بازدید مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان یزد از ایکنا + عکس

۲۰ آبان ۱۴۰۲ | ۰۸:۵۷ کد : ۶۴۶۰۳ فرهنگی تاپ خبر
حجت‌الاسلام حمیدرضا مطهریان، مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان یزد به مناسبت سالروز تأسیس خبرگزاری ایکنا از نمایندگی این رسانه در استان بازدید کرد.
بازدید مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان یزد از ایکنا + عکس

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی استان یزد، حجت‌الاسلام حمیدرضا مطهریان، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان یزد که محمد شایق، قائم‌مقام این اتحادیه و روح‌الله مطهریان، دبیر اجرایی طرح بالندگی «چهار هزار شهید، چهار هزار حافظ قرآن کریم» وی را همراهی می‌کردند، امروز، ۱۷ آبان  به مناسبت سالروز تأسیس خبرگزاری ایکنا از نمایندگی این رسانه در استان بازدید کرد.

حجت‌الاسلام حمیدرضا مطهریان، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان یزد در این بازدید گفت: رسانه‌ها می‌توانند در توسعه و ترویج هر فعالیتی نقش مؤثری داشته باشند به ویژه رسانه‌های تخصصی که در یک حوزه مشخص فعال هستند و لذا خبرگزاری ایکنا هم در حوزه ترویج فرهنگ قرآنی رسالت و نقش مهمی برعهده دارد. 

وی ادامه داد: خبرگزاری ایکنا حلقه ارتباطی بین مجموعه‌های قرآنی و حاکمیت است و دغدغه‌های فعالان و مؤسسات قرآنی را به حاکمیت و نهادهای ذی‌ربط منتقل می‌کند. البته  با توجه به شناختی که از این رسانه دارم، باید بیش از گذشته در معرفی مؤسسات، پیشکسوتان و نخبگان قرآنی و انتقال دغدغه‌های این قشر اهتمام ورزد.


 


مطهریان در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح اقدامات انجام شده گفت: اتحادیه حلقه ارتباط بین حاکمیت و مؤسسات است که برنامه‌هایی در راستای حمایت از مؤسسات و تشکل‌های قرآنی را اجرا می‌کند و البته نهادی توزیع‌کننده به شمار می‌رود به نحوی که هر نهاد دولتی که قصد حمایت از مؤسسات را دارد، اتحادیه را معین این اقدام می‌شناسد و در همین راستا طرح‌های سازمان تبلیغات به اتحادیه واگذار و با نظارت سازمان انجام می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان یزد از حمایت تسهیلاتی مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت به عنوان مهمترین برنامه اتحادیه یاد کرد و افزود: تاکنون بیش از پنج میلیارد تومان تسهیلات به مؤسسات پرداخت شده است.

وی؛ پیگیری و انتقال دغدغه‌های مؤسسات به نهادهای دولتی را از دیگر اقدامات برشمرد و گفت: کرونا دوران سختی برای مؤسسات قرآنی رقم خورد به نحوی که بسیاری از مؤسسات را تا تعطیلی کشاند و حتی برخی تعطیل شدند که در این زمینه با برگزاری جلسات متعدد با مسئولان پیگیری لازم صورت گرفت و مشکلات منتقل شد.

مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان یزد اجرای طرح «چهار هزار شهید چهار هزار حافظ قرآن کریم» با همکاری استانداری یزد را از دیگر اقدامات دانست و گفت: با توجه به دغدغه رهبر انقلاب در زمینه تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم و سهم ۱۳۰ هزار نفری استان یزد در این زمینه، به همت مهران فاطمی استاندار یزد طرح تربیت چهار هزار حافظ قرآن کریم با استفاده از ظرفیت‌های موجود و همکاری فعالان و مؤسسات رقم خورد و در جلساتی که با حضور این قشر و اعضای هیئت مدیره اتحادیه استان برگزار شد، طرح آماده و مقرر شد در طول چهار سال، چهار هزار حافظ قرآن کریم تربیت شوند.

وی بیان کرد: یکی از اقداماتی که در این طرح مورد توجه قرار گرفت، انتخاب یار معنوی برای حافظان بود بدین نحو که هر حافظ قرآن در ابتدای مسیر یک شهید را به عنوان یار معنوی انتخاب حفظ را پیگیری خواهد کرد. امیدواریم با اختصاص اعتبار لازم این طرح با سرعت هرچه بیشتر انجام شود.

کلید واژه ها: بازدید از ایکنا


نظر شما :