شهید شمسی‌پور برای خدمت به مردم، روز و شب نمی‎شناخت

۱۴ آذر ۱۴۰۲ | ۱۲:۳۸ کد : ۶۵۷۱۸ فرهنگی تاپ خبر
برادران شهید «حسینعلی شمسی‌پور» از شهدای علم و فناوری جهاددانشگاهی به مناسبت سالگرد عروجش با حضور در دفتر ایسنا جهاددانشگاهی استان یزد در مورد ویژگی‌ها و فعالیتهای این شهید جهادگر سخن گفتند.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی استان یزد، برادران شهید «حسینعلی شمسی‌پور» از شهدای علم و فناوری جهاددانشگاهی به مناسبت سالگرد عروجش با حضور در دفتر ایسنا یزد در مورد ویژگی‌ها و فعالیتهای این شهید جهادگر سخن گفتند.

«حسن علی شمسی‌پور» برادر شهید اظهار کرد: شهید شمسی‌پور بارها از سوی منافقین کوردل تهدید شده بود تا این که نهایتاً در صبح روز شنبه هفتم آذرماه سال ۱۳۶۰ مقابل دانشگاه علوم و فنون تهران از سوی این گروهک مورد سوء قصد قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

وی ادامه داد: حسینعلی هفتم اسفندماه ۱۳۳۳ در یزد به دنیا آمد و پس از گذراندن تحصیلات ابتدایی به دلیل فقر خانوادگی، دوره راهنمایی و متوسطه را به صورت شبانه‎روزی ادامه داد و روزها در بازار فعالیت داشت به نحوی که همین مراودات با بازاریان انقلابی یزد، او را با علمای انقلاب به‌ ویژه شهید آیت‌الله صدوقی آشنا کرد.

شمسی‌پور افزود: حسینعلی پس از گذراندن دوران سربازی در کرمان، در سال ۱۳۵۵ در رشته مهندسی الکترونیک در مجتمع تکنولوژی تهران پذیرفته شد و اقدامات زیادی مانند راه اندازی نمازخانه و کتابخانه و پایه‎گذاری هسته اولیه انجمن‌ اسلامی در دانشگاه را انجام داد.

وی با ذکر خاطراتی از برادر شهیدش، گفت: حسینعلی ارتباط تنگاتنگی با نیروهای انقلاب داشت به طوری که مدتی نیز مسئول حمل اسلحه و اعلامیه میان انقلابیون یزد و تهران بود و حتی از کسانی بود که در شکل گیری قیام دهم فروردین یزدی‌ها نقش داشت.

شهید شمسی‌پور برای خدمت به مردم، روز و شب نمی‎شناخت

شمسی‌پور گفت: حسینعلی نخستین فردی بود که به صورت مسلحانه به اداره ساواک یزد وارد شد و در تسخیر و آتش‌زدن آن‌جا نقشی موثر داشت.

وی با بیان این که شهید شمسی‌پور پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز فعالیت‌های مبارزاتی خود را ادامه داد و در مجتمع تکنولوژی تهران، مسئول شناسایی و تصفیه اساتید، دانشجویان و کارکنان وابسته به گروهک‌های منافقین و ضدانقلاب بود، گفت: در همان سال‌های ابتدایی انقلاب، تجهیزات درمانی زیادی را جهت بیمارستان سیدالشهداء یزد از تهران تهیه و به استان فرستاد، به طوری که هنوز هم برخی از این تجهیزات در بیمارستان مذکور موجود و مورد استفاده است.

شمسی‌پور به فعالیت‌های این شهید بزرگوار در جهاد الیگودرز اشاره و عنوان کرد: شهید پس از فرمان امام خمینی(ره) راجع به راه‌اندازی ستاد انقلاب فرهنگی، به تهران بازگشت و به عضویت کمیسیون‌های تحقیق ستاد انقلاب فرهنگی جهاددانشگاهی درآمد.

وی با بیان این که شهید شمسی‌پور برای خدمت به مردم روز و شب نمی‎شناخت، از ارائه طرحی توسط او در همان دوران برای رفع مشکل کم آبی یزد در قالب ایجاد سد و خط انتقال آب که با آوردن تعدادی مهندس به یزد مورد بررسی قرار گرفت، سخن گفت.

شهید شمسی‌پور برای خدمت به مردم، روز و شب نمی‎شناخت

بردار شهید به جریان ازدواج کردن شهید نیز اشاره و تصریح کرد: دختر خانمی از خانواده‌ای متمول در تهران خواستار ازدواج با حسینعلی شده بود و برادرم او را برای طرح درخواست به من ارجاع داده بود که بنده نیز با بیان وضع مالی نامناسب خانواده، به انصراف از این ازدواج توصیه کردم ولی این خانم بیان کرد که حسینعلی را با شناخت کامل انتخاب کرده است.

وی اضافه کرد: البته این اتفاقات با شهادت حسینعلی همزمان شد و این ازدواج هیچ‌گاه رقم نخورد ولی این دختر محترمه پس از شهادت حسینعلی برای دلجویی از خانواده‌ی ما به یزد آمد و مدتی نیز در یزد ماند و بعدها نیز با ادای احترام و اجازه گرفتن از پدرم، ازدواج کرد.

شمسی‌پور در ادامه با برشمردن برخی دیگر از ویژگی‌های فردی شهید شمسی‌پور، گفت: اعتقاد راسخی به دین اسلام داشت و همواره نماز اول وقت را در اولویت داشت ولی در عین حال بیان می‎کرد؛ « نماز اول وقت یک واجب شرعی است ولی اگر می‎توانی گرهی از مشکلات مردم بگشایی، ابتدا در این زمینه اقدام کن و سپس نمازت را به جای آور.»

وی افزود: شهید شمسی‌پور تاکید زیادی نیز به گره‌گشایی از کار مردم داشت و علاوه بر این به من توصیه می‎کرد؛ «اگر به جایگاه و منصبی رسیدی، مواظب باش هرگز نان سفره‌ی مردم را نبُری.»

حسن‌علی شمسی‌پور در پایان خاطرنشان کرد: ای کاش می‎شد طرز فکر جوانانی مانند حسینعلی که همواره به فکر خدمت و کمک به مردم و نوع دوستی بودند را در جامعه‌ی امروز بیشتر از همیشه بسط داد.

شهید شمسی‌پور برای خدمت به مردم، روز و شب نمی‎شناخت

«حبیب‌الله شمسی‌پور» برادر دیگر شهید نیز در این نشست که در محل دفتر ایسنا برگزار شد، خاطراتی از این شهید علم و فناوری استان بیان کرد و گفت: پیکر مطهر شهید در خلدبرین یزد به خاک سپرده شد و پس از شهادت وی به رسم یادبود، نام مجتمع تکنولوژی تهران را به نام مطهر شهید حسینعلی شمسی پور تغییر یافت.

کلید واژه ها: شهید شمسی پور


نظر شما :