مرجعیت رسانه‌ای ایکنا ارتقای فعالیت‌های قرآنی استان‌ها را به همراه دارد

۰۳ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۰:۰۶ کد : ۵۷۴۴۴ فرهنگی تاپ خبر
همزمان با سفر مدیر شعب ایکنا جهاددانشگاهی به استان یزد، دیدارهایی با برخی از مسئولان استانی صورت گرفت که طی آن بر تعاملات این نهادهای اجرایی و ارتقای فعالیت‌های قرآنی با محوریت خبرگزاری ایکنا تأکید شد.
مرجعیت رسانه‌ای ایکنا ارتقای فعالیت‌های قرآنی استان‌ها را به همراه دارد

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی استان یزد، سیدمیلاد اوصیا، مدیر شعب ایکنا در سفر به استان یزد، با برخی از مسئولان استانی دیدار و بر تعامل و همکاری بیش از پیش با این خبرگزاری تأکید کرد.

محمدرضا دهقانی، رئیس جهاددانشگاهی استان یزد در نشستی با مدیر شعب ایکنا که در سالن جلسات این سازمان برگزار شد، گفت: خوشبختانه استان یزد به واسطه ظرفیت‌های خوبی که در حوزه فرهنگی و قرآنی دارد، زمینه فعالیت برای خبرگزاری ایکنا بیشتر نمایان است. این نهاد تلاش کرده به اندازه وسع حمایت لازم را داشته باشد که در این زمینه به حمایت و پشتیبانی خبرگزاری و سازمان قرآنی دانشگاهیان در تهران نیز نیاز دارد تا بتوانیم ایکنا را تقویت و فعالیت‌ها بیش از پیش توسعه یابد.

وی ادامه داد: ایکنا بازوی جهاددانشگاهی و کمک کار این نهاد به شمار می‌رود و خوشبختانه تاکنون اقدامات خوبی توسط این خبرگزاری صورت گرفته و لذا ایکنا را فرصتی مغتنم می‌دانیم.

دهقانی با اشاره به فعالیت مرکز قرآنی «معراج» اظهار کرد: این مرکز مسئولیت اجرای برنامه‌های قرآنی ویژه کارکنان و خانواده‌های سازمان جهاددانشگاهی به میزبانی استان یزد را برعهده داشت که متأسفانه پس از سه دوره برگزاری مسابقات قرآنی و به دلیل نبود اعتبار، به تعطیلی منجر شد و لذا تقاضا داریم در این زمینه اقدامات لازم صورت گیرد تا بتوانیم این مرکز قرآنی را احیا و فعالیت‌های قرآنی ویژه اعضا و خانواده جهاددانشگاهی سراسر کشور از سر گرفته شود.

نشست مدیر امور شعب ایکنا با مسئولان جهاددانشگاهی یزد

علی صدری اصفهانی، معاون فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی استان یزد نیز در این نشست گفت: خوشبختانه استعدادهای برتر قرآنی در سطح کشور حضور دارند که باید نسبت به معرفی این افراد آن گونه که شایسته است، اقدام شود.

وی ادامه داد: ایکنا می‌تواند دایرةالمعارف قرآنی شود و نسبت به معرفی فعالیت‌ها و فعالان و جامعه قرآنی به نحو شایسته‌ای اقدام کند.برای نیل به این مرجعیت رسانه‌ای، هر چند اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته اما کافی نیست و باید بیش از پیش نسبت به این موضوع اهتمام ورزید.

سیدمیلاد اوصیا، مدیر شعب ایکنا نیز گفت: خوشبختانه با اقداماتی که توسط سازمان قرآنی دانشگاهیان به همراه خبرگزاری ایکنا  صورت گرفته، منجر به ایفای نقش این مجموعه در پروژه‌های کلان فرهنگی شده است. 

نشست مدیر امور شعب ایکنا با مسئولان جهاددانشگاهی یزد

اوصیا با اشاره به انتشار ویژه‌نامه «رایحه» گفت: در قالب این ویژه‌نامه معرفی عالمان و بزرگان دین که یا از دنیا رخت بر بسته یا در قید حیات هستند، را دنبال می‌کنیم که فضای قرآنی استان یزد ظرفیت اختصاص چندین شماره از این ویژه نامه را به خود دارد. 

وی تدوین دوره‌های متنوع آنلاین را مطابق بر نیاز مخاطبان جامعه قرآنی را از دیگر اقدامات برشمرد و افزود: در این زمینه می‌توان به دوره‌های آموزش خبرنگاران قرآنی در سطوح مبتدی و پیشرفته اشاره کرد که دانشجویان و اقشار مختلف از سراسر کشور در این دوره‌ها شرکت کرده و از آموزش‌های لازم بهره‌مند می‌شوند.

