با محوریت آب، انسان، طبیعت؛ سومین کنفرانس ملی هیدرولوژی مناطق نیمه خشک برگزار می شود

۰۶ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۱:۲۰ کد : ۵۵۵۸ پژوهشی عمومی
رییس جهاددانشگاهی استان کردستان از برگزاری سومین کنفرانس ملی هیدرولوژی در مناطق خشک و نیمه خشک در اردیبهشت ۹۸ به میزبانی سنندج خبر داد و گفت: مقالات ارسالی برای همایش می تواند به زبان های فارسی و انگلیسی باشد.
با محوریت آب، انسان، طبیعت؛ سومین کنفرانس ملی هیدرولوژی مناطق نیمه خشک برگزار می شود

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کردستان، چیا سهراب نژاد در اولین نشست «اولین کنفرانس بین المللی و سومین کنفرانس ملی هیدرولوژی در مناطق خشک» گفت: آب به عنوان یکی از بزرگترین نعمت‌های الهی مایه حیات جهان بشریت و حتی جهان بی جان بوده و یکی از مباحث حائز اهمیت امروز است.

وی با بیان اینکه مباحث آب و هیدرولوژی و موضوعاتی مشابه آن از مباحث دارای اولویت در حال حاضر است افزود: هرچند که ایران کشوری خشک و نیمه خشک بوده اما روند مصرف آب در کشور، روندی نگران‌کننده است.

وی عنوان کرد: محدودیت منابع آب در دسترس، افزایش نیازهای آبی و آلودگی آب‌های موجود موجب شده تا جوامع انسانی با استفاده از بررسی‌های علمی، پژوهش‌های کاربردی و برنامه‌ریزی، وضعیت بهتری را برای خود ترسیم کنند.

سهراب نژاد بیان کرد: در این راستا لزوم هم‌فکری صاحب‌نظران و متخصصان در عرصه ملی و بین مللی برای تحول در زمینه پژوهش‌های کاربردی در منابع آب ایران همگام با پیشرفت‌های جهانی ضروری است و باید علوم پایه منابع آب مانند هیدرولوژی مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

وی یادآور شد:گفت: جهاددانشگاهی کردستان با توجه به اهمیت این موضوع در صدد برگزاری سومین  همایشی ملی در این زمینه است.

رییس جهاددانشگاهی کردستان در ادامه به جلسات و هماهنگی لازم با استانداری کردستان در خصوص این همایش اشاره و اظهار کرد: علاقمندان به این همایش می توانند مقالات خود را تا 20 اسفند ماه سال جاری به آدرس دبیرخانه ارسال نمایند.

وی اظهار کرد: ثبت مقالات برتر در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC  و CIVILICA  ثبت خواهد گردید.


نظر شما :