مراسم یادبود غزه در دانشگاه علم و هنر برگزار شد

۱۳ آبان ۱۴۰۲ | ۰۹:۵۸ کد : ۶۴۲۹۸ تاپ خبر عمومی
به مناسبت یوم الله سیزدهم آبان روز مبارزه با استکبار جهانی و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای مظلوم حمله ددمنشانه اخیر رژیم غاصب اسرائیل به مردم غزه مراسمی به میزبانی پایگاه مقاومت بسیج اداری مرصاد (کارکنان دانشگاه علم و هنر) در سالن آمفی تئاتر شهدای گمنام دانشگاه سازمان جهاددانشگاهی استان یزد برگزار گردید.
مراسم یادبود غزه در دانشگاه علم و هنر برگزار شد

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی استان یزد، به مناسبت یوم الله سیزدهم آبان روز مبارزه با استکبار جهانی و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای مظلوم حمله ددمنشانه اخیر رژیم غاصب اسرائیل به مردم غزه مراسمی به میزبانی پایگاه مقاومت بسیج اداری مرصاد (کارکنان دانشگاه علم و هنر) در سالن آمفی تئاتر شهدای گمنام دانشگاه برگزار گردید. 
در ابتدای همایش یوم ا... سیزدهم آبان ماه و یادواره شهدای غزه که با حضور مدیران و کارمندان ادارات یزد برگزار گردید ریاست محترم دانشگاه جناب آقای دکتر اشعاری ضمن خیر مقدم خدمت همه مهمانان، حضور جناب آقای دکتر سهراب صلاحی رییس اسبق بسیج اساتید دانشگاههای کل کشور در این مراسم را گرامی داشتند. 
ریاست دانشگاه بیان فرمودند ان‌شاءالله همه تلاشهایی که در زمینه تبیین هرچه بهتر مسائل و موضوعات مرتبط با فلسطین صورت می گیرد هم مورد قبول خداوند واقع باشد هم تأثیرگذار باشد برای نابودی غده‌ی سرطانی و شرِّ مطلق[اسرائیل] به همراه استکبار جهانی از کره زمین، که به قول امام موسی صدر: "هیچ نهادی خطرناکتر از غده سرطانی اسرائیل نیست".
ایشان ضمن بیان اینکه روزها و شب‌های گذشته در چند هفته اخیر اتفاقاتی گذشت که دل همه مردمان آزاده جهان را به درد آورد. مردمی که سالهاست توسط رژیم غاصب کودک کش اسرائیل با حمایت استکبار جهانی یعنی آمریکا از حداقل امکانات زندگی اجتماعی بی‌بهره‌اند، در این چند هفته آماج حملات خونین این رژیم غاصب قرار گرفته‌اند.
ریاست دانشگاه ضمن ارائه آمار شهدا و مجروحین و آوارگانِ حملات اخیر رژیم صهیونیستی و وضعیت فعلی غزه و مراکز درمانی خدماتی آن، بیان فرمودند این یعنی بروز فاجعه انسانی که در طول تاریخ معاصر بسیار نادر است. و اینکه جامعه جهانی بخصوص غرب و حتی بسیاری از کشورهای مسلمان عرب در سکوت مرگباری فرو رفته اند. و عجیب اینجاست که دولت آمریکا هفته قبل به همراه انگلیس و فرانسه قطعنامه روسیه و چین مبنی بر برقراری آتش بس موقت در غزه و تسهیل ارسال کمک‌های انسان دوستانه به غزه را وتو کرد. و پیش‌نویس قطعنامه‌ای به اعضای شورای امنیت سازمان ملل داد که بر ادامه جنگ و حمایت از رژیم منحوس صهیونیستی تأکید دارد.
ریاست دانشگاه ضمن بیان فرمایش امام موسی صدر مبنی بر اینکه "اسرائیل شرِّ مطلق است، اسرائیل ضد اسلام، ضد مسیحیت، شد ایمان، ضد قومیت عربی، ‌ضد انسانیت و ضد بشریت است. بدتر از اسرائیل در جهان وجود ندارد". تأکید کردند تعالیم دینی ما می‌گوید قطعاً به خواست خدا خون‌های به ناحق ریخته شده زمینه فتح و پیروزی مظلوم است و به قولی خون‌های به ناحق ریخته شده در فلسطین روند اضمحلال رژیم منهوس را سرعت می بخشد. 
