رمز موفقیت زنان شاغل در حوزه مدیریتی و خانواده

۱۳ تیر ۱۴۰۲ | ۰۶:۵۹ کد : ۵۹۰۲۵ تاپ خبر عمومی
ایکنای یزد با همکاری امور بانوان سازمان جهاددانشگاهی در میزگردی با هدف روایت و معرفی زنان موفق استان، رمز موفقیت زنان شاغل در حوزه مدیریتی و خانواده را مورد بررسی قرار داد
رمز موفقیت زنان شاغل در حوزه مدیریتی و خانواده

 به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی استان یزد، میزگردی با همکاری ایکنا و امور بانوان سازمان جهاددانشگاهی در محل سازمان جهاددانشگاهی استان یزد تشکیل شد که در آن با روایت و معرفی زنان موفق استان، رمز موفقیت زنان شاغل در حوزه مدیریتی و خانواده مورد بررسی قرار گرفت.

زنان نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند که برخی از آنها در کنار نقش همسری و مادری به شغلی بیرون از خانه مشغول می‌شوند، هر چند شاغل بودن بار مضاعفی علاوه بر مسئولیت‌های دیگر برای زنان محسوب می‌شود، اما به خوبی توانسته‌اند این نقش‌ را نیز به خوبی ایفا کنند.

ایکنای یزد با همکاری امور بانوان سازمان جهاددانشگاهی استان یزد در میزگردی که با حضور مهدیه‌السادات حسینی مطلق، مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری یزد و همچنین سه نفر از زنان شاغل موفق در حوزه مدیریتی و با هدف معرفی هر چه بیشتر این زنان برگزار شد، رمز موفقیت زنان شاغل در زمینه مدیریتی و خانواده را مورد بررسی قرار داد.

مهدیه‌السادات حسینی‌مطلق، مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری یزد در این نشست با اشاره به فرمایش رهبر انقلاب مبنی بر اینکه جنگ، جنگ روایت‌هاست، گفت: یکی از دلایلی که حوزه زنان آن جایگاهی که باید داشته باشد را ندارد این است که آن‌گونه که باید این حوزه را روایت می‌کردیم، نکردیم.

وی نقش رسانه‌ها در روایت‌گری زنان موفق در سطح جامعه را یادآور شد و افزود: رسانه‌ها باید زنان موفق ایران اسلامی که توانسته‌اند در عرصه‌های مختلف به ایفای نقش بپردازند، معرفی و تجربیات این بانوان را به نسل امروز انتقال دهند، لذا می‌توانیم از تجربیات این زنان در امر خانواده بهره‌مند شویم به‌ویژه اکنون که مباحثی از جمله جمعیت و فرزندآوری مورد تأکید قرار گرفته است.

مهدیه‌السادات حسینی‌مطلق، مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری یزد

فراهم کردن آرامش روحی مادران در محل کار 

حسینی‌مطلق با اشاره به درخواست یکی از زنان در زمینه آماده‌سازی محلی برای حضور فیزیکی فرزند زیر دو سال و آرامش روحی مادران در محل کار،‌ گفت: یکی از پیگیری‌های جدی ما این است که آرامش برای مادران در محل کار وجود داشته باشد، اکنون تربیت فرزند به دلیل شرایط خاصی که بر جامعه حاکم است، ازجمله در دسترس بودن تکنولوژی‌های مدرن که آسیب‌های نوپدیدی را ایجاد کرده و ... سخت‌تر از گذشته شده است.

وی ادامه داد: اینکه مادرانی بدون حامی و همراه و حتی در مواردی در نبود حضور فیزیکی همسر و یا نقل مکان در شهر غریب به دلیل شغل همسر، توانسته‌اند فرزندانی تربیت کنند که اکنون آینده‌سازان این جامعه هستند، باید روایت شود و چقدر زیباست این روایت توسط زنان انجام شود.

حسینی‌مطلق گفت: یکی از مشکلات در حوزه زنان نوشتن قوانین حوزه زنان توسط آقایان است، در حالی‌که باید از نگاه یک زن به مسئله پرداخته شود، حداقل اینکه نگاه زن هم باشد.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری یزد با قدردانی از برگزاری چنین نشستی بیان کرد: در قالب این جلسات روایت زنان موفق انجام و نسل‌های مختلف با این الگوهای موفق آشنا می‌شوند. وقتی حوزه زنان بررسی می‌شود می‌بینیم موفقیت‌ها از بستر خانواده بوده و نقش خانواده در موفقیت این زنان مؤثر است و لذا خانواده نقش پررنگی دارد و این مهم نباید مورد غفلت قرار گیرد.

