مدیرعامل بانک صنعت و معدن اظهار کرد: آمادگی بانک برای تامین منابع مالی طرح‌های جهاددانشگاهی

۱۹ تیر ۱۳۹۸ | ۱۰:۲۹ کد : ۹۴۰۷ عمومی
دکتر حسین مهری در نشست انعقاد تفاهم نامه با جهاددانشگاهی بیان کرد: امسال سال رونق تولید است و بانک صنعت و معدن هم به عنوان یک بانک تخصصی وظیفه خود می داند توان خود را به کار بسته و در کنار جهاددانشگاهی که تولید علم و دانش یکی از رسالت های آن است، قرار بگیرد و با تامین منابع مالی به موقع نوآوری های این نهاد به ارزش افزوده تبدیل شود.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن اظهار کرد: آمادگی بانک برای تامین منابع مالی طرح‌های جهاددانشگاهی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، نشست امضای تفاهم نامه همکاری بین چهاددانشگاهی و بانک صنعت و معدن با دکتر حمیدرضا طیبی رییس این نهاد و دکتر حسین مهری مدیرعامل بانک  در دفتر مرکزی جهاددانشگاهی برگزار شد.

دکتر طیبی در ابتدای این نشست به تشریح توانمندهای جهاددانشگاهی در حوزه‌های مختلف به ویژه پژوهش پرداخت و گفت: سیستم نمک‌زدایی نفت خام یکی از کارهای جهاددانشگاهی است که دارای دانش کاملا ایرانی است.

وی افزود: طراحی و تولید تور پرورش ماهی در قفس یکی دیگر از طرح های این نهاد است که دانش تولید آن را به دست آورده ایم.

رییس جهاددانشگاهی در ادامه تصریح کرد: یکی از وظایف اصلی جاین نهاد تولید فناوری‌های مورد نیاز کشور است. در این نهاد فناوری های متعددی تولید شده که اگر یک مدل مالی خوب برای آن ها تعریف کنیم سرعت استفاده از آن ها سرعت می یابد.

وی اظهار امیدواری کرد همکاری با بانک صنعت و معدن باعث توسعه پروژه‌ها و در نهایت ایجاد اشتغال برای جوانان شود.

در ادامه، دکتر مهری اظهار کرد: امسال سال رونق تولید است و بانک صنعت و معدن هم به عنوان یک بانک تخصصی وظیفه خود می داند در این راستا هر کاری که می تواند انجام دهد و در کنار جهاددانشگاهی که تولید علم و دانش یکی از رسالت های آن است، قرار بگیرد و با تامین منابع مالی به موقع نوآوری های این نهاد به ارزش افزوده تبدیل شود.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن با اشاره به شرایط تحریم و این که، اکنون موقعیت خوبی است که توانایی‌های بالقوه جهاد دانشگاهی بالفعل شود، افزود: این بانک در جهت رسالت خود آمادگی هرگونه همکاری با جهاددانشگاهی را دارد. بانک صنعت‌ومعدن برای طرح‌هایی که نیاز به سرمایه در گردش، صدور ضمانت‌نامه و هرگونه خدمات بانکی و تسهیلاتی دارد آمادگی همکاری با جهاددانشگاهی است.

وی تصریح کرد: در بانک صنعت و معدن این آمادگی وجود دارد که از خدمات آموزشی و فناورانه جهاددانشگاهی استفاده شود. این نهاد در حوزه IT در بخش‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری اقداماتی انجام داده که بانک صنعت‌ومعدن آمادگی استفاده از این خدمات را دارد.

 

انعقاد تفاهم نامه همکاری بین بانک صنعت و معدن و جهاددانشگاهی

در پایان این نشست، تفاهم‌نامه‌ی همکاری بین دکتر طیبی و دکتری مهری درراستای ارایه انواع خدمات و تسهیلات بانکی به جهاددانشگاهی، موسسات و سازمان ها و مراکز زیر مجموعه آن از طریق شعب سراسر کشور در چارچوب قوانین و مقررات بانکی و همچنین مشاوره و انجام خدمات پژوهشی، آموزشی، ارزیابی و بازرسی توسط جهاددانشگاهی به امضا رسید.

