گرامیداشت یاد شهید جهاددانشگاهی در یزد

۰۷ آذر ۱۴۰۲ | ۱۴:۲۳ کد : ۶۵۴۲۰ فرهنگی تاپ خبر
مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهید جهادگر «حسین علی شمسی‌پور» با عنوان «روایت ایثار یار» در سازمان جهاددانشگاهی یزد برگزار شد
گرامیداشت یاد شهید جهاددانشگاهی در یزد

 به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی استان یزد، مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهید جهادگر «حسین علی شمسی‌پور» با عنوان «روایت ایثار یار» در سازمان جهاددانشگاهی یزد برگزار شد.

این مراسم صبح امروز همراه با قرائت زیارت عاشورا، سخنرانی و بیان خاطرات این شهید گرانقدر با حضور مسئولان جهاددانشگاهی یزد و دانشگاه علم و هنر و خانواده این شهید معزز در این سازمان برگزار شد.

شهید «حسینعلی شمسی‌پور» در هفتم اسفندماه ۱۳۳۳ در یزد به دنیا آمد و پس از گذراندن تحصیلات ابتدایی، دوره راهنمایی و متوسطه را به صورت شبانه پشت سرگذاشت و سپس به خدمت مقدس سربازی اعزام شد.

شهید شمسی‌پور فعالیت‌های سیاسی خود را از سال ۱۳۵۱ آغاز کرد و با علمای انقلاب به‌ ویژه شهید آیت‌الله صدوقی ارتباط داشت. وی در سال ۱۳۵۵ در رشته مهندسی الکترونیک در مجتمع تکنولوژی تهران پذیرفته شد و در بدو ورود به دانشگاه، نمازخانه و کتابخانه را در دانشگاه راه‌اندازی کرد.

شهید هسته اولیه انجمن‌ اسلامی را نیز در دانشگاه پایه‌گذاری کرد و با نیروهای انقلابی پیرو امام خمینی(ره) در ارتباط بود. وی رابط و مسئول حمل اسلحه و اعلامیه میان انقلابیون یزد و تهران بود.

تلاش‌های سیاسی و مبارزاتی شهید شمسی‌پور در دوران انقلاب به اوج خود رسید به طوری که او نخستین فردی بود که به صورت مسلحانه به اداره ساواک یزد وارد شد و در تسخیر و آتش‌زدن آن‌جا نقشی موثر داشت.

شهید شمسی‌پور پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز فعالیت‌های مبارزاتی خود را ادامه داد و در مجتمع تکنولوژی تهران، مسئول شناسایی و تصفیه اساتید، دانشجویان و کارکنان وابسته به گروهک‌های منافقین و ضدانقلاب بود.

وی پس از تعطیلی دانشگاه‌ها به جهاد سازندگی شهرستان الیگودرز رفت و در آن‌جا خدماتی شایسته انجام داد. شهید شمسی‌پور که جوانی مذهبی و پیرو ولایت فقیه بود، پس از سخن امام‌خمینی(ره) مبنی بر راه‌اندازی ستاد انقلاب فرهنگی، به تهران بازگشت و به عضویت کمیسیون‌های تحقیق ستاد انقلاب فرهنگی جهاد دانشگاهی درآمد.

سرانجام شهید حسینعلی شمسی‌پور که بارها از سوی منافقین تهدید شده بود، صبح روز شنبه هفتم آذرماه سال ۱۳۶۰ مقابل دانشگاه علوم و فنون توسط اعضای گروهک منافقین مورد سوء قصد قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نائل شد.

پیکر مطهر این شهید بزرگوار در خلدبرین یزد به خاک سپرده شد و پس از شهادت وی به رسم یادبود، نام مجتمع تکنولوژی تهران را به نام مطهر شهید حسینعلی شمسی پور تغییر دادند.

گفتنی است؛ در این مراسم برادران شهید به بیان ویژگی‌ها و خاطراتی از این شهید بزرگوار پرد اختند و با اشاره به مبارزات شهید شمسی‌پور در دوران انقلاب، از اعتقاد بالای وی و فعالیت‌هایش همواره برای رضای خدا سخن گفتند.

آنها بیان کردند: برادر شهیدمان هیچگاه در مسیر مبارزاتش به دنبال مال اندوزی نبود بلکه همواره به یاد مردم و در فقر زندگی کرد.

برادران شمسی‌پور مهمترین توصیه برادر شهید خود را اقامه نماز اول وقت و گره‌گشایی از کار مردم ذکر کردند.

کلید واژه ها: گرامیداشت شهید جهادگر حسین علی شمسی پور


نظر شما :