تجلیل از ایثارگران جهاددانشگاهی یزد به مناسبت هفته دفاع مقدس

۰۳ مهر ۱۴۰۲ | ۱۵:۱۰ کد : ۶۲۶۳۹ فرهنگی تاپ خبر
مراسم تجلیل از رزمندگان و ایثارگران سازمان جهاددانشگاهی یزد همزمان با هفته دفاع مقدس برگزار شد.
تجلیل از ایثارگران جهاددانشگاهی یزد به مناسبت هفته دفاع مقدس

 به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی استان یزد، مراسم تجلیل از رزمندگان و ایثارگران سازمان جهاددانشگاهی یزد همزمان با هفته دفاع مقدس با حضور یکی از فرماندهان و یادگاران جبهه‌های حق علیه باطل برگزار شد.

سردار «محمدمهدی فرهنگ‌دوست» از فرماندهان یزدی دفاع مقدس صبح امروز دوشنبه در این مراسم ضمن بیان خاطراتی از آن دوران، چند نمونه از امدادهای الهی که موجب شد رزمندگان ایران با توان اندک دفاعی در برابر هجمه‌ی حکومت بعث عراق که با پشتیبانی کشورهای بلوک غرب و شرق همراه بود، از خاک میهن دفاع کند را برشمرد.

وی به  حضور مقنیان یزدی در جریان پاتک زید که توسط تیپ الغدیر یزد رقم خورد و حفر تونل توسط آنها تا زیر کمین عراقی‌ها اشاره کرد و گفت: دشمن در جریان این ضد حمله حتی با لباس‌هایی مشابه رزمندگان ایرانی در صحنه نبرد حضور پیدا کرد ولی خوشبختانه با هوشیاری رزمندگان کشورمان، تعداد زیادی از آنها به اسارت درآمدند.

فرهنگ‌دوست، شجاعت رزمندگان یزدی که عمدتاً زیر ۲۰ سال سن داشتند را یادآور شد و عنوان کرد: ایثارگری فرزندان ایران اسلامی در حجم فراوان و غیر قابل تصور آتش دشمن بعثی وصف ناپذیر بود.

وی با اشاره به نمایش رزمی فرهنگی «رسم شیدایی ۳» که این شب‌ها در دهکده مقاومت یزد در حال برگزاری است، گفت: در بخش‌هایی از این نمایش به اتفاقات پاتک زید و مقابله و ایستادگی یک گروهان از رزمندگان یزدی در برابر یک تیپ مجهز از دشمن که قرار بود با حضور لشکر علی ابن ابیطالب انجام شود، اشاره شده است.

این یادگار دوران دفاع مقدس با بیان این که کشورمان در طول هشت سال جنگ نابرابر دشمن بعث از رعایت اخلاقیات عدول نکرد، گفت: هرچند همواره از غنیمت‌های به دست آمده از دشمن بر علیه خودش بهره می‌گرفتیم ولی هیچگاه در این رابطه از سلاح‌های شیمیایی غنیمتی استفاده نشد.

وی متذکر شد: علی‌رغم این که از دوران صفوی تا پهلوی، گوشه‌ گوشه ایران در نبود کفایت حکومت‌های مستبد جدا شد ولی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، جوانانی که میانگین سنی آنها حدود ۲۰ سال بود اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک کشورمان به دست دشمن بیافتد.

سردار فرهنگ دوست در پایان نیز از دفاع مقدس به عنوان نقطه عطفی برای انقلاب اسلامی یاد کرد که براساس آن در سایر عرصه‌ها از جمله در جریان مبارزات مدافعان حرم نیز از تجربیات آن بهره گرفته شد.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم ضمن حضور اعضای سازمان بر سر گلزار شهید گمنام در دانشگاه علم و هنر، از رزمندگان و ایثارگران عضو جهادداشگاهی یزد تجلیل شد.

کلید واژه ها: هفته دفاع مقدس


نظر شما :