دکتر طیبی در جریان بازدید حجت‌الاسلام‌والمسلمین خاموشی از دستاوردهای جهاددانشگاهی اعلام کرد: فعال کردن هسته‌های جوان و شرکت‌های دانش‌بنیان برای همکاری با سازمان اوقاف

۱۹ دی ۱۳۹۷ | ۰۹:۲۲ کد : ۴۵۵۵ عمومی
رییس جهاددانشگاهی در جریان بازدید رییس سازمان اوقاف و امور خیریه از مجتمع تحقیقاتی جهاددانشگاهی بیان کرد: هسته‌های جوان و شرکت‌های دانش‌بنیان را برای همکاری با سازمان اوقاف فعال می‌کنیم.
دکتر طیبی در جریان بازدید حجت‌الاسلام‌والمسلمین خاموشی از دستاوردهای جهاددانشگاهی اعلام کرد: فعال کردن هسته‌های جوان و شرکت‌های دانش‌بنیان برای همکاری با سازمان اوقاف

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، دکتر حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی در جریان بازدید حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی خاموشی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه از دستاوردهای جهاددانشگاهی که امروز (سه‌شنبه ۱۸ دی‌ماه) در مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاددانشگاهی (هلجرد) برگزار شد، اظهار کرد: این نهاد ماموریت خود را در عرصه‌های مختلف به خوبی به انجام رسانده است.
وی با اشاره به اینکه این نهاد در توسعه فرهنگی، علمی و فناورانه، آموزشی و تسهیل در امر کارآفرینی به‌عنوان زیرساخت‌های اساسی کشور پیشرفت‌های قابل قبولی به دست آورده است، افزود: این نهاد در عرصه‌های گیاهان دارویی، پزشکی، مهندسی کشاورزی، حفاری و نفت، گاز و پتروشیمی اقدامات بسیار مثبتی انجام داده است.
دکتر طیبی با بیان اینکه تولید حیوانات آزمایشگاهی خاص، تولید جنین تراریخته بز با فاکتور ۹ انعقادی انسانی و تولید اولین بزغاله‌های ترانس ژن خاورمیانه، تولید جنین‌های حاصل از لقاح خارج رحمی و تهیه لاین سلولی از مرغ تنها گوشه‌ای از توانمندی این نهاد در عرصه‌ی پزشکی است، گفت: جهاددانشگاهی برای توسعه‌ی فعالیت‌های خود نیاز به حمایت دارد.
رییس جهاددانشگاهی تصریح کرد: رویکرد این نهاد تجاری‌سازی و کاربردی کردن علم است که با تحقق این مهم قطعا در مسیر پیشرفت کشور گام‌های مثبتی برداشته می‌شود، اما متاسفانه به دلیل محدودیت‌های منابع مالی روند فعالیت‌ها کمی کند پیش می‌رود.
وی بیان کرد: چند پروژه را با سازمان اوقاف به‌صورت فشرده جلو می‌بریم و هیچ‌گونه شکی نداریم که در حوزه‌ تولید علم و فناوری در صورت حمایت و سرمایه‌گذاری مشکلی نخواهیم داشت.
دکتر طیبی ادامه داد: هسته‌های جوان و شرکت‌های دانش‌بنیان را برای همکاری با سازمان اوقاف فعال می‌کنیم.


نظر شما :