رییس دانشگاه علم و هنر : از سوی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) دانشگاه علم و هنر، موفق به کسب رتبه ششم شد

۰۵ دی ۱۴۰۲ | ۱۰:۱۰ کد : ۶۶۷۱۴ آموزشی تاپ خبر عمومی
دانشگاه علم و هنر یزد در بین دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی کشور از سوی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) موفق به کسب رتبه ششم شد.
رییس دانشگاه علم و هنر : از سوی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) دانشگاه علم و هنر، موفق به کسب رتبه ششم شد

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی استان یزد ،با اعلام مدیرکل دفتر آموزش عالی غیردولتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه علم و هنر در بین دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی کشور از سوی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) موفق به کسب رتبه ششم شد.

محمود اشعاری، رئیس دانشگاه علم و هنر یزد در این زمینه ضمن گفتگو با خبرگزاری ایکنا گفت: مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام(ISC) به‌ عنوان یک مرکز معتبر بین‌المللی، برای پشتیبانی از سیاست‌گذاری‌های کلان پژوهشی و آموزشی کشورهای اسلامی از طریق تهیه، پردازش و روزآمدسازی اطلاعات پژوهشی با بهره‌مندی از نیروی انسانی متخصص، متعهد و کارآمد و به‌‌کارگیری فناوری‌های پیشرفته و منطبق با استانداردهای جهانی برای سنجش فعالیت‌های علمی و پژوهشی کشورهای جهان اسلام برای کمک به ارتقا سطح علمی این کشورها فعالیت می‌کند.

اشعاری اضافه کرد: جزئیات آخرین رتبه‌بندی و ارزیابی ۱۳۲ دانشگاه و مؤسسه آموزش عالی کشور توسط گروه رتبه‌بندی مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام(ISC) برای سال ۱۴۰۰-۱۴۰۱ منتشر شد.

وی افزود؛ در این رتبه‌بندی، معیارهای کلی در رتبه‌بندی دانشگاه‌ها در ۶ حوزه آموزش (با وزن ۳۰ درصد)، پژوهش (با وزن ۲۵ درصد)، فناوری و نوآوری (با وزن ۲۰ درصد)، بین‌‌المللی‌سازی (با وزن ۱۰ درصد)، اثرگذاری اقتصادی (با وزن ۱۰ درصد) و خدمات اجتماعی، زیرساخت و تسهیلات (با وزن ۵ درصد) در نظر گرفته شده است.


نظر شما :