ثبت نام طرح ملی توسعه مشاغل خانگی تا پایان آبان ماه تمدید شد

۱۲ آبان ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۵ کد : ۲۴۳۷۱ آموزشی تاپ خبر عمومی
ثبت نام  طرح  ملی  توسعه مشاغل خانگی تا پایان آبان ماه تمدید شد

به گزارش روابط عمومی  سازمان جهاددانشگاهی استان یزد، دکتر فاطمه سعادت جو رییس  جهاد دانشگاهی در نشستی با  عماد تشکری سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان  گزارشی ازآمار ثبت نام طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان ارایه داد.

دکتر سعادت جو خاطر نشان ساخت: مشکل اصلی طرح زنان سرپرست خانوار نبود متقاضیان حایز شرایط این طرح می باشد که با رایزنی ها و اطلاع رسانی های انجام شده خوشبختانه آمار طرح به تعداد مورد نظر رسیده است. همچنین  آموزش این افراد به کمک پیشرانها شروع و تعدادی هم ضمن آموزش های لازم مراحل اتصال به بازار آنها در حال انجام می باشد.  

در ادامه این نشست عماد تشکری سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به ظرفیت های موجود در بخش مشاغل خانگی گفت: مشاغل خانگی دارای ظرفیت های قابل توجهی برای ایجاد اشتغال است ولی عدم آگاهی و شناخت کافی افراد جامعه از این ظرفیتها باعث شده مشاغل خانگی مورد استقبال قرار نگیرد.

وی  افزود: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی یک فرصت مناسب برای معرفی مشاغلی است که همه افراد جامعه به ویژه بانوان جویای کار می توانند از آن بهره مند شوند و از این طریق برای خود و خانواده درآمدزایی کنند.

وی خاطر نشان ساخت: باید با بهره گیری از رسانه های استان این طرح و شرایط آن را به اطلاع مردم شریف استان برسانیم و با کمک جهاد دانشگاهی مهارت آموزی را به صورت علمی پیگیری کنیم.

عماد تشکری با اشاره به تمدید مهلت ثبت نام در این طرح اظهار داشت: متقاضیانی که تمایل دارند از این طرح استفاده کنند تا پایان آبان ماه می تواند به سامانه mkh.mcls.gov.ir مراجعه نمایند و جهت مشاوره با سازمان  جهاد دانشگاهی استان  به شماره ی 31622032و 31622001 تماس  بگیرند.

وی مدرک گرایی بدون مهارت را مشکل اساسی فارغ التحصیلان دانشگاه ها عنوان کرد و تصریح کرد: متاسفانه امروز بسیاری از مشاغل خانگی و صنعتی وجود دارد که با توجه به عدم مهارت افراد جویای کار بدون متصدی مانده و در بیشتر مواقع کارفرمایان باید از افراد غیربومی متخصص استفاده کنند؛ مدرک تحصیلی بدون مهارت دلیل مهم بیکاری افراد جامعه است.


( ۱ )

نظر شما :