جشنواره چتر زندگی فرصتی مغتنم برای استفاده از ظرفیت‌های دیپلماسی هنر

۱۳ آبان ۱۴۰۲ | ۰۹:۴۹ کد : ۶۴۲۹۶ تاپ خبر
سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد در بازدید از ایسنا جهاددانشگاهی استان یزد، جشنواره چتر زندگی در واقع استفاده از ابزار هنر جهت نگاهی هنرمندانه به مباحث اجتماعی بالاخص خانه و خانواده است.
جشنواره چتر زندگی فرصتی مغتنم برای استفاده از ظرفیت‌های دیپلماسی هنر

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی استان یزد، سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با اشاره به بین المللی شدن جشنواره تئاتر خیابانی چتر زندگی، این اتفاق را فرصتی مغتنم برای استفاده از دیپلماسی هنر به جای دیپلماسی سیاسی جهت معرفی بیشتر یزد به سایر کشورها و جذب گردشگران خارجی دانست.

«مصطفی زارع زاده» بعد از ظهر امروز دوشنبه هشتم آبان ماه در بازدید از دفتر ایسنا در یزد ضمن اشاره به برگزاری ششمین جشنواره تئاتر خیابانی «چتر زندگی»، اظهار کرد: جشنواره چتر زندگی در واقع استفاده از ابزار هنر جهت نگاهی هنرمندانه به مباحث اجتماعی بالاخص خانه و خانواده است.

وی با بیان این که پذیرش آثار این دوره از جشنواره منوط به تولید محتوا و آثار نمایشی جدید در موضوعات تعیین شده بود، گفت: خوشبختانه این جشنواره اکنون به سطحی از پختگی رسیده که هنرمندان برای حضور در آن مبادرت به تولید محتوا موضوعی و جدید دارند و این در حالیست که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز موافقت خود را برای برگزاری جشنواره چتر زندگی یزد به صورت بین المللی در سالهای آینده اعلام کرده است.

زارعزاده به اهمیت برگزاری این جشنواره در سطح بین المللی اشاره و اظهار کرد: قطعاً نگاه به موضوع خانواده بخش اصلی داستان برگزاری جشنواره چتر زندگی به صورت بین‌المللی خواهد بود ولی تلاش داریم به حدی از پیشرفت در برگزاری این رویداد برسیم که علاوه بر گروه‌های هنری کشورهای دیگر، شاهد حضور رایزن‌های فرهنگی و اقتصادی کشورها و حتی در صورت امکان سفر شهرداران و مدیران واحد شهری آنها به یزد باشیم و در واقع دیپلماسی فرهنگی و هنری را جایگزین دیپلماسی سیاسی کنیم.

معاون شهردار شهر میراث جهانی یزد خاطرنشان کرد: هنرمندان به عنوان چهره‌های بسیار تاثیرگذار در کشورها حتماً در سفر به ایران و شهر تاریخی یزد با آداب و فرهنگ صلح‌آمیز این سرزمین بیشتر آشنا شده و سفیران فرهنگی خوبی در کشورهای خود خواهند بود لذا ماحصل این نگاه سازمان فرهنگی شهرداری می‌تواند تاثیر خوبی در جذب گردشگران به این شهر تاریخی و رونق فرهنگی اقتصادی و حتی سیاسی یزد داشته باشد. 

 

انتهای پیام

کلید واژه ها: سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد


نظر شما :