 

بر اساس این تفاهم‌نامه، افتتاح انواع حساب‌های ریالی و ارزی برای جهاد دانشگاهی، مؤسسات، سازمان‌ها و مراکز زیر مجموعه جهاددانشگاهی مطابق مقررات و دستورالعمل‌های جاری بانک، اعطای تسهیلات متناسب با پروژه‌های ارایه شده جهاددانشگاهی، مؤسسات، سازمان‌ها و مراکز زیرمجموعه جهاد که از جنبه‌های اقتصادی- فنی- مالی، توجیه‌پذیری آن‌ها توسط بانک احراز شود، در چارچوب قوانین و مقررات بانکی، گشایش اعتبارات اسناد داخلی و خارجی برای جهاددانشگاهی، مؤسسات، سازمان‌ها و مراکز زیرمجموعه جهاددانشگاهی مطابق ضوابط و بخشنامه جاری بانک و هم‌چنین صدور انواع ضمانت‌نامه های ارزی و ریالی برای جهاد دانشگاهی، مؤسسات، سازمان‌ها و مراکز زیرمجموعه جهاد مطابق ضوابط و بخشنامه‌های جاری بانک از جمله تعهدات بانک صنعت و معدن می‌باشد.

هم‌چنین ارایه خدمات مشاوره در امور سرمایه‌گذاری جهاددانشگاهی، مؤسسات، سازمان‌ها و مراکز زیرمجموعه جهاد از طریق شرکت‌های تخصصی وابسته، راه‌اندازی سامانه بانکداری اینترنتی حقوقی ویژه مشتریان ارزنده برای جهاد دانشگاهی، مؤسسات، سازمان‌ها و مراکز زیرمجموعه جهاد به منظور مدیریت و کنترل حساب‌ها در سراسر کشور، ایجاد درگاه پرداخت اینترنتی جهت پرداخت‌های الکترونیکی برای جهاددانشگاهی، مؤسسات، سازمان‌ها و مراکز زیرمجموعه جهاددانشگاهی و تشکیل کارگروه تخصصی فیمابین بانک و جهاددانشگاهی به منظور بررسی و اجرایی کردن مفاد تفاهم‌نامه در چارچوب قوانین و مقررات بانکی از دیگر تعهدات این بانک است.

 

جهاددانشگاهی نیز موافقت کرد پس از ارایه پیشنهاد پژوهشی متناسب با RFPهای موردنظر بانک و در صورت تایید بانک در چارچوب ضوابط مورد توافق با انعقاد قرارداد نسبت به انجام پروژه‌های پژوهشی کاربردی موردنیاز بانک اقدام کند و در ارتباط با توسعه استفاده دفتر مرکزی، مؤسسات، سازمان‌ها و مراکز زیرمجموعه جهاد از خدمات الکترونیکی بانک( درگاه‌های پرداخت،POSو…) مساعدت‌های لازم را به عمل آورد.

هم‌چنین جهاددانشگاهی با همکاری‌های لازم به منظور تسهیل و تضمین بازپرداخت تسهیلات ارایه شده به موسسات، سازمان‌ها و مراکز زیرمجموعه به طوری که منافع مالی بانک حفظ شود، موافقت کرد و اقدام جهت استفاده از خدمات بانکی بانک و عملکرد مناسب حساب‌های جهاد نزد بانک، ارایه خدمات آموزشی جهت آموزش کارکنان بانک حسب نیاز اعلام شده از سوی بانک و ارایه خدمات ارزیابی، بازرسی و سایر خدمات موردنیاز بانک به درخواست بانک و با انعقاد قرارداد را متعهد شد.


نظر شما :