طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در یزد اجرا می شود

۰۱ مرداد ۱۳۹۸ | ۰۹:۳۲ کد : ۹۸۰۲ تجاری سازی فناوری و اشتغال تاپ خبر عمومی
طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، مبتنی بر الگوی نوین مشاغل خانگی با کارفرمایی معاونت زنان ریاست جمهوری و نظارت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان یزد توسط جهاد دانشگاهی اجرایی میشود.
طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در یزد اجرا می شود

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی استان یزد، در این طرح جهاددانشگاهی به عنوان تسهیل‌گر با همکاری و همراهی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد ، مشارکت خواهند داشت .
 مدیر سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی یزد، بهبود معیشت و افزایش رفاه زنان سرپرست خانوار، تکمیل زنجیره ارزش، بالا بردن درآمد متقاضیان و پیشگیری از ورود زنان سرپرست خانوار به نهادهای حمایتی را از اهداف کلی طرح دانست و گفت: این طرح با توجه به شاخص های اقتصاد مقاومتی و در قالب همکاری و هم افزایی با طرح¬های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جهت حل مشکلات اقتصادی بانوان سرپرست خانوار انجام می¬شود.
وی با بیان اینکه جامعه هدف این طرح زنان سرپرست خانوار کشور هستند، اظهار کرد: 6000 نفر در کل کشور مشمول این طرح می شوند که سهم استان یزد 89 نفر است.
مدیر سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی یزد  خاطر نشان ساخت: با حضور افرادی مجرب کمیته ی علمی برای عملیاتی نمودن هرچه بهتر این طرح تشکیل شده و با توجه به سبقه موفق جهاددانشگاهی در اجرای طرح‌‌های محوله از سوی دستگاه‌های اجرایی، به یقین اجرای این طرح نیز اثربخش خواهد بود.
زارع در پایان یادآور شد: روند اجرای این طرح به شکل مناسب در الگوی نوین اتصال به بازار و هماهنگی با شرکت های پیشرو در جهت تامین مواد اولیه و فروش، افراد را هدایت، مشاوره و آموزش خواهد داد.
این گزارش می افزاید؛ جلسه ایی با حضور رییس سازمان جهاد دانشگاهی استان، مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ، مدیر اشتغال اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی ، مدیر دفتر سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی یزد و کارشناسان مربوطه در محل سالن کنفرانس اداره کل تعاون برگزار گردید، که حاضرین به بحث و بررسی و تبادل نظر پیرامون مسائل مربوط به این طرح پرداختند.


( ۱ )

نظر شما :