بازدید رییس جهاددانشگاهی از بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران/ تاکید بر نقش روشنگر دانشجویان، دانشگاهیان و جهادگران در انتخابات

۰۵ اسفند ۱۴۰۲ | ۰۸:۴۲ کد : ۶۸۹۲۳ تجاری سازی فناوری و اشتغال تاپ خبر عمومی
دکتر مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی و هیأت همراه از بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران بازدید کرد و با اصحاب رسانه‌های مختلف به گفت‌وگو نشست.
بازدید رییس جهاددانشگاهی از بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران/ تاکید بر نقش روشنگر دانشجویان، دانشگاهیان و جهادگران در انتخابات

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، دکتر حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی و هیأت همراه امروز سه‌شنبه(یکم اسفندماه 1402) و در سومین روز از بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران ، حضور یافت و از غرفه‌های مختلف بازدید کرد.

وی در این بازدید در غرفه خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا و هفته‌نامه بازار کار وابسته به جهاددانشگاهی حضور یافت و با خبرنگاران این رسانه‌ها به گفت‌وگو نشست. خبرگزاری‌های فارس، ایرنا، آنا، دانشجو و روزنامه شهروند نیز ازجمله غرفه‌هایی بود که رییس جهاددانشگاهی و هیأت همراه از آن بازدید کردند و به سؤالات خبرنگاران آنها پاسخ داد.

 

دانشجویان در انتخابات نقش روشنگری برای جامعه ایفا کنند

دکتر مسلمی نائینی در غرفه خبرگزاری ایسنا درباره نقش مهم دانشجویان در انتخابات پیش‌رو توضیحاتی ارائه کرد و گفت: این قشر از جامعه می‌توانند در انتخابات روشنگری کنند و مردم را به انتخاب افراد اصلح سوق دهند.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های اصلی دانشجویان این است که به‌راحتی یک موضوعی را نمی‌پذیرند و هر مسئله‌ای را بر اساس مستندات، عالمانه، منطقی، منصفانه و اخلاق مدارانه پیگیری می‌کنند. این ویژگی خوبی است که در بین دانشجویان وجود دارد و در بحث انتخابات هم دانشجویان برای انتخاب فرد اصلح می‌توانند مبلغان خوبی باشند.

رییس جهاددانشگاهی عنوان کرد: ازآن‌جهت که دانشجویان مرجع هستند، می‌توانند در انتخابات نیز روشنگری کنند و از سوی دیگر مردم را به انتخاب فرد اصلح ترغیب کنند.

دکتر مسلمی نائینی همچنین درباره عملکرد خبرگزاری ایسنا نیز خاطرنشان کرد: یکی از خبرگزاری‌هایی که خیلی خوب توسط دانشجویان شکل گرفت، خبرگزاری ایسنا بود که تاکنون عملکرد خوبی در روشنگری جامعه داشته است.

 

تاکید بر حضور دانشگاهیان و جهادگران به‌عنوان الگو در انتخابات 

رییس جهاددانشگاهی با حضور در غرفه خبرگزاری ایرنا در رابطه با نقش و تأثیر دانشگاهیان و جهادگران به‌عنوان الگو در حضور حداکثری مردم در انتخابات و پای صندوق‌های رأی، گفت: بعد از انقلاب بیش از 40 انتخابات در کشور برگزار شده است و مشاهده می‌کنید که نظام به مردم اتکا دارد و مردم در سرنوشت کشور مؤثر هستند. ما با حضور خود باید بار دیگر دشمن را ناامید کنیم.

 

جهاددانشگاهی نهادی پژوهش محور با پیوست فرهنگی است

رییس جهاددانشگاهی با حضور در خبرگزاری فارس در رابطه با فعالیت‌ها و پیشرفت‌های جهاددانشگاهی در حوزه‌های مختلف در یکسال گذشته و برنامه‌های این نهاد در سال آینده سخن گفت.وی بابیان اینکه جهاددانشگاهی بر اساس هدفی که داشته است همیشه پویا بوده و نهادی پژوهش محور با پیوست فرهنگی بوده که در زمینه‌های مختلف موفقیت‌های خوبی داشته است، افزود: به‌طور مثال این نهاد در حوزه علوم پزشکی در زمینه سلول درمانی و سرطان کارهای متعددی انجام داده و بر موضوعات مهمی همچون سلامت سالمندی متمرکزشده است.

