به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد جهاددانشگاهی؛

بازدید مدیرعامل هلال احمر یزد از ایکنا

۱۱ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۲:۵۳ کد : ۷۴۰۴۵ تاپ خبر عمومی
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان، هلال احمر برای خدمت‌رسانی مطلوب به زائران اربعین حسینی در آماده‌باش کامل قرار دارد.
بازدید مدیرعامل هلال احمر یزد از ایکنا
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی استان یزد، محمد عشقی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد در بازدید از ایکنا شعبه یزد، با اشاره به اینکه این نهاد دو رویداد بزرگ را پیش رو دارد، از برگزاری ششمین دوره انتخابات مجامع جمعیت هلال‌ احمر خبر داد و گفت: این انتخابات، جمعه ۱۹ مردادماه همزمان با سراسر کشور در یزد برگزار می‌شود.
 
وی ادامه داد: انتخابات مجامع به‌صورت هر چهار سال یک بار و در سه مرحله شهرستانی، هیئت مدیره استان‌ها و مجمع کشوری در میان اعضا و داوطلبان برگزار می‌شود که در نهایت منتخبان به شورای عالی جمعیت هلال احمر راه پیدا می‌کنند.
 
عشقی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۴۰ هزار عضو داوطلب در هلال احمر استان یزد فعالیت دارند افزود: از این تعداد ۱۸ هزار و ۸۰۰ نفر حق رأی دارند. بنابراین، یزد در بین استان‌های اول تا دهم کشور قرار دارد و امیدواریم در مشارکت اعضا نیز بتوانیم به خوبی عمل کنیم و شاهد مشارکت بالای اعضا در این دوره باشیم. در دوره گذشته، دو نفر از استان یزد در مجمع عمومی و یک نفر در شورای عالی حق رأی داشتند که ظرفیت خوبی برای استان محسوب می‌شود.
 

۱۲۰ داوطلب آماده ارائه خدمت به زائران اربعین

 
وی با اشاره به در پیش بودن پیاده‌روی اربعین حسینی اظهار کرد: این جمعیت امسال نیز در عمود ۵۷۸ بیمارستان حیدریه مستقر است و در سال گذشته براساس آخرین آمار سه هزار و ۲۰۰ نفر در هشت روز اوج شلوغی اربعین ویزیت رایگان شدند. امسال نیز اعزام از ۲۰ مردادماه جاری آغاز و تا هفتم شهریورماه سال جاری به زائران اربعین خدمت‌رسانی خواهیم داشت البته قصد داریم تیم سه روز بیشتر در نجف حضور داشته باشد. در همین راستا ۱۲۰ نفر آماده ارائه خدمات هستند.
 
عشقی با اشاره به پویش «مرهم زائر» نیز گفت: در این پویش، هموطنان می‌توانند کمک‌های نقدی و دارویی خود را برای استفاده در مراسم پیاده‌روی اربعین به هلال احمر اهدا کنند. البته مشارکت مردم به‌صورت نقدی و غیرنقدی خواهد بود. مشارکت غیرنقدی مردم در این پویش شامل اهدای داروهای سالم و مازاد بر مصرف خانگی و نحوه مشارکت حامیان شامل اهدای محموله دارویی و تجهیزات مصرفی پزشکی به شعب خانه‌های هلال و پایگاه‌های جمعیت هلال احمر در سراسر استان است.
 
وی افزود: داروهای اهدایی پس از طی فرایند تفکیک، برای انتقال به کشور عراق و توزیع در مراکز درمانی تحت نظارت جمعیت هلال احمر ایران، در اختیار مرکز پزشکی حج و زیارت این جمعیت قرار می‌گیرد.
 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد درباره روش کمک‌های نقدی نیز گفت: هموطنان و خیران می‌توانند کمک‌های نقدی خود به این پویش را از طریق شماره حساب ۹۹۹۹۹ بانک ملی، شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۵۴۴۹۹۹۹۹۹، شماره شبا IR۷۷۰۱۷۰۰۰۰۰۰۰۱۹۹۹۹۹۹۹۹۰۰۳، کد دستوری #۳*۱۱۲* و یا درگاه پرداخت اینترنتی rcs.ir/portal/donation به نام جمعیت هلال احمر اهدا کنند.    
 
