ایکنا منشأ خدمات قابل توجهی در نشر معارف قرآنی است

۲۰ آبان ۱۴۰۲ | ۱۰:۱۷ کد : ۶۴۶۱۵ فرهنگی تاپ خبر
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به اینکه ایکنا سازمان جهاددانشگاهی، رسانه فعال و پویا در حوزه قرآن و عترت است گفت: خوشبختانه این خبرگزاری توانسته منشأ بسیاری از اقدامات قابل توجهی در حوزه قرآن، توسعه و نشر معارف قرآنی باشد.
ایکنا منشأ خدمات قابل توجهی در نشر معارف قرآنی است

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی استان یزد،احسان عابدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد به مناسبت سالروز تأسیس خبرگزاری ایکنا در گفت‌وگو با ایکنا از یزد گفت: خوشبختانه رسانه ایکنا در حوزه قرآن و عترت سال‌هاست فعالیت می‌کند و منشأ بسیاری از اقدامات قابل توجهی در حوزه قرآن، توسعه و نشر معارف قرآنی است.

وی ادامه داد: در کشور به رسانه فعال و پویایی که به صورت تخصصی در حوزه قرآن و عترت فعالیت داشته باشد، نیاز داشتیم و همچنان داریم و خوشبختانه ایکنا این نقش را ایفا می‌کند اگرچه رسانه‌های دیگر نیز در این حوزه فعالیت می‌کنند اما نوع فعالیت خبرگزاری ایکنا به دلیل تخصصی بودن و اینکه به همه حوزه‌های قرآنی می‌پردازد و تنها به پوشش رویدادها محدود نشده، یک جایگاه ویژه‌ای به این رسانه داده است.

عابدی افزود: بویژه در استان یزد که یکی از بال‌های ترویج فرهنگ قرآنی و همکار در حوزه قرآن، فعالیت‌های رسانه‌ای خبرگزاری ایکناست که وظایف خود را در این مدت به خوبی انجام داده و قطعاً نیازمند تقویت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری  است و لذا باید مورد حمایت قرار گیرد تا شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه باشیم.


بیشتر بخوانید:


وی ادامه داد: ایکنا می‌تواند به عنوان یک رسانه، حلقه وصلی باشد بین جریان حوزه و دانشگاه تا نقاط اشتراکی که بین این دو جریان وجود دارد، را احصا و به هم وصل کند و اجماعی حول موضوع قرآن و عترت و مسائل مرتبط در این دو جریان ایجاد کند. خوشبختانه استان یزد در جریان‌های حوزه و دانشگاه متفکران و اندیشمندانی دارد که می‌توانند به فرهنگسازی، ایده‌پردازی و ترویج فرهنگ قرآنی در رشته‌ها و ابعاد مختلف کمک کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد اضافه کرد: یکی از جنبه‌هایی که باید در ایکنا استان یزد تقویت شود، مطالبه‌گری از نهادها و مجموعه‌های دولتی متولی حوزه قرآن و مؤسسات و افرادی که در این حوزه فعال هستند، است که اگر جریان مطالبه‌گری تقویت شود و از افراد و نهادها خواسته شود نسبت به وظایف خود عمل کنند، می‌توان نقش پررنگی برای ایکنا در تحقق سیاست‌گذاری‌های قرآنی که در کشور انجام شده، متصور شد.

وی با اشاره به فعالیت ایکنا در حوزه بین‌الملل گفت: فعالیت در حوزه بین‌الملل، سختی‌ها و ملاحظات خاص خود را دارد و ایکنا نشان داده این کار را به خوبی انجام می‌دهد و با زبان‌های مختلف توانسته اخبار خود را منتشر و مورد اقبال جوامع قرار گیرد، بویژه کشورهای همسایه که در حوزه قرآن فعالیت می‌کنند. همچنین به خوبی الگوهای موفق قرآنی را به کشورهای مسلمان نشان داده که اقدام رو به جلویی است.

کلید واژه ها: سالگرد ایکنا


نظر شما :