غبارروبی مقبره شهید گمنام دانشگاه علم و هنر جهاددانشگاهی یزد

۰۴ مهر ۱۴۰۳ | ۱۰:۱۵ کد : ۷۵۷۶۱ تاپ خبر عمومی
به مناسبت هفته دفاع مقدس و در فضایی معنوی و سرشار از عطر ایثار و مقاومت، آیین غبارروبی و عطرافشانی مقبره شهید گمنام تدفین شده در دانشگاه علم و هنر یزد برگزار شد.
غبارروبی مقبره شهید گمنام دانشگاه علم و هنر جهاددانشگاهی یزد
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی استان یزد، به مناسبت هفته دفاع مقدس و در فضایی معنوی و سرشار از عطر ایثار و مقاومت، آیین غبارروبی و عطرافشانی مقبره شهید گمنام تدفین شده در دانشگاه علم و هنر یزد برگزار شد.
 
این مراسم که با حضور جمعی از دانشجویان، اساتید و مسئولان دانشگاه همراه بود، جلوه‌ای از ارادت جامعه دانشگاهی به آرمان‌های شهدا و ارزش‌های والای انقلاب اسلامی را به نمایش گذاشت.
 
محمدحسین طالبی، رئیس دانشگاه علم و هنر  جهاددانشگاهی  استان یزد، دوم مهرماه در این آیین با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و تقارن آن با هفته دفاع مقدس، این مناسبت‌ها را نشانه‌ای از پیوند علم و ایمان در مسیر پیشرفت جامعه دانست و با تأکید بر اهمیت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند الگوگیری از ایثار و فداکاری شهدا هستیم. جوانان و دانشجویان ما باید از این ارزش‌های مقدس درس بگیرند و در عرصه‌های مختلف علمی و فرهنگی پیشتاز باشند.
 
اکبر عابدی، مسئول بسیج دانشجویی استان یزد نیز در این مراسم با اشاره به نقش بی‌بدیل جوانان در دوران دفاع مقدس گفت: شهدای ما بهترین و روشن‌ترین چراغ راه برای نسل جوان امروز هستند. باید با الهام از این بزرگواران، مسیر جهاد علمی و فرهنگی را ادامه دهیم و پاسدار خون پاک شهدا باشیم.
 
این آیین معنوی با مداحی اهل بیت توسط مجتبی حجتی به پایان رسید که با نوای حزن‌انگیز خود، فضای مراسم را به طراوت معنوی و حس حضور شهدا در میان جمع افزود.
 
این مراسم نه تنها فرصتی برای تجلیل از مقام شهدا بود، بلکه به یادآوری مسئولیت‌های سنگین جامعه دانشگاهی در تداوم راه آنان و تربیت نسل‌های آینده در مسیر آرمان‌های انقلاب اسلامی اختصاص داشت.
 

نظر شما :