براساس توافق‌نامه چهارجانبه با جهاددانشگاهی یزد؛مرکز تحقیقات مهندسی بافت اردکان راه‌اندازی می‌شود

۱۶ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۱ کد : ۳۵۵۶۶ پژوهشی تاپ خبر
سازمان جهاددانشگاهی استان یزد براساس توافقی چهارجانبه با پژوهشگاه رویان، نماینده مردم اردکان در مجلس و پژوهشکده مواد نوین سرامیکی متعهد به راه‌اندازی مرکز تحقیقات مهندسی بافت در اردکان با هدف انجام فعالیت‌های علمی و پژوهشی، آموزشی و خدمات تخصصی با محوریت سرطان، دیابت و غیره شد.
براساس توافق‌نامه چهارجانبه با جهاددانشگاهی یزد؛مرکز تحقیقات مهندسی بافت اردکان راه‌اندازی می‌شود

به گزارش روابط عمومی ، سازمان جهاددانشگاهی استان یزد براساس توافقی چهارجانبه با پژوهشگاه رویان، نماینده مردم اردکان در مجلس و پژوهشکده مواد نوین سرامیکی متعهد به راه‌اندازی مرکز تحقیقات مهندسی بافت در اردکان با هدف انجام فعالیت‌های علمی و پژوهشی، آموزشی و خدمات تخصصی با محوریت سرطان، دیابت و غیره شد.

براساس این توافق که در محل پژوهشگاه رویان به امضای «محمدرضا دشتی اردکانی» نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، «عبدالحسین شاهوردی» رئیس پژوهشگاه رویان، «فاطمه سعادتجو» رئیس سازمان جهاد دانشگاهی استان یزد و «سیدحسین میرحسینی» رئیس پژوهشکده مواد نوین سرامیکی رسید، طرفین برای اجرایی شدن مفاد همکاری جهت راه اندازی مرکز تحقیقات مهندسی بافت موافقت کردند.

بر همین اساس، سازمان جهاد دانشگاهی استان یزد و پژوهشکده مواد نوین سرامیکی، متعهد شدند نسبت به راه اندازی مرکز تحقیقات مهندسی بافت بر اساس طرح پیوست و توافقنامه‌ی فیمابین، اقدام کنند.

پژوهشگاه رویان نیز متعهد شد در خصوص راه اندازی مرکز تحقیقات مهندسی بافت با پژوهشکده مواد نوین سرامیکی سازمان جهاد دانشگاهی استان یزد از طریق آموزش نیروی انسانی متخصص، مشارکت علمی در طرح‌های پژوهشی مشترک و ارائه مشاوره در تجاری سازی یافته‌های پژوهشی، همکاری کند.

همچنین نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی و سازمان جهاد دانشگاهی استان یزد به صورت مساوی متعهد شدند در خصوص تامین اعتبار برای اصلاح فضای مورد نیاز مرکز، بودجه لازم برای تامین نیروی انسانی، خرید تجهیزات، اجرای طرح‌های تحقیقاتی تا زمان اخذ مجوز از مراجع ذیربط اقدام کند.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی همچنین متعدد شد جهت فعالیت مرکز برای تامین اعتبارات سالانه، نسبت به اخذ ردیف اعتباری ملی برای مرکز اقدام کند.  

همچنین توافق‌نامه‌ای به منظور توسعه و تحکیم  همکاری‌ها و فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی و در جهت کاربردی نمودن فعالیتهای آموزشی، پژوهشی و خدمات تخصصی، با توجه به توانمندی‌های علمی و اجرایی پژوهشکده مواد نوین سرامیکی سازمان جهاددانشگاهی استان یزد بین «محمدرضا دشتی» نماینده مردم اردکان در مجلس، «فاطمه سعادتجو» رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان یزد و «سید حسین میرحسینی» رئیس پژوهشکده مواد نوین سرامیکی منعقد شد.

زمینه‌‎های همکاری مورد تفاهم در این توافق‌نامه که برای مدت پنج سال در شش ماده و سه نسخه تنظیم شد، برگزاری سمینارها، دوره‌های تخصصی و کارگاه‌ها، همایش‌ها و نشست‌های آموزشی مشترک، ارائه خدمات تخصصی و مشاوره‌ای، حمایت‌های مالی و اجرایی در زمینه اجرا و توسعه‌ی مرکز علمی  و تحقیقاتی در زمینه علوم و فنون نوین، اجرای طرح‌های تحقیقاتی و کاربردی و تامین اعتبار به سهم مساوی، ذکر شد.

البته طرفین ملزم شدند پس از اتمام مدت پنج ساله این توافق نامه نسبت به تمدید آن اقدام کنند.

انتهای پیام   


نظر شما :