دکتر مسلمی نائینی خبر داد:

آمادگی جهاددانشگاهی برای تهیه بسته‌های سیاستی نحوه مشارکت مردم در تولید/ افزایش شرکت‌های دانش‌بنیان

۱۸ فروردین ۱۴۰۳ | ۰۸:۴۱ کد : ۷۰۰۰۷ تاپ خبر عمومی
رییس جهاددانشگاهی از افزایش آمار شرکت‌های دانش‌بنیان در دولت فعلی خبر داد و گفت: قبل از روی کار آمدن این دولت تعداد شرکت‌های دانش بنیان ۵ هزار شرکت بود که این آمار امروزه با افزایش دو برابری به ۱۰ هزار شرکت رسیده است.
آمادگی جهاددانشگاهی برای تهیه بسته‌های سیاستی نحوه مشارکت مردم در تولید/ افزایش شرکت‌های دانش‌بنیان

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، دکتر حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی ضمن بیان این مطلب به دیدار روز گذشته رهبری با کارگزاران نظام اشاره کرد و ضمن ارزیابی مثبت عملکرد دولت فعلی طی دو سال گذشته بر ضرورت اینکه نتایج این اقدامات باید در سفره مردم احساس شود تاکید کرد و گفت: دولت در حوزه زیرساختی کشور نظیر نیروگاه، پالایشگاه و غیره اقداماتی را انجام داده که نتیجه این اقدامات طولانی مدت است، البته رهبر معظم انقلاب فرمودند باید توازنی بین نتایج اقدامات زیرساختی و طرح های کلان ایجاد شود تا نتایج آن برای مردم ملموس شود. به نظر می رسد باید در این حوزه نیز برنامه ریزی دقیق صورت بگیرد تا مردم نتیجه اقدامات مثبت را در سفره خود به طور ملموس احساس کنند.

وی در ادامه بر ضرورت ارایه آموزش به مردم به منظور ایجاد مشارکت در تولید تاکید و تصریح کرد: اگر مردم در حوزه تولید به میدان بیایند و نقش پررنگ تری در این حوزه ایفا کنند بسیاری از مشکلات در حوزه تولید نیز رفع خواهد شد. همچنان که این مردم تا کنون انقلاب و نظام را نگه داشته اند و در حوزه اقتصادی هم می توانند نقش مثبتی ایفا کنند.

وی تاکید کرد: نحوه مشارکت مردم حتی با سرمایه های کم در حوزه تولید باید مورد بررسی قرار بگیرد. پژوهشکده علوم انسانی جهاددانشگاهی می تواند در این زمینه مطالعاتی را انجام دهد امیدوارم هر چه زودتر یک سری رهنمودها و بسته های سیاستی در این خصوص تهیه شود تا جهاد دانشگاهی و سایر دستگاه ها از آن استفاده کنند.

رییس جهاددانشگاهی همچنین به رشد اقتصادی کشور در دولت فعلی اشاره و خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروزه رشد اقتصادی ۶ درصد داریم و بر این اساس ما می توانیم علی رغم تحریم ها، مشکلات و بدهی های دولت به وضعیت خوبی دست یابیم.

وی افزود: در دولت فعلی جوانان ما در شرکت های دانش بنیان کارهای بزرگ و غیرممکن را انجام می دهند؛ به نوعی افزایش شرکت ها از ۵ هزار به ۱۰ هزار شرکت، اقدامات مثبت دولت است.

دکتر مسلمی نائینی بر ضرورت کاهش رشد نقدینگی در کشور تاکید کرد و گفت: یکی از معضلات تورم رشد نقدینگی است که در دولت فعلی هدفگذاری کاهش تورم بر روی ۲۵ درصد صورت گرفت؛ اما در عمل به نقدینگی ۲۴ درصد رسیدیم و امیدواریم شاهد کاهش تورم در کشور باشیم. همچنین ساماندهی بانک ها از دیگر اقدامات دولت بود که کنترلی در نظام بانکی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه با تلاش های صورت گرفته در دولت به یک میلیون اشتغال در سال دست یافتیم، افزود: در حوزه اشتغال فارغ التحصیلان نیز اگر بتوانیم رشته های دانشگاهی را مهارت محور کنیم در این صورت دانشجویان پس از فارغ التحصیلی وارد بازار کار خواهند شد.

دکتر مسلمی نائینی آب رسانی در مناطق مختلف کشور و همچنین جلوگیری از قطعی برق را از دیگر اقدامات مثبت دولت دانست و گفت: علی رغم مشکلاتی که در حوزه تولید نفت داشتیم امروز تولید نفت ما از ۲.۲ میلیون بشکه در روز به ۳.۶ میلیون بشکه رسیده است، امیدواریم نتایج این اقدامات را مردم لمس کنند.

وی همچنین تاکید کرد: دولت برای خانواده های تحت پوشش و دهک های پایین کالا برگ، آب و برق رایگان را انجام داد؛ حتی ۱۲ میلیون نفر از مردم ما بیمه سلامت دارند به طور کلی در دولت فعلی اقدامات مثبتی در حوزه فقرزدایی صورت گرفته است.

رییس جهاددانشگاهی در گفت و گو با ایسنا خاطرنشان کرد: در حوزه مخابرات و فیبرنوری نیز اقدامات مثبتی در دولت فعلی انجام داده است؛ به طوریکه تا کنون بیش از ۷ میلیون خانوار از این امکان استفاده می کنند.


نظر شما :