همکاری‌های جهاددانشگاهی یزد و اداره کل اوقاف استان افزایش می‌یابد

۲۷ مهر ۱۴۰۱ | ۱۲:۵۹ کد : ۴۹۵۳۷ فرهنگی پژوهشی تاپ خبر
در نشستی با حضور رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان و مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد بر تعامل هر چه بیشتر این دو نهاد در حوزه علم و فناوری تأکید شد.
همکاری‌های جهاددانشگاهی یزد و اداره کل اوقاف استان افزایش می‌یابد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان یزد، در نشستی با حضور محمدرضا دهقانی، رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان یزد و حجت‌الاسلام حسین زارع‌زاده، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد بر تعامل هر چه بیشتر این دو نهاد در حوزه علم و فناوری تأکید شد.

محمدرضا دهقانی، رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان یزد، امروز، ۲۷ مهرماه در این نشست که در محل سالن جلسات سازمان جهاددانشگاهی استان برگزار شد، با اشاره به فعالیت جهاددانشگاهی استان از سال ۱۳۷۱ فعالیت‌های این سازمان در حوزه‌های آموزشی، فناوری و فرهنگی را تشریح کرد و دانشگاه علم و هنر و پژوهشکده مواد نوین سرامیکی را دو مجموعه زیرنظر این سازمان دانست.

وی با اشاره به اولویت این سازمان در زمینه اجرای طرح‌های فناوری بر همکاری اداره کل اوقاف با این نهاد تأکید کرد و گفت: تلاش می‌شود در حوزه پژوهش اقداماتی در دستور کار قرار گیرد که به نوعی در راستای رفع نیازهای کشور باشد و فعالیت‌ها به خروجی قابل قبولی منتهی شود.

حجت‌الاسلام حسین زارع‌زاده، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد نیز در این نشست گفت: این نهاد در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی فعالیت دارد و موقوفات به دو دسته انتفاعی و منفعتی تقسیم شده که وقف منفعتی با نگاه اقتصادی دنبال می‌شود.

وی ۷۴ درصد موقوفات را در حوزه کشاورزی دانست که اکنون با توجه به خشکسالی‌های اخیر بالتبع آن قنوات و چشمه‌ها، به آسیب جدی تبدیل شده است و لذا این نهاد سرمایه‌گذاری در حوزه موقوفات را در اولویت دارد.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد تعامل هرچه بیشتر با جهاددانشگاهی استان را اتفاق مبارکی خواند که می‌تواند در حوزه علم و فناوری رقم خورد و آمادگی این نهاد برای همکاری‌های هر چه بهتر و بیشتر را اعلام کرد.

زارع‌زاده نظارت احسن بر موقوفات و اجرای کامل و دقیق نیات واقفان نیک اندیش در استان یزد را جزو برنامه‌ها و مأموریت‌های مهم و محوری این نهاد بیان کرد و گفت: همه همت واقفان بر ‏این بوده که مشکلی از مشکلات مردم و دردی از دردهای مردم را برطرف کنند و این نهاد نیز که امروز امانت‌دار موقوفات است، باید با اجرای امینانه نیات واقفان در این راه قدم بردارد.

وی سرمایه‌گذاری در حوزه وقف را توسعه خیر و نیکوکاری برشمرد و گفت: سرمایه گذاری در حوزه علم و فناوری با عمل به نیات واقفان نیز اتفاق مبارکی خواهد بود که می‌تواند در توسعه وقف مؤثر واقع شود.

سید حسین میرحسینی، رئیس پژوهشکده مواد نوین سرامیکی سازمان جهاددانشگاهی استان یزد نیز در این نشست با اشاره به اینکه این پژوهشکده در راستای رفع مشکلات جامعه گام بر می‌دارد گفت: نگاه این است که صرفاً فعالیت پژوهشی صورت نگیرد بلکه به محصولی تبدیل شود تا حداقل نیاز کشور در حوزه‌های مختلف رفع و حل شود.

فرشی، معاون بهره‌وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان یزد نیز در این نشست مواردی بیان کرد.

کلید واژه ها: مدیر کل اوقاف و امور خیریه اوقاف علم و فناوری


نظر شما :