 

ساخت موتور ترکشن قطارهای شهری و بین‌شهری توسط جهاددانشگاهی

دکتر مسلمی نائینی با حضور در خبرگزاری آنا اظهار کرد: جهاددانشگاهی سعی کرده است آنجاهایی که طرحی بر زمین‌مانده و یا اجرای آن غیرممکن است کار انجام دهد.

رییس جهاددانشگاهی با ذکر مثالی در این رابطه گفت: چندین سال است که این نهاد در حوزه لوکوموتیو بین‌شهری و واگن متروهای داخل شهری فعالیت‌هایی را انجام داده و در هر دو نیز موفق بوده است و برای اولین بار در کشور موتور ترکشن مترو شهری و هم موتور ترکشن لوکوموتیوهای بین‌شهری را ساخته که قلب تپنده قطارهای باری ‌و مسافری کشور است.

 

اولویت خبرگزاری ایکنا رساندن پیام قرآن به جامعه است

وی در ادامه از خبرگزاری بین‌المللی قرآنی ایکنا نیز بازدید کرد و این خبرگزاری را یکی از دستاورد‌های مهم جهاددانشگاهی عنوان کرده و گفت: امیدواریم عوامل این خبرگزاری در رساندن پیام قرآن به جامعه موفق و مؤید باشند.

 

توجه به اشتغال دانش‌آموختگان مورد توجه واحدهای جهاددانشگاهی است

رییس جهاددانشگاهی همچنین با حضور در غرفه هفته‌نامه و پایگاه خبری بازارکار، یکی از معضلات اصلی کشور را بحث بیکاری دانست و گفت: توجه به اشتغال دانش‌آموختگان یکی از موضوعات بسیار مهم است که واحدهای جهاددانشگاهی در سراسر کشور تلاش می‌کنند به این حوزه ورود کنند.

دکتر مسلمی نائینی تصریح کرد،: توجه به اشتغال و کارآفرینی از سنین پایین اهمیت دارد، در حال حاضر در توجه به موضوع کارآفرینی در نظام تعلیم و تربیت هم اهمیت دارد. ما شاهد افزایش گرایش به علوم تجربی و کاهش گرایش به علوم فنی و مهندسی هستیم که باید این فرآیند اصلاح شود.

 

برگزاری دوره‌های مشترک دشمن شناسی و آشنایی با نظام سلطه در جهاددانشگاهی

وی در ادامه از غرفه خبرگزاری دانشجو نیز بازدید کرد و در پاسخ به سؤالی در رابطه با آخرین دستاوردهای جهاددانشگاهی در حوزه‌های پزشکی و دارویی بیان کرد: این نهاد با استفاده از توان متخصصان و پژوهشگران و ظرفیت‌های زیرساختی خود به‌زودی مرکز ملی نخستی‌سانان را در کشور افتتاح می‌کند.

رییس جهاددانشگاهی در پاسخ به این سؤال که چه چشم‌اندازی را در خصوص اقدامات آینده این نهاد پیش‌بینی کرده‌اید، تصریح کرد: یکی از توصیه‌های که به واحدهای سازمانی جهاددانشگاهی در سراسر کشور داشته‌ایم این است که ارتباط و تعامل خود با دانشگاه‌ها را بیشتر کنند. در جلساتی نیز که با وزرای علوم و بهداشت داشتیم بر انجام اقدامات مشترک تأکید کردیم و در سال آینده شاهد کارهای مشترک بسیار خوبی خواهیم بود.

دکتر مسلمی نائینی در رابطه با همکاری مشترک سازمان بسیج و جهاددانشگاهی در حوزه روایت پیشرفت، یادآور شد: یکی از مسائل مهم در کشور که همواره رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید داشتند بحث دشمن شناسی است که در این راستا کار مشترکی در حوزه آشنایی با نظام سلطه و آمریکا توسط جهاددانشگاهی، بسیج دانشجویی و تشکل‌های دیگر برگزارشده است.

کلید واژه ها: نمایشگاه رسانه های ایران


نظر شما :