برگزاری کارگاه آموزشی پرورش قارچ گانودرما در مرکز رشد گیاهان دارویی جهاددانشگاهی یزد

مرکز رشد گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی یزد با همکاری مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی ، کارگاه آموزشی پرورش قارچ گانودرما را برگزار می‌کند.
برگزاری کارگاه آموزشی پرورش قارچ گانودرما در مرکز رشد گیاهان دارویی جهاددانشگاهی یزد

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی استان یزد ،زارع سرپرست معاونت فناوری مرکز رشد گفت: براساس آمارهای موجود، یکی از مهمترین مشکلات جامعه و حتی شهرهای صنعتی مشکل بیکاری است.

وی اظهار داشت: برای رفع این مشکل راه اندازی کسب و کارهای کوچک می تواند به‌عنوان موتور توسعه اقتصادی یاد می‌شود و این موضوع در رشد اقتصادی ، ایجاد اشتغال و رفاه اجتماعی نقش مهمی‌ را برعهده دارد، یکی از برنامه های این مرکز برگزاری کارگاه های آموزشی با همکاری مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی می باشد، در همین راستا با توجه به ایجاد کارگاه نوآورانه پرورش قارچ گانودرما در این مرکز اقدام به برگزاری این کارگاه آموزشی نموده است. 
زارع  افزود: در این کارگاه آموزشی 10 ساعته به علاقه مندان علاوه بر آشنایی با فرآیند کسب وکار، تولید کمپوست ، شرایط محیطی تولید قارچ گانودرما، انواع تجهیزات، نحوه برداشت و خشک کردن قارچ آموزش داده خواهد شد.

سرپرست معاونت فناوری مرکز رشد جهاددانشگاهی یزد خاطر نشان ساخت: شرکت کنندگان در این کارگاه می توانند پس ازآشنایی با نحوه پرورش قارچ و خواص درمانی قارچ گانودرما ، نحوه پرورش و ساخت کمپوست و تهیه بذر قارچ به اشتغال به کشت قارچ جهت کارآفرینی در این حوزه مشغول شوند.
این گزارش می افزاید؛ این کارگاه آموزشی چهارشنبه مورخ 19 شهریور ماه جاری، توسط مرکز رشد گیاهان دارویی سازمان جهاد دانشگاهی استان یزد، بصورت مجازی برگزار خواهد شد. علاقمندان می توانند جهت شرکت در این کارگاه آموزشی با شماره تماس 035-32727693 تماس حاصل نمایند.


( ۱ )

نظر شما :