ایکنا در سرعت انتشار اخبار قرآنی موفق عمل کرده است

۲۰ آبان ۱۴۰۲ | ۱۰:۲۲ کد : ۶۴۶۱۶ فرهنگی تاپ خبر
به مناسبت سالگرد ایکنا سازمان جهاددانشگاهی استان یزد، گفت و گویی با رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد انجام شد
ایکنا در سرعت انتشار اخبار قرآنی موفق عمل کرده است

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی استان یزد، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره به سرعت اطلاع‌رسانی اخبار قرآنی در ایکنا گفت: این رسانه با شناسایی مؤلفه‌های وحدت‌بخش، می‌تواند نقش پر رنگی را در سطح بین‌الملل و به ویژه کشورهای اسلامی داشته باشد.

حجت‌الاسلام محمود میرجلیلی، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا، با تبریک سالروز تأسیس خبرگزاری ایکنا گفت: طبیعتاً در حوزه رسانه‌های جمعی کشور ما در حوزه قرآن کریم، خبرگزاری ایکنا از رسانه‌ها و خبرگزاری‌های پیشرو در این حوزه بوده و هست.

وی ادامه داد: این در حالی است که ذائقه مخاطبان عام در حوزه فعالیت‌های قرآنی خیلی گسترده و چشمگیر نیست ولی به همین مقدار هم خوشبختانه این خبرگزاری اطلاعات لازم را در اختیار مخاطبان گذاشته و توانسته است که مخاطبان خود را تأمین کند.



میرجلیلی با اشاره به سرعت اطلاع‌رسانی و به روز بودن اخبار قرآنی در این خبرگزاری بیان کرد: تقریباً اخباری که بنده رصد کرده‌ام، همگی از خبرهای دست اول و جدیدی بوده که در حوزه فعالیت‌های قرآنی از طریق خبرگزاری قرآنی ایکنا به‌دست آورده‌ام.

وی با اشاره به مخابره اخبار قرآنی در این رسانه به ۲۰ زبان زنده افزود: با توجه به اینکه قرآن کریم محور اتحاد تمامی مسلمانان است، بنابراین نقش رسانه‌ها و خبرگزاری‌هایی که با محوریت قرآن کریم فعالیت می‌کنند، بسیار مؤثر است و امیدوارم خبرگزاری ایکنا نیز با شناسایی مؤلفه‌های وحدت‌بخش در این حوزه بتواند نقش پر رنگی را در سطح بین‌الملل و خصوصاً کشورهای اسلامی داشته باشد.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف استان یزد با اشاره به نقش این رسانه در معرفی پیشکسوتان قرآنی اظهار کرد: خبرگزاری ایکنا در معرفی پیشکسوتان و چهره‌های قرآنی استان موفق بوده است ولی هنوز جای کار در این حوزه بسیار زیاد است که می‌توان با شناسایی ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل این مباحث را بیشتر گسترش داد.

میرجلیلی که بخش‌های خبری خبرگزاری ایکنا را بیشتر پیگیری می‌کند، برای ارتقای این رسانه قرآنی پیشنهاد داد: برگزاری نشست‌های آسیب‌شناسی با اهالی قرآن کریم، شناسایی ظرفیت‌های مغفول‌مانده در حوزه قرآن و رسانه، تهیه مستند از برنامه‌ها و افراد تأثیرگذار در حوزه فعالیت‌های قرآنی و معرفی الگوهای برتر قرآنی به جامعه می‌تواند در این زمینه مؤثر باشد.


نظر شما :