پژوهشی - آرشیو

چهل و چهارمین شماره فصلنامه علمی پژوهشی بیماری‏های پستان پژوهشکده معتمد جهاددانشگاهی منتشر شد

چهل و چهارمین شماره فصلنامه علمی- پژوهشی بیماری‏های پستان پژوهشکده معتمد - مرکز تحقیقات سرطان پستان -جهاددانشگاهی، مربوط به بهار ۱۳۹۸ در پایگاه این نشریه به آدرسwww.ijbd.ir نمایه شد.

ادامه مطلب

با تلاش پژوهشگران رویان جهاددانشگاهی صورت گرفت؛ درمان بیماری‌های فرسایشی پیری با استفاده از سلول‌های خود فرد

تیمی متشکل از عضو هیات علمی پژوهشگاه رویان به همراه گروهی از دانشمندان ایتالیایی، سوئدی و سوئیسی، روشی ساده و کارآمد برای تولید سلول‌های بنیادی القایی از سلول‌های بالغ افراد بالای ۱۰۰ سال ابداع کرده‌اند که امکان درمان بیماری‌های فرسایشی در کهنسالی را با استفاده از سلول‌های خود فرد فراهم می‌کند.

ادامه مطلب

در پژوهشگاه رویان محقق شد؛ ابداع روشی برای تکثیر سلول‌های پیش‌ساز عصبی در حجم بالا

محققان پژوهشگاه رویان موفق به ابداع روشی شده‌اند که تکثیر سلول‌های پیش‌ساز عصبی در حجم بالا را ممکن می‌کند. تولید حجم زیادی از سلول‌های پیش‌ساز عصبی در مدت اندک و با حفظ کیفیت، گامی مهم برای سلول درمانی ضایعات عصبی محسوب می‌شود.

ادامه مطلب
رییس مرکز اطلاعات علمی جهاددانشگاهی دستاوردهای این مرکز را تشریح کرد؛

پوشش حداکثری منابع علمی کشور و رفع نیازهای پژوهشی محققان

دکترعظیم زاده با بیان اینکه برای رقابت با رقبا فعالیت نمی کنیم تصریح کرد: ما یک هدفگذاری کلی داریم که درواقع بتوانیم منابع علمی کشور را به صورت حداکثری پوشش دهیم و از طرف دیگر بتوانیم نیازهای پژوهشی محققان که اصلی ترین مخاطبان ما هستند را هم به صورت حداکثری برطرف کنیم. بنابراین با این دو رویکرد اصلی کارمان را برنامه ریزی کردیم.

ادامه مطلب

با امضای یک تفاهم‌نامه بین دکتر طیبی و دکتر غریب‌پور انجام می‌شود؛ «ایمیدرو» با پروژه‌های فناورانه‌ی جهاددانشگاهی در حوزه‌ی معدن و صنایع معدنی سرعت می‌گیرد

تفاهم‌نامه‌ی همکاری در حوزه‌های مرتبط پژوهش و فناوری به‌منظور تولید، توسعه، ارتقا و انتقال فناوری‌های مورد نیاز «ایمیدرو» توسط جهاددانشگاهی با حضور روسای سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و جهاددانشگاهی منعقد شد.

ادامه مطلب

مدیر مرکز خدمات تخصصی محیط زیست جهاددانشگاهی یزد: نیازمند اقتصاد سبز هستیم نه اقتصاد خاکستری/ وقت آن است که قاطعانه عمل کنیم

مدیر مرکز خدمات تخصصی محیط زیست و آلودگی محیطی سازمان جهاددانشگاهی استان یزد با تاکید بر این که نیازمند اقتصاد سبز هستیم نه اقتصاد خاکستری، می‌گوید: باید فعالیت صنایع مغایر با استانداردهای محیط زیست و دفن غیر اصولی پسماند‌ها متوقف شود.

ادامه مطلب

همایش ملی« آینده پژوهی فرهنگی »برگزار می شود

مرکز مطالعات آینده پژوهی فرهنگی جهاد دانشگاهی تربیت مدرس با حمایت دفتر مطالعات فرهنگی جهاد دانشگاهی ، همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تربیت مدرس و مشارکت سازمان ها و نهاد های فرهنگی کشور برگزار می نماید

ادامه مطلب

نتایج نظرسنجی ملی بهارانه ایسپا نشان داد؛ میزان استفاده مردم از نرم‌افزارهای بانکی

نتایج یکی از نظرسنجی‌های مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران ( ایسپا) نشان می‌دهد ۲۸.۶ درصد افراد بالای ۱۸ سال در کشور از نرم‌افزارهای بانک‌ها( موبایل بانک) استفاده می‌کنند.

ادامه مطلب

نمایش آخرین دستاوردهای جهاددانشگاهی در هفتمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی

جهاددانشگاهی در هفتمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی، صنایع و تجهیزات وابسته که از ۱۹ خرداد تا ۲۲خرداد ماه بر پا می شود، حضور می یابد و آخرین دستاوردها و محصولات خود را به نمایش می گذارد.

ادامه مطلب