مائده دهقانی، مشاور امور بانوان سازمان جهاددانشگاهی یزد

بازنشر تجربیات زنان موفق به نسل امروز

مائده دهقانی، مشاور امور بانوان جهاددانشگاهی استان یزد و عضو هیئت علمی این سازمان نیز در این نشست با تبریک سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س) و هفته ازدواج، گفت: حوزه مشاور بانوان سازمان جهاددانشگاهی به همین مناسبت، تصمیم  به برگزاری سلسله نشست‌هایی در حوزه بانوان و خانواده با اهداف استحکام و ارتقا بنیان خانواده با همکاری خبرگزاری ایکنا گرفت، چرا که  بانوان دانشمند، فناور و  تحصیل‌کرده در حوزه‌های مهندسی، پزشکی، علوم انسانی و....مایه افتخار هستند زیرا که در کنار اشتغال و فعالیت اجتماعی با  نقش اصلی‌شان در خانواده سازگار بوده و  همانگونه که در محیط کار یک متخصص و یا مهندس موفق و اثرگذار و خلاق است، در خانواده با لطافت و رحمت و اخلاق فاطمه‌گونه پایه‌گذار خانواده‌ای خوشبخت و تربیت فرزندانی صالح و فرهیخته و نسلی توانمند برای ساختن آینده‌ای بهتر هستند.

وی ادامه داد: در همین راستا یکی از محورهای این نشست‌ها معرفی بانوان موفق استان است که در امر مدیریتی فعالیت داشتند و روایتی از زنان موفق و بازنشر تجربیاتشان به نسل امروز است چرا که فرضاً ما در رشته ایمنی، بهداشت و محیط زیست که رشته‌ای بسیار حساس بوده و فارغ‌التحصیلان این حوزه نقشی مهم در حفظ جان نیروی کار در صنعت و....دارا هستند، واحد درسی داریم با عنوان درس‌آموزی از حوادث که علی‌رغم عنوان ساده، درسی بسیار کاربردی است و به نوعی با هدف انتقال تجارب صنایع و یا فعالیت‌های دیگر این حوزه است و نقش اساسی را در کاهش خطاها و ارتقا وضعیت موجود دارد.

دهقانی اظهار کرد: با پیاده‌سازی این الگو در حوزه خانواده می‌توانیم در حوزه درس‌آموزی با انتقال تجارب موفق و یا روایت‌های زندگی و تجارب موفق بانوان تأثیر ارزشمندی در ارتقا و استحکام بنیان خانواده داشته باشیم و این نشست‌ها می‌تواند کانونی برای پرورش ایده‌ها و در پی آن برگزاری استارت آپ‌ها باشد تا با خلاقیت، بحث نوآورانی در حوزه بانوان و خانواده را به جامعه عرضه کنیم و کانون امید، انرژی و فعالیت باشد. به طوری که در این حوزه خلاقیت، تفکر، ایده و تلاش حرف نخست را خواهد زد.

وی با قدردانی از مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری یزد به دلیل توجه ویژه به مسائل حوزه بانوان و خانواده و اقدامات صورت گرفته و پیگیری‌هایی که در این حوزه انجام می‌شود بیان کرد: در همین راستا هماهنگی‌های لازم با اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری یزد صورت گرفت و حضور این بانوی فعال و دغدغه‌مند در عرصه خانواده در این نشست که شروعی برای نشست‌هایی با محوریت مشابه در حوزه بانوان و خانواده است، رقم خورد.

اعظم‌السادات میرجلیلی، سردبیر خبرگزاری ایکنای یزد نیز در این نشست گفت: با توجه به رسالت رسانه‌ای و فرهنگی که این خبرگزاری در حوزه فعالیت جهاددانشگاهی دارد، معرفی بانوان موفق با همکاری امور بانوان سازمان در دستور کار قرار گرفت، بنابراین با برگزاری چنین نشست‌هایی نسبت به معرفی بخشی از توانمندی این زنان موفق اقدام می‌شود تا ضمن معرفی آنها به جامعه نشان داده شود که در کنار وظیفه همسری و مادری، در اجتماع نیز نقش مهمی دارند.

یادآور می‌شود که فاطمه شرقی، بانوی بازنشسته سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر یزد که مدیریت فضای سبز شهری برخی مناطق استان، مدیریت اولین پارک بانوان استان، اولین مشاور بانوان شهرداری یزد و ... را در کارنامه دارد، همچنین فاطمه سعادتجو رئیس سابق سازمان جهاددانشگاهی استان یزد و عالیه مهرابی مدیر خانه شعر و ادب استان و مشاور فرهنگی استاندار یزد به معرفی خود پرداختند که در قسمت‌های بعدی منتشر می‌شود. همچنین سعیده‌السادات صدیقی مسئول روابط‌عمومی اداره کل بانوان و خانواده استانداری یزد نیز در این نشست حضور داشت. 

 

 
 

کلید واژه ها: رمز موفقیت زنان شاغل


( ۱ )

نظر شما :