/توسط جهاددانشگاهی استان یزد /

نشست مشترک با تعدادی از گلخانه داران شهرستان اشکذر برگزار شد

۰۴ اسفند ۱۳۹۸ | ۰۹:۵۹ کد : ۱۶۳۵۶ پژوهشی تجاری سازی فناوری و اشتغال عمومی
نشست مشترک با تعدادی از گلخانه داران شهرستان اشکذر در محل مرکز رشد گیاهان دارویی جهاددانشگاهی یزد برگزار شد.
نشست مشترک  با تعدادی از  گلخانه داران شهرستان اشکذر برگزار شد

 به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی یزد با توجه به تحقیقات انجام گرفته طی 3 سال گذشته توسط گلخانه تحقیقاتی جهاددانشگاهی یزد  و رسیدن به چند محصول اقتصادی کم آبخواه جهت کشت و لزوم تغییر کشت گلخانه داران با توجه به افزایش هزینه های جاری گلخانه ها و قیمت پایین فروش برخی از محصولات گلخانه داران ، مرکز رشد گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی یزد به منظور آشنایی با دیدگاه های گلخانه داران در جهت ترویج  تغییر کشت و توجیه کشت برخی از گیاهان دارویی در گلخانه ها با برگزاری جلسه دورهمی از تعدادی گلخانه دار باتجربه دعوت به عمل آورد.
 در این جلسه که با حضور معاون فناوری مرکز رشد جهاددانشگاهی یزد و مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی و صنعتی جهاددانشگاهی یزد برگزار گردید، تبادل نظر در خصوص هزینه های کشت صیفی جات و همینطور کشت گیاهان دارویی انجام گرفت.
اقای حسین دهدوار یکی از گلخانه داران سیفیجات منطقه اشکذر، هزینه بالای نهاده ها از جمله بذر و افزایش مزد کارگری در سال98 را ازجمله مشکلات این بخش عنوان نمود.
اقای دهقان یکی دیگر از گلخانه داران نیز افزایش هزینه های سم و کود مورد نیاز گلخانه داران را از موانع پیش رویشان می داند.
شایان ذکر است، همخوانی نداشتن  افزایش هزینه ها با کاهش فروش محصولات تولیدی این گلخانه داران یکی از مشکلات پیش روی این بخش از کشاورزی می باشد.
محمد زارع معاون مرکز رشد عنوان داشت با توجه به کم هزینه بودن کشت گیاهان دارویی می تواند جایگزین مناسبی جهت کشت های پردردسرو پر ریسک صیفی جات در گلخانه ها باشد.
ایشان عدم استفاده از سموم شیمیایی را در کشت گیاهان دارویی به عنوان مزیت تولید محصولات ارگانیک عنوان نمود.
شایان ذکر است با توجه به استقبال خوب گلخانه داران از این جلسات، قرار شد برگزاری چنین دورهمی هایی در دستور کار مرکز رشد به صورت دوره ای قرار گیرد.


نظر شما :