در ادامه همایش یوم ا... سیزدهم آبان ماه و یادواره شهدای غزه جناب آقای دکتر سهراب صلاحی عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع)، استاد رشته حقوق دانشگاههای تهران و رییس اسبق بسیج اساتید دانشگاههای کل کشور به ایراد سخنرانی پرداختند. 
عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع) ضمن تشکر از مسئولین برگزاری مراسم و حاضرین محترم بیان نمودند: بحث فلسطین از منظرهای گوناگون قابل بحث می باشد. 
ایشان در ابتدا ضمن بیان تاریخچه تشکیل فلسطین و چگونگی مهاجرت اولین مهاجران عرب از شبه جزیره عربستان به فلسطین مطرح نمودند: 
بحث فلسطین از دو زاویه می شود مطرح کرد: یکی بحث حقوق بین الملل و یکی بحث روابط بین الملل.
همه مورخین به اتفاق این سرزمین را سرزمین اعراب می دانند حتی خودِ بن گورین هم به این موضوع اذعان دارد.
فلسطین از بُعد روابط بین الملل در دو حوزه می شود تبیین کرد.
یکی خصومت تمدن غرب علیه شرق به خصوص شرق اسلامی، یکی هم پیچ تاریخی سیاست که با وقوع انقلاب اسلامی شکل گرفت.
رییس اسبق بسیج اساتید دانشگاههای کل کشور در ادامه سخنان خود بحث خصومت تاریخی غرب علیه شرق را مربوط به قبل از اسلام دانسته که با ظهور اسلام تشدید شد.
در زمان ساسانیان حدود سال های 210 یا 212 میلادی یک مورد جدید در جهان مطرح می‌شود. و آن اینکه برای اولین بار یک کشوری به نام ایران با دین رسمی به نام زرتشت به جهان معرفی می‌گردد. رومیان برای اینکه از ایران عقب نیافتند 110 سال بعد مسیحیت را به عنوان دین رسمی قبول می کنند درحالی که قبل از این دوران هرکس مسیحی می‌شد می‌کشتند.
می خواستند از ایران عقب نیافتند. چرا؟ " چون هر ملتی که پیرو یک اندیشه و یک تفکر و یک دینی باشد، این خودش موتور پیش برنده است، موتور انسجام بخش است.
اسرائیل به عنوان یک پادگان در قلب مسلمان‌ها جعل می‌شود برای این که بتوانند سلطه بر مسلمان‌ها داشته باشند، چون سلطه اینها بر این منطقه باعث سروری غرب شده.
زمانی که انگلیس بر ایران مسلط شد و به واسطه تسلط بر ایران توانست هندوستان را حفظ کند از قدرت‌های غربی جلو بزند.
استاد حقوق دانشگاه‌های تهران در ادامه سخنان خود فرمودند: الان یک جنگ در دنیا بیشتر نیست،‌یک جنگ واقعی بیشتر نیست، یک جنگی که مبتنی بر دو دیدگاه نظری است و آن جنگ ایران و آمریکاست، جنگ انقلاب اسلامی با آمریکاست. جنگ روسیه با آمریکا جنگ تقسیم منافع است،‌ یک دیدگاه هستند، اختلاف چین با آمریکا هم همین هست. 
رییس اسبق بسیج اساتید دانشگاههای کل کشور در ادامه سخنرانی خود فرمودند: با وقوع انقلاب اسلامی، سیاستمداران آمریکا مانند کسینجر اعلام می‌کند که انقلاب اسلامی، شوروی را از دشمن درجه یک ما به درجه 4 انداخت. 
دشمن اول ما [آمریکا] و تمدن غرب ( دو بال شرقی و غربی تمدن غرب) انقلاب اسلامی است.
دشمن دوم ما شیعه هست و دشمن سوم ما ایران هست. 
آمریکاییها در 1991 تحت عنوان طرح نظم نوین جهانی می خواستند به هژمونی جهان تبدیل شوند. 
هژمونی یعنی قدرت برتر، تمام قدرت‌های بعدی باید در یک سلسله طولی پشت سر اون هژمون قرار بگیرند. این هژمون باید برگ برنده ای در دست داشته باشد که چین و اروپا و دیگران از او تبعیت کنند. اولین برگ برنده در اقتصاد، صنعت،‌ تجارت و امنیت امروز جهان انرژی هست. پس آمریکا اگر بر انرژی منطقه حاکم شود حتماً چین و سایر کشورها راهی جز تبعیت ندارند. 
دوم منطقه منطقه ژئوپلوتیکی هست، هرکسی بر این منطقه حاکم شود بر روسیه و چین و هند می تواند نفوذ کند.
