با همکاری سازمان جهاددانشگاهی یزد سومین نشست گام برگزار شد

۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۴:۴۷ کد : ۸۹۱۳ پژوهشی تاپ خبر عمومی
مدیرکل دفتر اجتماعی و خانواده استانداری یزد در سومین نشست گام گفت: رسانه‌ها دغدغه اجتماعی و فرهنگی اقشار مختلف جامعه در کوچه و محلات استان را بررسی و موشکافی کنند.
با همکاری سازمان جهاددانشگاهی یزد سومین نشست گام برگزار شد

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی استان یزد به نقل از ایسنا-منطقه یزد،«فخرالسادات خامسی‌هامانه» در سومین نشست گام از سلسله نشست‌ گفت و گوهای اجتماع محور که با موضوع «نقش نقد رسانه در توسعه اجتماعی استان» و حضور اصحاب رسانه برگزار شد، با اشاره به نقش رسانه‌ها در هدایت افکار عمومی، ‌اظهار کرد:  جوامع مدنی از جمله فرصت‌های مناسب برای اجماع گفتمان عمومی هستند.

وی افزود:‌ رسانه‌ها باید علاوه بر پرداختن به مسائل کلان مدیریتی، دغدغه اجتماعی، فرهنگی اقشار مختلف جامعه در کوچه و محلات استان را بررسی و موشکافی کنند.

مدیرکل دفتر اجتماعی و خانواده استانداری یزد در ادامه با بیان این‌که مدیران دستگاه‌های مختلف هم باید در راستای توسعه مشارکت مدنی ارتباط با اصحاب رسانه را در اولویت اجرایی خود قرار دهند، گفت:‌ پاسخگویی و شفافیت از جمله عناصر جدی در بحث حکمرانی خود به عنوان رویکرد مدیریت استان است.

خامسی‌هامانه تصریح کرد:‌ برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی و تبیینی به منظور آگاهی از ابعاد مختلف مقوله حکمرانی خود برای اقشار مختلف به ویژه اصحاب رسانه ضروری است.

نقد منصفانه رسانه‌ها عاملی برای توسعه اجتماعی است

93207.jpg

«بهروز اسلامی» مدیر مرکز مطالعات و افکار سنجی سازمان جهاد دانشگاهی استان یزد هم در این نشست با بیان این‌که توسعه اجتماعی مستلزم مشارکت افکار عمومی با سلایق مختلف است،‌ اظهار کرد:‌ خوشبختانه در حال حاضر شرایط لازم برای جلب مشارکت سلایق فرهنگی،‌اجتماعی و ‌سیاسی وجود دارد.

وی با اشاره به اهمیت توجه به نقش نقد رسانه‌ای برای توسعه اجتماعی استان،‌افزود: رسانه‌ها می‌توانند با نقد منصفانه و آگاهانه مدیریت استان را برای توسعه اجتماعی و فرهنگی کمک کنند.

اسلامی با بیان این که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب بحث واگذاری امور به جوانان را توصیه کردند، گفت: مدیران ارشد استان و کشور می توانند با همکاری رسانه‌ها نسبت به شناسایی ظرفیت‌های انسانی و اجتماعی برای واگذاری امور اقدام کنند.

این مسئول در پایان سخنان خود با اشاره به اهمیت برگزاری سلسله نشست‌های گام در سطح استان،‌ خاطرنشان کرد:‌ نهادینه شدن فرهنگ گفت و گو مسیر توسعه استان و کشور در حوزه‌های مختلف را هموار می‌کند.


نظر شما :