گام مؤثر ایکنا سازمان جهاددانشگاهی استان یزد در مخابره اخبار قرآنی با ۲۰ زبان زنده دنیا

۲۰ آبان ۱۴۰۲ | ۰۹:۰۶ کد : ۶۴۶۰۵ فرهنگی تاپ خبر
رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به مخابره اخبار قرآنی ایکنا به ۲۰ زبان زنده دنیا گفت: این رسانه می‌تواند در ارتقای فرهنگ قرآنی نقش بسزایی داشته باشد.

حجت‌الاسلام علی‌محمد رضایی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا، با تبریک سالروز تأسیس خبرگزاری ایکنا گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب مردم جامعه ما دین‌دار هستند و ما مسئولان فرهنگی و دینی باید در زمینه گسترش معارف دینی برای اقشار جامعه بیشتر تلاش کنیم.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها و به ویژه خبرگزاری‌ها می‌توانند با معرفی فعالیت‌ها و برنامه‌های دینی و مذهبی در این امر یاری‌رسان باشند بیان کرد: معرفی مؤسسات و خانه‌های قرآنی و نخبه‌های قرآنی موفق در سنین مختلف به جامعه می‌تواند در ارتقای فرهنگ قرآنی به آحاد مردم نقش به‌سزایی داشته باشد.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به اینکه خبرگزاری ایکنا با رصد گروه‌ها و کانال‌های مردمی موجود در فضای مجازی اخبار قرآنی و فعالیت‌های دینی و اجتماعی را به موقع انعکاس می‌دهد افزود: این رسانه توانسته پیگیر کنشگری‌های اجتماعی از مسئولان اجرایی طرح‌ها و برنامه‌ها نیز باشد.

وی با اشاره به مخابره اخبار قرآنی در بخش بین‌المللی رسانه ایکنا به ۲۰ زبان زنده دنیا بیان کرد: در شرایط کنونی که رسانه حرف اول در همه زمینه‌ها را می‌زند، استفاده از رسانه‌ها به اشکال مختلف برای گسترش فرهنگ دینی هم از این موضوع استثنا نبوده و انعکاس اخبار و رویدادهای دینی و مذهبی جز با سلاح رسانه امکان‌پذیر نیست و ایکنا با ایجاد بخش‌های خبری به زبان‌های مختلف توانسته است گامی مؤثر بردارد که جای تقدیر و تشکر دارد.

رضایی در پاسخ به اینکه نقش ایکنا را در معرفی پیشکسوتان و چهره‌های قرآنی چگونه ارزیابی می‌کنید، بیان کرد: خبرگزاری ایکنا در یزد به صورت ویژه فعالیت‌های قرآنی دستگاه‌ها و مردمی را پیگیری کرده و بازتاب می‌دهد و در خصوص معرفی پیشکسوتان یزد باید تلاش بیشتری صورت گیرد.

وی در پاسخ به سؤال دیگر ایکنا در زمینه اینکه کدام‌یک از بخش‌ها و یا سرویس‌های خبری این رسانه را بیشتر دنبال می‌کنید، پاسخ داد: بخش فعالیت‌های قرآنی و مسابقات و همچنین بین‌الملل (غرب آسیا) را بیشتر دنبال و پیگیری می‌کنم.

کلید واژه ها: سالروز تاسیس ایکنا


نظر شما :