سرپرست بنیاد نخبگان یزد در بازدید از ایسنا عنوان کرد:

«گفتاورد ملی نخبگان» حلقه وصل مردم و حاکمیت

۰۸ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۰:۳۸ کد : ۷۱۹۹۳ تاپ خبر عمومی
سرپرست بنیاد نخبگان یزد از ایسنا جهاددانشگاهی استان یزد بازدید کرد
«گفتاورد ملی نخبگان» حلقه وصل مردم و حاکمیت

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی استان یزد، سرپرست بنیاد نخبگان یزد از ایسنا جهاددانشگاهی استان یزد بازدید کرد.

سرپرست بنیاد نخبگان استان یزد ۲۸ خردادماه را آخرین مهلت ثبت ایده‎ها و اندیشه‌های تحول آفرین و جهش‌زای نخبگان در نخستین گفتاورد ملی نخبگان خواند و گفت: این رویداد حلقه اتصالی میان نخبگان و حاکمیت به معنای مردم و دستگاه‌های اجرایی کشور در راستای تحقق شعار سال یعنی «جهش تولید با مشارکت مردم» است.

«حسین صالحی وزیری» با حضور در دفتر ایسنا یزد ضمن تسلیت شهادت آیت الله رئیسی و همراهانش در حادثه جانسوز سقوط بالگرد، این شهیدان را اسوده‎ها و نمادهایی از خدمت در انقلاب اسلامی خواند و افزود: این افراد راه و منش و روش سلوکی در حوزه خدمت‌گزاری به مردم داشتند که یادآور ریشه‌های اصلی و اساسی انقلاب اسلامی را نشان می‌داد.

وی ضمن آرزوی غفران و رحمت الهی برای این شهدای تلاشگر، گفت: مردم کشورمان به این روش و سیره هنوز هم وفادار هستند و برگزاری مراسم باشکوه و شایسته این شهدا در هفته اخیر موید همین است.

صالحی وزیری به اقدامات بسیار خوب و تأثیرگذار و مهم این شهدا به عرصه داخلی و همچنین در عرصه خارجی، افزود: مشخصاً در عرصه خارجی ضمن حفظ عزت و اقتدار کشورمان و این که از خیلی از اصول هیچ‌گونه عدولی صورت نگرفت ولی جهان با جمهوری اسلامی همراه شد و کشور هم در عرصه‌های اقتصادی و هم در عرصه‌های سیاسی در جایگاه بسیار بالاتری قرار گرفت.

وی در ادامه به با اشاره به اقدامات بنیاد ملی نخبگان، یکی رویکردهای بنیاد در راستای مشارکت بیشتر مردم در حوزه تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری و حل مشکلات اساسی کشور را برگزاری رویداد گفتاورد ملی نخبگان ذکر کرد و گفت: این رویداد در راستای تلاش برای ایجاد بستر مناسب برای تعامل مدیران، نخبگان و مردم با شعار «نخبگان؛ حکمرانی دانش‌بنیان» برگزار خواهد شد.

«گفتاورد ملی نخبگان» حلقه وصل مردم و حاکمیت

سرپرست بنیاد نخبگان استان با اشاره به برگزاری این رویداد در پنج حوزه اصلی مالی و پولی، منابع طبیعی، امنیت غذایی، نظام سلامت و حکمرانی و سیاست‌گذاری، گفت: قرار است در قالب این رویداد شاهد چرخش نخبگانی و تحول آفرین باشیم و کشور با استفاده از نخبگان و شیوه‌های دانش‌بنیان در حوزه‎های مربوطه به رفع مسائل و مشکلاتی که بعضاً سالها کشور را درگیر خود ساخته، در شروع گام دوم انقلاب بپردازد.

وی گفت: بر همین اساس نخبگان و تیم‌های نخبگانی می‎توانند حداکثر تا ۲۸ خردادماه ایده‎ها و اندیشه‌های تحول آفرین و جهش زای خود را از طریق سایت بنیاد به آدرسbmn.ir  بارگذاری و ثبت کنند.

وی افزود: این ایده‌ها و اندیشه‌ها پس از ارزیابی و داوری، نهایتاً در نمایشگاهی که احتمالاً اوائل تیرماه در تهران برگزار خواهد شد، ارائه و از تیم‌ها و ایده‎های برتر براساس ارزیابی داوران متخصص تجلیل و حمایت خواهد شد.

صالحی وزیری جوایز تیمها و ایده‌های برتر را شامل ۱۰ میلیارد ریال جایزه نقدی به هریک از تیم‌های برتر، ۱۰ میلیارد ریال جایزه اعتباری برای حمایت از تحقق و اجرایی سازی طرح‌های برتر، عضویت در خانه نخبگان و بهره مندی از امتیازهای بنیاد ملی نخبگان ذکر کرد.

وی ابراز امیدواری کرد این رویکرد علاوه بر تقویت و انگیزه بخشی به تیمهای نخبگانی، به رفع موانع و مشکلات کشور با اجرایی شدن این ایده‎ها با تعامل مسئولان و بخشهای مختلف کشور بیانجامد.

«گفتاورد ملی نخبگان» حلقه وصل مردم و حاکمیت

سرپرست بنیاد نخبگان استان گفت: در نظر داریم با توجه به در پیش بودن انتخابات زودهنگام نهمین دوره ریاست جمهوری، ایده‎ها و اندیشه‌های مطرح شده را جهت استفاده نامزدهای ریاست جمهوری برای برنامه‌ریزی کشور در آینده و بعد از به دست گرفتن زمام امور قرار دهیم و هم آن را محکی برای ارزیابی نامزدها توسط مردم به لحاظ رویکردهای هر یک از نامزدها ارائه دهیم.

وی همچنین عنوان کرد: این رویداد یک رویکرد جدید در کشور است که تلاش داریم از طریق آن با رفع مسائل و مشکلات کشور با کمک نخبگان در جهت تحقق شعار سال یعنی «جهش تولید با مشارکت مردم» گام برداریم و در عین حال به شناسایی و جذب نخبگان جدید و گمنام که بعضاً شرایط آنها مطابق با شیوه‎نامه‌های نخبگانی نیز نباشد کمک کنیم.

صالحی وزیری در پایان انتظار حداقلی از تعداد ایده‌های ارائه شده در هر استان را ۱۰۰ ایده و در کل کشور بالغ بر سه هزار ایده ذکر کرد و گفت: البته با توجه به ظرفیت و پتانسیل بالای جامعه نخبگانی استان که همواره پیشرو در کشور بوده امیدواریم نخبگان استان با مشارکت بسیار بیشتری در این رویداد، همچنان پیشتازی خود در کشور را نیز حفظ کنند.


نظر شما :