با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام گرفت؛ تقدیر از جهاددانشگاهی در همایش یاوران وقف/ راه‌اندازی فناوری تولید بذرهای هیبریدی در آینده

۰۶ آبان ۱۳۹۹ | ۱۳:۱۵ کد : ۲۴۱۴۶ تاپ خبر عمومی
در همایش یاوران وقف از رییس جهاددانشگاهی به دلیل راه‌اندازی مزرعه دام سنگین و فن‌آوری‌ تکثیر نژادهای دام مرغوب و تولید فناوری بذرهای هیبریدی تجلیل به عمل آمد.
با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام گرفت؛ تقدیر از جهاددانشگاهی در همایش یاوران وقف/ راه‌اندازی فناوری تولید بذرهای هیبریدی در آینده

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی به نقل از خبرگزاری ایکنا، در همایش یاوران وقف  در سالن شهید سلیمانی سازمان اوقاف و امور خیریه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، از دکتر حمیدرضا طیبی، رییس جهاددانشگاهی کشور تجلیل به عمل آمد.

دکتر طیبی به دلیل راه‌اندازی مزرعه دام سنگین و فن‌آوری‌ تکثیر نژادهای دام مرغوب و تولید فناوری بذرهای هیبریدی در جهاددانشگاهی موردتقدیر قرار گرفت.

دکتر طیبی در سخنانی در این مراسم با اشاره به فناوری تولید جنین‌های مرغوب در جهاددانشگاهی، گفت: درزمینه‌ی محصولات دامی و لبنی دچار وابستگی‌ هستیم، چراکه دامداری‌ها کیفیت نازلی دارند به همین دلیل جهاددانشگاهی به فکر راه‌اندازی تکنولوژی تکثیر نژادهای مرغوب دام‌ها افتاد و توانست دانش این تکنولوژی را به دست آورد.

رییس جهاددانشگاهی افزود: در زمینه‌ی تجاری‌سازی این دام‌ها نیازمند منابع بودیم که در تفاهم‌نامه‌ای با اوقاف توانستیم محصولات دامی مرغوب را تجاری‌سازی کنیم.

وی یادآور شد: با کمک‌های رهبر معظم انقلاب و تفاهم‌ همکاری با سازمان اوقاف در حال راه‌اندازی فناوری تولید بذرهای هیبریدی هستیم‌.

گفتنی است در پایان این مراسم با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس سازمان اوقاف و امور خیریه و رییس جهاد دانشگاهی از سند ارتقاء فرهنگ وقف، پوستر جشنواره سراسری وقف چشمه همیشه جاری، سایت کتابخانه تخصصی وقف و فراخوان همایش وقف و سلامت رونمایی شد.


نظر شما :