بازدید مدیرعامل هلال احمر یزد از ایکنا
 
عشقی با اشاره به اجرای پویش «طبیب دوّار» نیز گفت: طرح طبیب دوار تجربه متفاوتی برای خادمان درمانی خواهد بود. اعضای این طرح در حین پیاده‌روی در مسیر نجف به کربلا، خدمات درمانی را به زائران امام حسین(ع) ارائه خواهند کرد و اقلام موردنیاز (داروها + کیف) جهت خدمت‌رسانی به خادمان واجد شرایط توسط جمعیت هلال احمر اعطا می‌شود.
 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد با اشاره به اینکه تمام پایگاه‌های هلال احمر به حالت آماده باش هستند، از فعالیت ۱۲ پایگاه جاده‌ای در سطح استان خبر داد که به‌صورت شبانه‌روز به زائران خدمت‌رسانی خواهند کرد.
 
وی گرمازدگی را یکی از مشکلاتی دانست که در این مسیر برای زائران به وجود خواهد آمد و گفت: در ابتدای سفر با صدقه خود را بیمه کنیم و توصیه می‌شود افراد قبل از اعزام چکاب شده و داورهای مورد نیاز خود را در صورت امکان به همراه داشته باشند. همچنین با توجه اینکه در این مسیر آب زیادی از بدن کم می‌شود، برای تأمین آب، نوشیدن اجباری مایعات به‌ویژه در کودکان تأکید می‌شود.
 
عشقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خرید تجهیزات به‌ویژه در دولت شهید رئیسی گفت: در این زمینه ۱۱ بالگرد ولجستیک و تجهیزات و همچنین یک هزار دستگاه ست نجات خریداری شد و البته یک هزار و ۵۰۰ دستگاه دیگر تا آبان‌ماه سال جاری خریداری خواهد شد که سهم استان یزد ۲۴ دستگاه است.

 

آماده‌باش هلال احمر برای خدمت‌رسانی مطلوب به زائران اربعین

فضای کمرنگ وقف در جمعیت هلال‌احمر

 
وی با اشاره به اینکه فضای «فرهنگ وقف» در جمعیت هلال احمر کمرنگ شده است، بر فرهنگ‌سازی توسط رسانه‌ها در این زمینه تأکید کرد و از وقف مشارکتی اعضا و داوطلبان در زمینه احداث ساختمان جنب دارخانه این نهاد خبر داد و گفت: در این زمینه افرادی که علاقه‌مند باشند، نیز می‌توانند از قسمت پرداخت مالیات، هلال احمر را به‌عنوان گیرنده مالیات تعیین کنند و در این زمینه مشارکت داشته باشند.
 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد بر آموزش کمک‌های اولیه در سطح جامعه تأکید کرد و افزود: اقدامات در این زمینه توسط هلال احمر انجام می‌شود و درخواست داریم اقشار مختلف برای آموزش‌های لازم اقدام کنند و در شرایط ضروری مؤثر باشند.
 
وی با اشاره به مرکز درمانی توانبخشی جمعیت هلال احمر اظهار کرد: این موضوع با همکاری دانشگاه توانبخشی تهران در حال انجام است تا فضای توانبخشی ایده‌آلی در سطح استان رقم خورد و بنابراین فضای آموزشی در اولویت قرا دارد تا از آسیب‌ها جلوگیری شود. علاوه بر بیمار، اطرافیان او نیز باید مورد حمایت باشند که اقدامات در مرکز جامع توانبخشی برنامه‌ریزی و آموزش‌های لازم ارائه خواهد شد تا بتوانیم مرکز جامع به تمام معنا داشته باشیم.

 

برگزاری یادواره «شهدای امدادگر» یزد

 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری نخستین یادواره شهدای امدادگر این جمعیت در ۲۹ شهریورماه امسال در حسینیه امیرچقماق خبر داد و اظهار کرد: ۸۹ شهید امدادگر در سطح استان شناسایی شده‌اند.
 
وی با بیان اینکه در استان ۱۳ شهید امدادگر شناسایی شده بود، اضافه کرد: با پیگیری‌هایی که با سپاه الغدیر استان و بنیاد شهید صورت گرفت، مشخص شد ۸۹ شهید امدادگر در سطح استان شناسایی شده‌اند.    
 
عشقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تأسیس خانه‌های هلال احمر در محلات و روستاهای استان، از فعالیت ۹۳ خانه هلال خبر داد و فعال‌سازی این خانه‌ها را در دستور کار این نهاد بیان کرد و گفت: همچنین آموزش‌های لازم در مجتمع‌های آپارتمانی در دستور کار این نهاد قرا دارد تا بتوانیم از آسیب‌های احتمالی جلوگیری کنیم.

نظر شما :