به گفته یکی از نویسندگان آمریکایی در کتاب ایران قبله عالم می‌گوید هر کسی بر ایران حاکم شود می تواند بر جهان حاکم شود. 
جناب آقای دکتر صلاحی ادامه دادند و بیان نمودند: منطقه به دو قسمت تبدیل می شود یک قسمت زمانی بود که آمریکاییها آمدند بر منطقه مسلط شوند و به جهت تسلط بر منطقه بر جهان حاکم شوند. تنها و تنها جمهوری اسلامی با شجاعت وبا مدیریت،‌با به هنگام عمل کردن رهبر قدرتمند او تنها و تنها کشوری بود که در مقابل آمریکا ایستاد و آمریکا را شکست داد، در آن زمان چین تسلیم شد و از دست روسیه هم کاری ساخته نبود. 
آنجا بود که رهبر معظم انقلاب مدیریت منطقه را به دست گرفت حاج قاسم را به میدان فرستاد و ظرف یک سال آمریکا را در عراق زمین‌گیر کرد. این هم یکی از موارد جهانی هست که به نام ایران ثبت شده ولی متاسفانه در دانشگاه‌های ما خیلی خبری از تحلیل و تبیین مسائل نیست. 
آمریکا سه هدف داشت: تبدیل آمریکا به هژمونی جهانی
تبدیل اسرائیل به قدرت برتر منطقه
سرکوب انقلاب اسلامی و تجزیه ایران
دو هدف اول در صورتی دست یافتنی بود که ایران را مهار کنند.
آمریکا در نقشه خاور میانه جدید که شمال آفریقا، قفقاز و آسیای میانه، افغانستان و پاکستان هم افزودند و برای اینکه فقط اسرائیل باشد این کشور ها بشوند جزایر کوچک نقشه تجزیه بسیاری از این کشورها را آماده کردند. مصر پنج کشور، سوریه سه کشور، لبنان سه کشور، عراق سه کشور، عربستان سه کشور، ایران پنج کشور و پاکستان هم پنج کشور،  و. غزه و اهالی غزه و اهالی کرانه باختری هم سوق بدهند به سمت اردن.
‌جمهوری اسلامی ایران به تنهایی جلوی آمریکا را گرفت به حدی که آمریکاییها برای خروجشان از عراق دست به دامن ایران شدند.
ایشان در ادامه مباحث خود با توجه به قدرت ایران در منطقه بیان نمودند: 
آیا اینکه ما از این قدرت استفاده کردیم؟
ما از این ظرفیت استفاده کردیم؟
آمریکاییها از طریق لبنان جنگ نیابتی راه انداختند که حزب الله را شکست دهند، بعد سوریه را تسلیم کنند یا تصرف نمایند، سپس به عراق بیایند و شکستشان را جبران کنند. که اونجا هم شکست خوردند. 
این جریان غزه مربوط به مرحله دوم هست که مرحله ای است که اینها می خواهند جلوی نفوذ ایران را بگیرند. 
بحث اول بحث انهدام  و تجزیه بود، و الان بحث این هست جلوی نفوذ ایران را بگیرند.
عملیات 7 اکتبر که در سالروز 7 اکتبر 1967  انجام گرفت این نشان از قدرت انقلاب اسلامی هست.
فارغ از اینکه چه نظام سیاسی و ارزشی بر ایران حاکم باشد هر قدرتی بخواهد هژمونی جهان بشود، قدرت اول جهان بشود باید بر ایران حاکم شود، قدرتی که بر ایران حاکم شد بر نفت جهان حاکم می شود. 
طی تحقیقات خودشان[آمریکاییها] تا ده پانزده سال آینده 90 درصد مردم جهان به این منطقه از جهت انرژی وابسته اند. و ایران مهمترین سیاستگذار انرژی جهان.
رییس اسبق بسیج اساتید در پایان سخنان خود فرمودند: امروز جمهوری اسلامی کمر همت بسته است که این کشور را به یک قدرت بین المللی تبدیل کند، این نشان ملی تاریخی ماست، این نشان هویت ملی ماست. جمهوری اسلامی امروز بین الملل گراترین کشور در جهان هست و به فضل خدای بزرگ محو رژیم صهیونیستی بعد از مقاومت مردم فلسطین در بحث کلان به پای جمهوری اسلامی ایران نوشته خواهد شد، ان‌شاءالله
در پایان مراسم با حضور مهمانان و مدعوین گرامی مقبره شهید گمنام دانشگاه علم و هنر گلباران شد. 

 

 

 

کلید واژه ها: مراسم یادبود غزه


نظر شما :