حضور دانشجویان حقوق دانشگاه علم و هنر در دادگاه علنی با موضوع تسبیب در قتل

۲۱ شهریور ۱۴۰۳ | ۰۹:۲۷ کد : ۷۵۳۶۲ آموزشی تجاری سازی فناوری و اشتغال تاپ خبر
دانشجویان رشته حقوق دانشگاه علم و هنر سازمان جهاددانشگاهی، به همت انجمن علمی حقوق و با همکاری معاونت منابع انسانی دادگستری استان یزد، در دادگاه علنی تجدیدنظر با موضوع "تسبیب در قتل" در شعبه ۱۲ استان یزد حضور یافتند. این بازدید با هدف آشنایی دانشجویان با فرآیندهای عملی دادگاه‌ها و افزایش مهارت‌های حقوقی آنان برگزار شد.
حضور دانشجویان حقوق دانشگاه علم و هنر در دادگاه علنی با موضوع تسبیب در قتل

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی استان یزد، جمعی از دانشجویان رشته حقوق این دانشگاه، در راستای ارتقای دانش عملی و آشنایی با فرایندهای قضایی، در یک دادگاه علنی با موضوع "تسبیب در قتل" که در شعبه ۱۲ تجدیدنظر دادگاه استان یزد برگزار شد، حضور یافتند.

این بازدید به همت انجمن علمی حقوق دانشگاه علم و هنر و با همکاری معاونت منابع انسانی دادگستری استان یزد برگزار شد. هدف از این برنامه، افزایش آگاهی دانشجویان از سازوکارهای عملی محاکم قضایی، به‌ویژه در پرونده‌های کیفری، و ارتقای توانایی آن‌ها در تحلیل موضوعات پیچیده حقوقی بود.

دانشجویان با حضور در این جلسه دادگاه، ضمن آشنایی با نحوه رسیدگی به دعاوی در محاکم تجدیدنظر، تجربه‌ای عملی از نحوه دفاعیات حقوقی، استدلال‌های قضات و روند تصمیم‌گیری در پرونده‌های حساس مانند قتل را کسب کردند.

این برنامه آموزشی در راستای تقویت ارتباط میان دانشگاه و دستگاه قضایی و فراهم کردن فرصت‌های یادگیری عملی برای دانشجویان حقوق به منظور آماده‌سازی بهتر برای ورود به عرصه حرفه‌ای برگزار شد.


نظر شما :