی مدیریتی کشور، گفت: تنوع فعالیتهای آموزشی این مجموعه، آن را به یک سازمان کارآفرین تبدیل کرده است.

مدرسی همچنین به ظرفیت‌های جهاددانشگاهی استان در ایجاد مهارت‌های شغلی و انتقال دانش کار به دور از مدرک‌گرایی‌های رایج و رشد استعدادهای ذاتی افراد برای تصدی مشاغل اشاره کرد و آن را در توانمندسازی افراد حتی در بدنه دولت بسیار با اهمیت خواند.

کلید واژه ها: فرماندار شهرستان یزد


نظر شما :