رییس جهاددانشگاهی الزهرا(س) فعالیت‌های این واحد را تشریح کرد: از تمرکز بر حوزه‌ی زنان و خانواده تا تلاش برای کاهش معضلات زیست‌محیطی

۰۷ مهر ۱۳۹۸ | ۰۸:۵۴ کد : ۱۱۷۱۵ آموزشی عمومی
جهاددانشگاهی واحد الزهرا(س) یکی از واحدهای زیرمجموعه جهاددانشگاهی است که از سال ۱۳۵۹ هم‌زمان با تاسیس این نهاد انقلابی تشکیل شد و در راستای اهداف این نهاد گام برداشت و از اهم ماموریت‌ها و برنامه‌های این واحد، تولید علم و به کارگیری دانش و فناوری و توانمندسازی بانوان در ابعاد مختلف است.
رییس جهاددانشگاهی الزهرا(س) فعالیت‌های این واحد را تشریح کرد: از تمرکز بر حوزه‌ی زنان و خانواده تا تلاش برای کاهش معضلات زیست‌محیطی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی به نقل از سیناپرس، رییس جهاددانشگاهی واحد الزهرا(س)، درباره فعالیت های این واحد گفت: این واحد طی چندین دهه، با توسعه فعالیت های خود در حوزه های مختلف فرهنگی، آموزشی، پژوهشی، اشتغال و کارآفرینی به ویژه در زمینه زنان و خانواده، فعالیت های ارزشمندی را در سطوح دانشگاه و جامعه داشته است.

دکتر سکینه مفتاح در ادامه افزود: فعالیت‌های این واحد از بدو شکل گیری در حوزه فرهنگی آغاز شد و متناسب با نیاز دانشگاه و کشور، فعالیت های پژوهشی نیز در این واحد با همکاری اساتید دانشگاه شکل گرفت.

وی افزود: در دهه 70 اولین دوره آموزش های آزاد کوتاه مدت به منظور ارتقای توانمندی های علمی و مهارتی دانشجویان در سطح دانشگاه برگزار شد و در حال حاضر نیز پس از سال ها تجربه موفق، این آموزش ها با برگزاری دوره های تخصصی کوتاه مدت برای دانشجویان دانشگاه، پرسنل و مدیران ارشد و میانی سازمان ها و دستگاه های اجرایی و آحاد جامعه توسعه یافته است.

دکتر مفتاح تصریح کرد: این واحد درصدد است با تعامل و همکاری بیشتر با دیگر واحدها، پژوهشکده ها و پژوهشگاه های جهاددانشگاهی، خدمات گسترده تری را در سطوح مختلف ارایه کند.

وی در رابطه با دوره های بلندمدت این واحد نیز گفت: از سال 87 با تاسیس مرکز علمی کاربردی تهران با رویکرد تک جنسیتی (ویژه خواهران) و با پذیرش 110 دانشجو به صورت پودمانی در مقطع کاردانی در دو رشته تکنولوژی آموزشی، تربیت مربی مراکز پیش از دبستان آغاز به فعالیت کرد و در حال حاضر در دوره های کاردانی و کارشناسی رشته‌های حسابداری و حساب‌رسی، طراحی لباس، تربیت مربی پیش دبستانی، حقوق، تکنولوژی آموزشی و کامپیوتر دانشجو می پذیرد.

رییس جهاددانشگاهی واحد الزهرا(س) درباره فعالیت های پژوهشی این واحد گفت: فعالیت پژوهشی و خدمات تخصصی ما بیشتر معطوف به حوزه‌های اجتماعی، روان‌شناسی، محیط زیست و اکولوژی صنعتی و شهری، طراحی و هنر، کامپیوتر و فناوری اطلاعات است. در این راستا بنا به نیاز سازمان ها و دستگاه های اجرایی با انعقاد تفاهم نامه ها و قراردادهای متعدد عملکرد نسبتا خوبی داشته است.

مفتاح تصریح کرد: این واحد در راستای فعالیت‌های پژوهشی و بر مبنای طرح «نیازسنجی و اولویت بندی موضوعات پژوهشی حوزه زنان و خانواده»، با تاسیس گروه پژوهشی «سلامت اجتماعی زنان و خانواده»، از سال 93 محور اصلی فعالیت‌های حوزه علوم اجتماعی را بر این موضوع متمرکز کرده است.

وی با اشاره به فعالیت های کلینیک مشاوره و خدمات روانشناسی این نهاد گفت: این کلینیک در سال 93 تاسیس و با ارایه خدمات مشاوره ای و روانشناسی و با برگزاری کارگاه های تخصصی، سمینارها، نشست ها و همایش های تخصصی، در راستای کاهش آسیب ها و ارتقای سلامت روان در سطوح مختلف آحاد جامعه فعالیت می کند.

دکتر مفتاح افزود: گروه پژوهشی اکولوژی صنعتی و شهری نیز از زمستان سال 97 بیشترین فعالیت خود را بر معضلات زیست محیطی از جمله همزیستی صنعتی، اکوپارک صنعتی و حل مشکلات مربوط به پساب ها و پسماندها به ویژه در شهرک‌های صنعتی متمرکز کرده است.

رییس جهاددانشگاهی واحد الزهرا(س) با بیان این که فعالیت‌های حوزه اشتغال و کارآفرینی از دهه 80 با تلاش این واحد شکل گرفت و تا کنون تداوم داشته، گفت: برگزاری نشست‌های تخصصی و رویدادهای استارت‌آپی، برگزاری دوره های تسهیلگری و کارگاه‌های توانمندسازی جوامع محلی و الگوی اجرای نوین طرح مشاغل خانگی ویژه زنان سرپرست خانوار از فعالیت های شاخص این حوزه است.


نظر شما :