تازه‎های نشر جهاددانشگاهی یزد رونمایی شد

۰۷ آذر ۱۴۰۲ | ۱۴:۲۱ کد : ۶۵۴۱۹ فرهنگی تاپ خبر
تازه‌های نشر جهاددانشگاهی استان یزد در قالب ۹ عنوان کتاب در موضوعات مختلف رونمایی شد.
تازه‎های نشر جهاددانشگاهی یزد رونمایی شد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان یزد، تازه‌های نشر جهاددانشگاهی استان یزد در قالب ۹ عنوان کتاب در موضوعات مختلف طی مراسمی با حضور نویسندگان و مولفین این آثار و مسئولان سازمان جهاددانشگاهی استان رونمایی شد.

محمدرضا دهقانی رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان یزد در این مراسم که ظهر امروز دوشنبه در سالن اجتماعات جهاددانشگاهی یزد برگزار شد، ضمن اشاره به این که کار اصلی دانشگاه تولید علم و دانش است، گفت: جهاددانشگاهی خود را یک دانشگاه نمی‌داند ولی چه بسا یک نهاد واسط بین دانشگاه و جامعه است.

وی اظهار کرد: مایه خوشحالی است که امروز حاصل تلاش یک ساله این پژوهشگران در قالب کتاب‌های موجود به نمایش گذاشته می‌شود.

وی ضمن بیان این که از ابتدای سال جاری تاکنون ۹ کتاب توسط انشارات جهادانشگاهی یزد به چاپ رسیده است، گفت: انتشارات جهاددانشگاهی یزد طی سال جاری، ماهانه پذیرای یک کتاب بوده است.

رییس جهاددانشگاهی استان ضمن اشاره به این که  ارتباط با جامعه و ارتباط با صنعت کار سخت و دشواری هست، اظهار کرد: محیط دانشگاهی یک محیط نرم است که می‌تواند بین این دو محیط قرار گیرد.

دهقانی اظهار کرد: جهاددانشگاهی در عین حالی که رابطی بین جامعه و صنعت است، باید خدمت رسان به دانشگاهیان در راستای ارتباط آنها با جامعه و صنعت نیز باشد.

رییس جهاددانشگاهی استان با اشاره به ظرفیت‌هایی مثل انتشارات و خبرگزاری‌ها که در اختیار سازمان جهاد دانشگاهی است، تصریح کرد: خبرگزاری‌ها، ابزاری قوی برای انتقال چیزی است که در ذهن نویسندگان و مولفان وجود داشته و برای جامعه ارزشمند است.

دهقانی اظهار کرد: مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران که با نام مخفف ایسپا شناخته می‌شود نیز یکی دیگر از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی جهت دنبال کردن اندیشه دانشگاهیان از طریق افکارسنجی است و یکی از وظایف جهاد دانشگاهی این است که این ارتباط و انتقال مفاهیم به جامعه  را به نحو احسن انجام دهد.

وی اظهار کرد: مجموعه‌های پژوهشی جهاد دانشگاهی نیز یکی دیگر از ظرفیت‌های ارتباط دهنده صنعت و جامعه در این سازمان هستند.

رییس جهاددانشگاهی در پایان بیان کرد: با وجود تمام اقدامات انجام شده هنوز اقداماتی مانده که در ان ورود نداشتهایم و این وظیفه ما در استان را سنگین‌تر می‌کند چرا که استان یزد دارای بخش‌های قدرتمندی اعم از جامعه، صنعت و جهاد دانشگاهی است.

در ادامه این نشست هر یک از مولفان حاضر به ارائه توضیحاتی در خصوص تالیفات خود پرداختند و در پایان نیز از تازه‌های نشر سازمان جهاددانشگاهی یزد رونمایی شد.

این آثار شامل کتاب‌های «مفاهیم و محاسبات فازی در مهندسی صنایع و مدیریت» اثر حسن خادمی زارع و آفرین اخوان، «مبانی ژئومرفولوژی در علوم محیطی اثر محمدعلی صارمی نایینی، «دستور تاریخی ونوین زبان و ادبیات فارسی اثر فضل‌الله رضایی اردکانی و غلامرضا هاتفی اردکانی، «درمان مبتنی بر تحلیل عملکرد» ترجمه آزاده ابویی، سیده شادی هاشمی و عارفه پوراکبری، «مهندسی محیط زیست» اثر مهدی یزدیان و مهجبین ردائی، «صورت‌های مالی اساسی مبتنی بر استانداردهای جدید» اثر محمود معین‌الدین و نسیم شاه‌مرادی، «گردشگری میراث فرهنگی رویکردی مدیریتی» اثر محمدرضا صالحی پور و علی دلشاد، کتاب «تابلوخوانی و تکنیکهای معاملاتی در بورس» اثر مهدیه باقرزاده و کتاب «سلامت روان در پرتوی حفظ قران» اثر محمدرضا دهقانی اشکذری، محمدطاها میرشمسی، محمدحسین مالکی و علیرضا اسلامی بودند.

کلید واژه ها: تازه های نشر کتاب


( ۱ )

نظر شما :