ترویج و آموزش محیط زیست نقشی مهم و اساسی در حفاظت اصولی از آن دارد

۱۶ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۷:۵۳ کد : ۷۲۲۸۰ پژوهشی تاپ خبر
ترویج و آموزش محیط زیست نقشی مهم و اساسی در حفاظت اصولی از آن دارد


 
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی استان یزد،  مسئول خانه فناور یزد با اعلام این خبر گفت: امروزه محیط زیست و حفظ آن یکی از مهمترین چالشهای جوامع بشری است. بحرانهای محیط زیستی نه تنها آرامش و امنیت زندگی انسان را متأثر می‌سازد، بلکه سلامتی و هستی را در معرض تهدید جدی قرار می‌دهد.
مائده دهقانی در این خصوص تاکید نمود:  در این بین، آموزش را می‌توان به عنوان عاملی در نظر گرفت که به افراد برای ایجاد یک درک درست و حساسیت نسبت به محیط زیست و مسائل مرتبط با آن کمک می‌کند.  معمولا ایجاد و گسترش دانش و آگاهی محیط زیستی، یکی از راهکارهای مطلوب برای فائق آمدن بر چالش های محیط زیستی و دستیابی به توسعه پایدار است. از طریق تربیت و آموزش نیروی انسانی و از طرفی  با ایجاد نگرش محیط زیستی مطلوب، گام مناسب جهت تحقق اهداف توسعه پایدار برداشته می شود. 
دهقانی افزود: دانش و اگاهی اساس نگرش و رفتار افراد برای تعاملی دوستانه با محیط زیست می باشد. لذا بهبود محیط زیست نیازمند مشارکت افرادی آگاه از جایگاه  و ضرورت حفاظت از محیط زیست در زندگی بشر است.
مسئول خانه فناور محیط زیست ادامه داد: ترویج و آموزش محیط زیست نقشی مهم و اساسی را در حفاظت اصولی از آن دارد و یکی از اصلی ترین ابزارها در تحقق توسعه انسانی می باشد. 
برگزاری جلسات هم اندیشی و یا بازدید برای دانشجویان،پژوهشگران و متخصصان محیط زیست را می توان به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای ارتقاء سطح دانش در ارتباط با محیط زیست در نظر گرفت، از این طریق انسانها به عنوان محورهای اصلی در توسعه پایدار می توانند ضمن کسب توانمندی های جدید به ایفای نقشی فعال و تاثیرگذار در توسعه بپردازند.
در راستای اهمیت حفاظت از محیط زیست و از طرفی مباحث مرتبط با ایمنی و بهداشت (HSE)، خانه فناور محیط زیست استان یزد  و گروهHSE دانشگاه علمی و کاربردی واحد هلال احمر استان یزد به میزبانی شرکت یزد پولیکا، نشستی را در این خصوص برگزار و در ادامه به بازدیدی از فرآیندهای تولید و مباحث مربوط به حوزه محیط زیست، بهداشت و ایمنی  پرداخته شد.


نظر شما :