ادای احترام به شهید یزدی جهاددانشگاهی همزمان با دهه فجر

۱۹ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۳:۴۴ کد : ۵۳۶۷۹ فرهنگی تاپ خبر
جمعی از مسئولان جهاددانشگاهی و بنیاد شهید استان یزد با حضور بر مدفن شهید جهادگر «حسینعلی شمسی‌پور» به این شهید بزرگوار ادای احترام کردند
ادای احترام به شهید یزدی جهاددانشگاهی همزمان با دهه فجر

 به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان یزد، جمعی از مسئولان جهاددانشگاهی و بنیاد شهید استان یزد با حضور بر مدفن شهید جهادگر «حسینعلی شمسی‌پور» که به دست منافقین کوردل در سالهای ابتدای انقلاب به فیض شهادت نائل آمده بود، ادای احترام و با ارزشهای انقلاب اسللامی تجدید بیعت کردند.

در این مراسم که با حضور خانواده معزز این دانشجوی شهید برگزار شد، پیرامون ویژگی‌های این شهید جهادگر و خاطراتی که از وی بر جامانده، سخنانی ایراد شد.

شهید «حسینعلی شمسی‌پور» در اسفند ۱۳۳۳ در شهر یزد دیده به جهان گشود، او پس‌از گذراندن تحصیلات ابتدایی، دوره‌های راهنمایی و متوسطه را به‌صورت شبانه پشت سر گذاشت و سپس به خدمت سربازی اعزام شد.

شهید شمسی پور فعالیت‌های سیاسی خود را از سال ۱۳۵۱ آغاز کرد و با علمای یزد به‌ ویژه شهید آیت‌الله صدوقی ارتباط داشت. او در سال ۱۳۵۵ در رشته مهندسی الکترونیک در مجتمع تکنولوژی تهران پذیرفته شد و در بدو ورود به دانشگاه، نمازخانه و کتابخانه‌ی آنجا را راه‌اندازی و هسته اولیه انجمن اسلامی را نیز در دانشگاه پایه‌ریزی کرد. وی که با نیروی نیروهای انقلابی پیرو امام‌خمینی(ره) در ارتباط بود، به‌ عنوان رابط و مسئول حمل اسلحه و اعلامیه میان انقلابیون یزد و تهران فعالیت‌های سیاسی و مبارزاتی داشت.

شهید شمسی‌پور پس‌از پیروزی انقلاب اسلامی نیز فعالیت‌های مبارزاتی خود را ادامه داد؛ او پس‌از تعطیلی دانشگاه‌ها به جهاد سازندگی شهرستان الیگودرز رفت و در آنجا خدمات شایسته انجام داد اما او که جوانی مذهبی و پیرو ولایت فقیه بود، پس‌ از سخن امام‌خمینی(ره) مبنی‌ بر راه‌اندازی ستاد انقلاب فرهنگی، به تهران بازگشت و به عضویت کمیسیون‌های تحقیق ستاد انقلاب فرهنگی جهاددانشگاهی درآمد.

سرانجام شهید حسینعلی شمسی‌پور که بارها از سوی منافقین تهدید شده بود، در صبح روز شنبه هفتم آذرماه ۱۳۶۰ مقابل دانشگاه علوم و فنون توسط اعضای گروهک منافقین مورد سوء قصد قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نائل شد.

اکنون دانشکده پسرانه فنی‌ و حرفه‌ای شهید شمسی‌پور واقع در میدان امام حسین تهران مفتخر و مزین به نام آن شهید گرامی است که روزگاری از همان مرکز آموزش عالی، فارغ‌التحصیل شده بود.

قرار است ظهر فردا سه شنبه نیز مراسمی به منظور گرامیداشت یاد و خاطره این شهید جهادگر با حضور مسئولان در محل جهاددانشگاهی یزد برگزار شود.

کلید واژه ها: گلزار


نظر شما :