بازدید مسئول ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان یزد از ایکنا

۲۱ آبان ۱۴۰۲ | ۱۱:۱۱ کد : ۶۴۶۸۰ فرهنگی تاپ خبر
محسن رستگاری، مسئول ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یزد به مناسبت سالروز تأسیس ایکنا از نمایندگی این رسانه در استان بازدید کرد.
بازدید مسئول ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان یزد از ایکنا

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی استان یزد، محسن رستگاری، مسئول ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان یزد به مناسبت سالروز تأسیس ایکنا از نمایندگی این رسانه در استان بازدید کرد.

وی در این بازدید با اشاره به اینکه رسانه‌ها نقش مهمی در انتقال مفاهیم ارزشی، دینی و آرمان‌های انقلاب اسلامی دارند، گفت: دو حوزه رسانه و هنر می‌توانند در این زمینه بسیار مؤثر باشند به ویژه خبرگزاری ایکنا که رسانه تخصصی حوزه قرآن کریم است و فعالیت در این رسانه توفیق الهی بوده، نقش دوچندانی ایفا می‌کند.

رستگاری ادامه داد: مجموعه مسجد مظلوم واقع شده‌اند چرا که اتفاقات خوبی در حوزه مسجد و بچه‌های مسجد رخ می‌دهد اما در حوزه رسانه کمرنگ‌تر دیده می‌شوند، لذا به برکت خبرگزاری‌های فعال در حوزه دین همانند ایکنا باعث شده خیلی از این فعالیت‌ها دیده شود و خوشبختانه نگاه مسجدمحوری روز به روز در حال رشد است و بسیاری از ارگان‌ها، مجموعه‌ها و سیاست‌ها به سمت مسجدمحوری حرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: یکی از دغدغه‌های مسئولان به ویژه استان یزد مباحث فرهنگی و قرآنی است و بسیاری از نشست‌هایی که در سطح استان بویژه شورای فرهنگ عمومی و سایر جلسات برگزار می‌شود، مباحث قرآن و مسجد یکی از دغدغه‌هاست و خوشبختانه پروژه‌های خوبی هم در حوزه قرآن تعریف شده که طرح «چهار هزار شهید چهار حافظ قرآن کریم» که با حضور رئیس‌جمهور در استان آغاز شد، از آن جمله است. فعالیت‌های حوزه مسجد نیز به همین گونه است.

مسئول ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان یزد، اجرای طرح‌های «تلاوت نور»، «مسجد پایگاه قرآن»، مسابقات «مدهامتان» و «طراوت» را از جمله طرح‌های قرآنی دانست که در مساجد اجرا می‌شود و افزود: همه این فعالیت‌ها نشان می‌دهد فعالیت‌های قرآنی در مسجد باید روز به روز رشد پیدا کرده و تقویت شود و امیدواریم با ظرفیت رسانه و هنر بتوانیم نمود بیشتری از این طرح‌ها در مسجد را داشته باشیم.

دبیر قرارگاه مساجد الگوساز در استان یزد گفت: قرارگاه مساجد الگوساز با هدف شناسایی و تقویت مساجد الگوساز در استان شکل گرفت و  هم اکنون ۱۵ مسجد در این قرارگاه فعالیت دارند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای جذب هرچه بیشتر نوجوانان و جوانان به مسجد بیان کرد: هم اکنون در استان ۲۵۰۰ مسجد داریم و لذا شبکه گسترده‌ای است که حال و هوای مختلفی دارند و در مناطق مختلف اعم از بافت تاریخی، بازار و فضاهای مسکونی جدید احداث شده‌اند و لذا نمی‌توان یک مدل و روش برای همه مساجد تعریف کرد. 

رستگاری با اشاره به اجرای طرح «طراوات» با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد، با هدف جذب نوجوانان و جوانان به مسجد گفت: در سومین سال اجرای این طرح قریب ۱۵۰۰ نوجوان و جوان شرکت می‌کنند و یکی از ویژگی‌های این طرح این است که محدود به تابستان نشده و برنامه‌های آموزشی و جنبی در طول سال تداوم دارد.

وی ادامه داد: محدودیتی در اجرای طرح طراوات در مساجد وجود ندارد و لذا آمادگی اجرای این طرح در تمام مساجد استان وجود دارد اما باید زمینه اجرای آن در مسجد وجود داشته باشد که فضا برای آموزش و برنامه‌های جنبی و همچنین نیروی انسانی از آن جمله است. در قالب این طرح حمایت‌های لازم از مساجد صورت می‌گیرد تا بتوانند به خوبی این طرح را اجرایی کنند.

دستیار فرماندار در امر مردمی‌سازی دولت با اشاره به اینکه شعار دولت از ابتدای فعالیت حضور مردم در تمام عرصه‌ها بوده است بیان کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون هر کجا به مردم اعتماد شده و کار به مردم سپرده شده، موفقیت آن را مشاهده کرده‌ایم و لذا بحث مردمی‌سازی در این دولت مطرح و دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: در قالب این طرح شناسایی حلقه‌های میانی صورت می‌گیرد تا رابط بین مردم و حاکمیت باشند و کنشگرهایی هستند که در محلات و با عناوین مختلف فعالیت خواهند داشت و با شناسایی و شبکه‌سازی و تعامل بهتر پلی بین مردم و حاکمیت ایجاد می‌شود و مردم از تصمیم‌گیری‌ها تا تصمیم‌سازی‌ها و نظارت حضور پررنگ خواهند داشت.

 

 

( ۱ )

نظر شما :