توسعه‌ همکاری‌های سازمان جهاددانشگاهی استان و سپاه الغدیر یزد

۲۱ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۱:۴۴ کد : ۱۸۸۸۸ آموزشی تاپ خبر عمومی
فرمانده سپاه الغدیر یزد در در دیدار رئیس و معاون سازمان جهاددانشگاهی استان بر گسترش همکاری‌ها و تعاملات طرفین با یکدیگر تاکید کرد.
توسعه‌ همکاری‌های  سازمان جهاددانشگاهی استان و سپاه الغدیر یزد

به گزارش روابط عمومی سازمان جهادداشگاهی استان یزد «مهدی باصولی» رییس سازمان جهاددانشگاهی استان یزد در دیدار  خود با سردار «رضا پورشمسی» فرمانده سپاه الغدیر یزد ضمن تبریک اعطای درجه سرداری به وی، گفت: خوشبختانه در حال حاضر جهاددانشگاهی استان با سپاه الغدیر همکاری‌های خوبی در اجرای طرح سرباز مهارت دارد و امیدواریم شاهد گسترش همکاری‌های طرفین در سایر بخش‌ها نیز باشیم.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی سرباز مهارت برای ۲۲۰ نفر از سربازان وظیفه سپاه الغدیر و نیروی انتظامی استان براساس سهمیه اولیه، گفت: این دوره‌ها شامل آموزش مهارت‌های زندگی و کارآفرینی در دو گروه‌ سربازان زیر دپلم و بالای دیپلم به مدت ۸۰ ساعت از ابتدای هفته جاری آغاز شده است.

این مسئول با اشاره به ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های اموزشی جهاددانشگاهی به وی‍ژه در بخش ارائه آموزش‌های آنلاین با توجه به شیوع بیماری کرونا، در مورد ارائه خدمات آموزشی به نیروها و کارکنان سپاه الغدیر و و خانواده‌هایشان از سوی این سازمان اعلام آمادگی کرد.

باصولی همچنین با معرفی بخش‌های مختلف فرهنگی جهاددانشگاهی استان و توانمند‌های هر یک، از ظرفیت‌های این سازمان در زمینه فرهنگ‌سازی در حوزه‌های متنوع خبر داد.

وی از جمله ظرفیت‌های تخصصی سازمان جهاددانشگاهی استان را آزمایشگاه‌ تخصصی خاک و مصالح ساختمانی و مرکز تحقیقات گیاهان دارویی عنوان کرد و گفت: خوشبختانه در این بخش‌ها نیز ظرفیت‌های خوبی در داخل استان توسط سازمان جهاددانشگاهی فراهم شده که می‌تواند همسو با فعالیت‌های سپاه الغدیر حرکت کرده و خدمات ارائه کنند.

سردار «رضا پورشمسی» فرمانده سپاه الغدیر استان نیز در این دیدار ضمن خیرمقدم و ابراز قدردانی از این حضور، در مورد اعطای درجه سرداری به اظهارات سردار شهید سلیمانی در مورد درجه‌های نظامی‌اش اشاره کرد و گفت: ارتقای درجه بار مسئولیت برای تلاش در راه انجام وظایف مقدس پاسداری و خدمت به مردم شهیدپرورمان را بیشتر خواهد کرد.

وی در همین رابطه با افتخارات تیپ مستقل ۱۸ الغدیر یزد در دوارن دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: دلاوری‌ رزمندگان استان در این تیپ که در ۲۲ خط پدافندی حتی یک مورد عقب‌نشینی نداشتند و در ۱۱ مورد حمله‌ی آفندی خوش درخشیدند باعث شد تا این تیپ به عنوان تیپ همیشه پیروز لقب بگیرد و این در حالی بود که بیش از ۷۵۰ آزاده استان هیچکدام سالم به دست دشمن اسیر نشدند و یزد نسبت به جمعیتش شهدای قابل توجه و بالایی را تقدیم به انقلاب اسلامی کرده است.

سرتیپ دوم پاسدار پورشمسی در ادامه با اشاره به برخی از اقدامات سپاه الغدیر یزد در بخش‌های مختلف، از تعاملات آموزشی سپاه استان با دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف خبر داد و ابراز امیدواری کرد که در این تعام با جهاددانشگاهی استان نیز گسترش یابد.

وی برگزاری آموزش‌های سرباز مهارت را خوب و موجب رقم خوردن اتفاقات خوبی در آینده زندگی سربازان دانست.

به گفته‌ی فرمانده سپاه الغدیر یزد، ظرفیت‌های فراوانی در بخش‌های مختلف استان وجود دارد که گاهاً نیز مورد غفلت قرار گرفته ولی می‌توان با تعامل بین دستگاه‌ها و نهادهای مختلف استان مانند جهاددانشگاهی در جهت رونق و بهره‌برداری از آنها گام برداشت.

یادآور می‌شود؛ در این دیدار «احمد افروزیان» معاون آموزشی جهاددانشگاهی استان، مهدی باصولی رییس این سازمان را همراهی می‌کرد.


نظر شما :