رقابت ۳۳ تیم در مسابقات «مناظره دانشجویان» استان یزد به همت سازمان جهاددانشگاهی استان یزد

۱۵ آذر ۱۴۰۲ | ۰۸:۱۶ کد : ۶۵۷۶۵ فرهنگی تاپ خبر
دبیر اجرایی دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظرات دانشجویان در استان یزد گفت: در این دوره از مسابقات ۳۳ تیم از ۹ دانشگاه و مرکز آموزش عالی استان به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.

 به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی استان یزد ، مجید برائمی، دبیر اجرایی دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظرات دانشجویان در استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا گفت: مسابقات مناظره هرساله به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی و در دو مرحله استانی و کشوری ویژه دانشجویان مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌های استان برگزار می‌شود که امسال دوازدهمین دوره در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: در مسابقات امسال ۳۳ تیم از ۹ دانشگاه و مرکز آموزش عالی به رقابت با یکدیگر می‌پردازند و در نهایت سه تیم به مرحله کشوری راه خواهند یافت.

برائمی با اشاره به روند برگزاری مسابقات بیان کرد: مراحل مختلف مسابقات طبق روال سال‌های گذشته، در دانشگاه‌های استان و بین دانشجویان در حال برگزاری است که دوره مقدماتی آن در دانشگاه علمی و کاربردی اجرا شد، مرحله دوم این مسابقات امروز در دانشگاه آزاد اسلامی آغاز  و به مدت سه روز ادامه دارد. مرحله سوم به میزبانی دانشگاه یزد و در نهایت مرحله نهایی استانی در دانشگاه علم و هنر برگزار خواهد شد.

دبیر اجرایی دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظرات دانشجویان در استان یزد با اشاره به برگزاری اختتامیه این مسابقات در روز ۲۷ آذرماه با حضور مسئولان، از راه‌یابی سه تیم از استان یزد به مسابقات کشوری که بهار ۱۴۰۳ برگزار می‌شود، خبر داد و گفت: داوران مسابقات نیز از اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های استان هستند.

وی با اشاره به اینکه مسابقات مناظره با شعار «مناظره فرصتی برای یادگیری» در بین دانشجویان برگزار می‌شود، توسعه و تقویت فضای نقد و مطالبه‌گری، تحمل آرای مخالف، تقویت مهارت فن بیان و سخنوری بین دانشجویان را از اهداف این مسابقات بیان کرد.

کلید واژه ها: مناظره


( ۱ )

نظر شما :