اوصیا با اشاره ظرفیت‌های مختلف استودیو مبین که در این سازمان راه‌اندازی شده است، بیان کرد: این خبرگزاری آمادگی دارد ویژه‌برنامه‌های آنلاین و همچنین دوره‌های مختلف آموزش خبرنگاری و افزایش توانمندی مدیران مؤسسات قرآنی، دانشجویان و طلاب، روابط عمومی‌ها، کارکنان ادارات دولتی و خصوصی و ... را برگزار کند.

مدیر شعب خبرگزاری بین‌المللی قرآن تصریح کرد: شعب ایکنا می‌توانند با پیگیری طرح‌های خلاق و نوآورانه بر اساس مقتضیات استان‌ها به مرجعیت رسانه‌ای در فضای دینی و قرآنی نائل شوند.

مجید برائمی، مدیر امور فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی استان یزد نیز در این نشست گفت: این نهاد با همکاری سازمان قرآنی دانشگاهیان دوره‌های مختلفی برگزار کرده است که از آن جمله می‌توان به دوره دانشجو معلم قرآن کریم اشاره کرد و خوشبختانه با استقبال خوبی همراه بود. دوره خبرنگار قرآنی از دیگر طرح‌هاست که با همکاری سازمان قرآنی دانشگاهیان اجرا می‌شود که در سال جدید این دوره نیز به زودی آغاز خواهد شد.

اعظم‌السادات میرجلیلی، سردبیر ایکنای یزد نیز در این نشست ضمن تشریح اقدامات انجام شده در راستای معرفی فعالان قرآنی در استان بر حمایت‌های لازم تأکید کرد.

نشست مدیر امور شعب ایکنا با علی صالحی، مدیرکل روابط‌عمومی استانداری یزد

در ادامه مدیر شعب ایکنا با علی صالحی، مدیرکل روابط‌عمومی استانداری یزد دیدار کرد که در قالب این دیدار، تقدیر مهران فاطمی، استاندار یزد نسبت به فعالیت‌های این خبرگزاری ایکنا ابلاغ شد.

علی صالحی، مدیرکل روابط‌عمومی استانداری یزد در این دیدار گفت: یزد از پیشینه فرهنگی و مذهبی بالایی برخوردار است و معرفی  این ظرفیت‌ها همت والای ایکنا را می‌طلبد که خوشبختانه تاکنون اقدامات خوبی در ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی و معرفی فعالان این عرصه صورت گرفته است و البته جای کار بسیار است.

وی بیان کرد: خوشبختانه ارتباط خوب و مؤثری بین استانداری یزد و خبرگزاری ایکنا برقرار است و سعی شده همکاری لازم در پوشش برنامه‌ها صورت گیرد.

سیدمیلاد اوصیا، ضمن قدردانی از تعامل مطلوب استانداری با رسانه‌ها گفت: موضوع فعالیت ایکنا در ذیل سبک زندگی اسلامی است. بنابراین دامنه فعالیت این رسانه، به گستردگی آموزه‌های عمیق معارف دین مبین اسلام است. هر کجا که آیات و روایات مطالبی را تبیین کنند، ایکنا نیز می‌تواند در این موارد ورود پیدا کند و معارف دین را در قالب سبک زندگی برای مخاطبان تبیین کند.

نشست مدیر امور شعب ایکنا با سردبیر ایسنا یزد

در ادامه دبیر امور شعب ایکنا با حمیدرضا دهقان، سردبیر خبرگزاری ایسنا در استان یزد دیدار کرد و بر تعامل هر چه بیشتر این خبرگزاری با ایکنا در استان تأکید کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم با همکاری و مشارکت ایسنا شاهد اقدامات و فعالیت‌های خوبی در این استان باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه سطح سواد رسانه‌ای در بین آحاد مردم بویژه مسئولان باید ارتقا یابد، فعالیت رسانه‌هایی که بدون مجوز قانونی در حال فعالیت هستند، را یادآور شد و اظهار کرد: متأسفانه این رسانه‌ها با توجه به فعالیت غیرحرفه‌ای و به اصطلاح کپی‌برداری، جایگاهی در بین اقشار مختلف بویژه مسئولان دارند که مانع دیده شدن فعالیت اصیل رسانه‌ای شده است که ارتقای سطح سواد رسانه‌ای می‌تواند در حل این مشکل موثر باشد.

یادآور می‌شود بازدید از استودیو جهاددانشگاهی استان یزد، کتابخانه تخصصی تفسیر و علوم قرآنی و نشست با حجت‌الاسلام سیدمحمد شاهدی، نشست با برخی مدیران و مؤسسات قرآنی استان، از دیگر برنامه‌های سفر مدیر شعب ایکنا به یزد است که مشروح این دیدارها طی روزهای آتی منتشر خواهد شد. 


نظر شما :