برگزاری کارگاه آموزشی کاشت زعفران بدون خاک در مرکز رشد گیاهان دارویی جهاددانشگاهی یزد

۱۰ دی ۱۳۹۸ | ۱۳:۵۸ کد : ۱۴۷۲۲ تجاری سازی فناوری و اشتغال تاپ خبر عمومی
مرکز رشد گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی یزد با همکاری یکی از واحدهای فناور مستقر در مرکز، کارگاه آموزشی کاشت زعفران بدون خاک را برگزار میکند.
برگزاری کارگاه آموزشی کاشت زعفران بدون خاک در مرکز رشد گیاهان دارویی جهاددانشگاهی یزد

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی استان یزد ،زارع سرپرست معاونت مرکز رشد گفت: یکی از برنامه های این مرکز برگزاری کارگاه های آموزشی با همکاری واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد اشکذر می باشد، در همین راستا با توجه ایجاد کارگاه نوآورانه کشت زعفران بدون خاک در این مرکز اقدام به برگزاری این کارگاه آموزشی نموده است.
در این نوع کشت، زعفران در محیط بدون خاک با گلهای شاداب و خوشبو به وسعت زیادی احتیاج ندارد و همچنین در یک فرصت دو ماهه به نتیجه می رسد.
وی افزود: در این کارگاه آموزشی ۸ ساعته به علاقه مندان علاوه بر آشنایی با فرآیند کسب وکار در این زمینه مواردی از قبیل تنظیم نور و رطوبت، کوددهی، و اصول کاشت داشت و برداشت آموزش داده خواهد شد.

در پایان لازم بذکر است، اولین کارگاه آموزشی شنبه مورخ 14 دی ماه جاری، در مرکز رشد گیاهان دارویی سازمان جهاد دانشگاهی استان یزد، واقع در اشکذر خیابان امام خمینی(ره) روبروی بانک مسکن برگزار خواهد شد. با توجه به تکمیل ظرفیت این دوره، علاقمندان می توانند جهت شرکت در کارگاه های بعدی ضمن مراجعه به آدرس مذکور و یا با شماره تماس 035-32727693 تماس حاصل نمایند.


( ۱ )

نظر شما :