پژوهشی - آرشیو

مروری بر نظرسنجی ایسپا؛ چند درصد مردم مستأجرند؟

نظرسنجی ملی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) از جامعه آماری کل کشور در روزهای ۱۷ و ۱۸ تیر ۹۸ نشان می‌دهد ۲۸.۷ درصد از خانوارهای ایرانی مستأجر هستند. همچنین بر اساس این نظرسنجی ۱۰.۷ درصد از مستأجران اعلام کرده‌اند رفتار صاحب خانه با آن‌ها بد و خیلی بد بوده است.

ادامه مطلب

محققان پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی اعلام کردند: تاثیر اسیدهای چرب اشباع و ترانس رژیم غذایی بر خصوصیات اسپرم و تغییرات هورمونی

بررسی‌های پژوهشگران رویان جهاددانشگاهی نشان می‌دهد اسیدهای چرب اشباع و ترانس رژیم غذایی در تغییر جهت متابولیسم به سمت تولید استروژن(هورمون‌های جنسی زنانه) است و تاثیری بر متابولیسم آندروژن( هورمون‌های جنسی مردانه) ندارد.

ادامه مطلب

مدیر مرکز درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا عنوان کرد: راهکارهای پژوهشی زمان تحریم/ ارایه پلاسمای منجمد تازه در واحد بانک خون

مدیر مرکز درمان ناباروری پژوهشگاه ابن‌سینا با ارایه برخی راهکارهای این مرکز برای تداوم فعالیت‌های پژوهشی در زمان تحریم و تاکید بر اجرای طرح‌های کاربردی، استقرار واحد بانک خون در این مرکز را موجب کسب اطمینان خاطر در جراحان دانست و گفت: در بانک خون رسمی دارای کیفیت علاوه بر خون، سایر فرآورده‌های خونی مثل پلاسمای منجمد تازه و سایر فرآورده‌ها می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد و بسته به نیاز بیمار، از دادن خون کامل اجتناب می‌شود.

ادامه مطلب

استفاده از سلول‌های بنیادی برای درمان آلزایمر، پارکینسون و سکته

مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته‌های پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی با بیان اینکه طبق استاندارد جهانی ۲۰ تا ۲۵ سال، سلول‌های حاصل از ذخیره نمونه‌های خونی قابل استفاده است، اظهار کرد: ظرف سه تا ۵ سال آینده از سلول‌های بنیادی حاصل از خون بندناف در درمان بیماری‌های دیابت، آلزایمر، پارکینسون، سکته قلبی و مغزی استفاده خواهد شد.

ادامه مطلب

با تلاش پژوهشگران رویان جهاددانشگاهی صورت گرفت؛ درمان بیماری‌های فرسایشی پیری با استفاده از سلول‌های خود فرد

تیمی متشکل از عضو هیات علمی پژوهشگاه رویان به همراه گروهی از دانشمندان ایتالیایی، سوئدی و سوئیسی، روشی ساده و کارآمد برای تولید سلول‌های بنیادی القایی از سلول‌های بالغ افراد بالای ۱۰۰ سال ابداع کرده‌اند که امکان درمان بیماری‌های فرسایشی در کهنسالی را با استفاده از سلول‌های خود فرد فراهم می‌کند.

ادامه مطلب
چهارمین نشست گام در یزد برگزار شد
/به همت سازمان جهاددانشگاهی استان یزد/

چهارمین نشست گام در یزد برگزار شد

به همت سازمان جهاددانشگاهی استان یزد چهارمین نشست گام با موضوع «نقش کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در کاهش آسیب‌های اجتماعی» برگزار شد

ادامه مطلب