به همت سازمان جهاددانشگاهی استان یزد

برداشت محصول در کارگاه فناورانه تولید قارچ گانودرما

۰۸ مهر ۱۳۹۹ | ۱۲:۲۰ کد : ۲۳۲۵۳ مرکز رشد گیاهان دارویی تاپ خبر
برداشت محصول در کارگاه فناورانه تولید قارچ گانودرما در مرکز رشد گیاهان دارویی سازمان جهاددانشگاهی یزد
برداشت محصول در کارگاه فناورانه تولید قارچ گانودرما

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی استان یزد، با توجه به راه اندازی کارگاه فناورانه  تولید قارچ گانودرما در مرکز رشد گیاهان دارویی جهاددانشگاهی یزد با هدف ترویج ایجاد کارگاه های فناورانه زود بازده ، آموزش و جذب هسته های فناور ، برداشت محصول از این کارگاه آغاز شد.
قارچ گانودرما به عنوان بهترین قارچ دارویی شناخته شده در جهان دارای سابقه طولانی بیش از 4000 سال به ویژه در مشرق زمین است که با ترکیبات منحصر به فرد و ارزش غذایی بالا به دلیل توانایی بهبود و قابلیت‌های درمانی در بدن مطرح بوده است. این قارچ مصارف دارویی و درمانی متعددی دارد و به عنوان قوی ترین آنتی اکسیدان گیاهی که خاصیت ضد ویروسی بالایی دارد در پیشگیری، کنترل و درمان بیماری‌های متعدد استفاده می شود.
در طب شرقی از گیاهان و قارچ‌های مختلفی استفاده می‌شود. در این بین، قارچ گانودرما از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.  از جمله خواص قارچ گانودرما می‌توان به تقویت سیستم ایمنی و مبارزه با سرطان‌ها اشاره کرد.
با توجه به شروع برداشت محصول، کارگاه آموزشی پرورش قارچ گانودرما به مدت 10 ساعت با همکاری مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی برای علاقه مندان به فعالیت در حوزه گیاهان دارویی برگزار خواهد شد.
شرکت کنندگان در این کارگاه آموزشی می توانند پس ازآشنایی با نحوه پرورش قارچ و خواص درمانی قارچ گانودرما ، نحوه پرورش و ساخت کمپوست و تهیه بذر قارچ به اشتغال به کشت قارچ جهت کارآفرینی در این حوزه مشغول شوند.
این گزارش می افزاید؛ این کارگاه آموزشی توسط مرکز رشد گیاهان دارویی سازمان جهاد دانشگاهی استان یزد، بصورت مجازی برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان می توانند جهت شرکت در این کارگاه آموزشی به مرکز رشد گیاهان دارویی سازمان جهاددانشگاهی استان یزد، واقع در اشکذر، خیابان امام خمینی(ره)، روبه‌روی بانک مسکن مراجعه یا با شماره تماس 32727693-035 تماس حاصل نمایند.


( ۳ )

نظر شما :