آغاز فصل جدیدی از همکاری‌های جهاددانشگاهی یزد و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان

۱۰ دی ۱۳۹۷ | ۱۳:۰۱ کد : ۴۳۶۸ تاپ خبر عمومی
جهاددانشگاهی یزد و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در راستای توسعه تعاملات پژوهشی، آموزشی، اشتغال و فرهنگی و بهره‌مندی از امکانات، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود، تفاهم‌نامه همکاری منعقد کردند.
آغاز فصل جدیدی از همکاری‌های جهاددانشگاهی یزد و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان

به گزارش  روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی یزد به نقل از ایسنا – منطقه یزد، دکتر «مهدی باصولی» رییس سازمان جهاددانشگاهی استان یزد در حاشیه مراسم امضای این تفاهم‌نامه ضمن تشریح توانمندی‌ها و ظرفیت‌های جهادانشگاهی و همکاری‌های گذشته این سازمان با حوزه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی، خاطرنشان کرد: قطعاً امضای این تفاهم‌نامه بهانه‌ی خوبی برای تعامل بیش از پیش جهادانشگاهی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان یزد به ویژه در مباحث آموزش و ترویجی خواهد بود.  

وی از مهمترین اهداف این تفاهم‌نامه را توسعه همکاری‌های فیمابین در راستای اجرایی شدن سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی در زمینه توسعه بخش تعاون، هدایت و ساماندهی دانش‌آموختگان به سمت ایجاد شرکت‌های تعاونی به ویژه شرکت‌های تعاونی دانش‌بنیان، همکاری مشترک به منظور توسعه اشتغال و کارآفرینی در بخش تعاون، استفاده بهینه از ظرفیت‌های سازمانی، آموزشی، پژوهشی و فناوری طرفین تفاهم‌نامه از جمله حمایت‌های آموزشی، مشاوره‌ای، اعتباری و تامین ضمانت برای توسعه تعاونی‌های کارآفرینانه، ذکر کرد.

باصولی ضمن اشاره به موضوعات و تعهدات طرفین در این تفاهم‌نامه، مدت اعتبار آن را که در هفت ماده و یک تبصره تنظیم شده را به مدت سه سال خواند که در صورت موافقت طرفین و تداوم فعالیت‌های مشترک هر یک از طرفین، قابل تمدید خواهد بود.

«محمدحسین ریاحی» مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز در جریان امضای این تفاهم‌نامه ضمن ابراز خرسندی از انعقاد این تفاهم‌نامه، آن را فرصت خوبی برای تعامل و همکاری این دستگاه با جهاددانشگاهی در راستای سیاست‌ انجام فعالیت‌ها به صورت مشارکتی یا به صورت برون‌سپاری دانست.

وی در ادامه به معرفی مدیریت‌های مختلف اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان پرداخت و گفت: مدیریت امور تعاون تلاش دارد تا نه تنها سهم تعاون در دهک‌های آسیب‌پذیر و سه دهک پایینی جامعه بلکه این بخش را بین دانش‌آموختگان و شرکت‌های دانش‌بنیان نیز ارتقاء و توسعه بخشد.

وی یکی دیگر از مدیریت‌های این اداره کل را مدیریت امور اجتماعی خواند و گفت: در این بخش برنامه‌های سلامت جسم و روان و کاهش آسیب‌های اجتماعی در حوزه کارگری، فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن برنامه‌هایی که موجب افزایش اثربخشی جامعه هدف شود را دنبال می‌کنیم.

ریاحی ضمن معرفی مدیریت اشتغال و کارآفرینی این دستگاه اجرایی استان، تاکید کرد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی متولی تامین اشتغال در استان نیست چرا که صادرکننده مجوز‌های شغلی محسوب نمی‌شود ولی به عنوان دبیرخانه‌ی شورای اشتغال موضوع هماهنگی اشتغال پایدار در استان را برنامه‌ریزی و طرح‌های اثربخش در این حوزه را پیگیری می‌کند.

وی نگاه این اداره کل در استان و وزاتخانه متبوع را طرح‌هیا بزرگ اشتغالزایی ندانست و گفت: بیشتر به موضوع مشاغل خرد و خانگی اهتمام داریم ولی در عین حال نگاه اصلی ما نگاه کارآفرینانه و ایده‌پردازی مناسب در این خصوص است.

این مسئول برنامه‌ریزی برای برنامه‌های سه جانبه‌گرایی و حل و فصل مشکلات جامعه کارگری و کارفرمایی و در سطح وزارتخانه نیز تعیین حداقل حقوق و دستمزد و برنامه‌ریزی برای طبقه‌بندی مشاغل و توسعه انجمن‌ها و تشکل‌ها را از امور مربوط به حوزه روابط کار این دستگاه اجرایی برشمرد.

وی بخش‌های بازرسی کار و توسعه منابع انسانی و پشتیبانی را از دیگر بخش‌ها و مدیریت‌های این اداره کل بیان کرد و گفت: آموزش رکن اصلی فعالیت‌های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان است چرا که هر روز شاهد به‌روزرسانی آیین‌نامه‌ها و قوانین این حوزه هستیم و نیاز است که فعالان این بخش نیز به اطلاعات روز مسلح شوند.

ریاحی شرط موفقیت در تمام امور را توجه توآمان به علم و مهارت خواند و در پایان متذکر شد: اکنون زمان ان رسیده که نگاه تخصصی‌تری به امور داشته باشیم و قطعاً سازمان‌های علمی موفقی مانند جهاددانشگاهی می‌تواند کمک بزرگی به تحقق این موضوع کند.

گفتنی است؛ در این مراسم معاونت‌ها و مدیریت‌های مختلف جهاددانشگاهی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به بیان توضیحاتی پیرامون فعالیت‌های حوزه‌های مربوطه و بررسی راهکارهای تعامل طرفین براساس تفاهم‌نامه فیمابین پرداختند.


نظر شما :