برگزیدگان مسابقات «کتاب سه دقیقه‌ای» در یزد معرفی شدند

۱۴ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۴:۱۹ کد : ۵۴۷۷۰ فرهنگی تاپ خبر
معاون فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی استان یزد با اشاره به برگزاری مرحله استانی سومین دوره مسابقات ملی «کتاب سه دقیقه‌ای»، از راه‌یابی سه دانشجوی یزدی به مرحله کشوری خبر داد.
برگزیدگان مسابقات «کتاب سه دقیقه‌ای» در یزد معرفی شدند

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان یزد، علی صدری، معاون فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی استان یزد در حاشیه برگزاری مرحله استانی سومین دوره مسابقات ملی «کتاب سه دقیقه‌ای» در گفت‌وگو با ایکنا از یزد گفت: این مسابقات با حمایت سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی و به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان یزد برگزار و دانشجویان دانشگاه‌های استان به رقابت با یکدیگر پرداختند.

وی ادامه داد: ۲۷ دانشجو از دانشگاه‌های استان در این دوره از مسابقات شرکت کردند و در نهایت سه نفر توانستند حائز رتبه‌های برتر شده و به مرحله کشوری که به احتمال زیاد در اردیبهشت‌ماه سال آینده برگزار می‌شود، راه یابند.

صدری افزود: رویداد فرهنگی مسابقات ملی کتاب سه‌دقیقه‌ای در سال جاری با شعار «فرصتی برای معرفی کتاب‌های خوب» و با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های دانشجویان و پاسداشت زبان پارسی اجرایی شد.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان یزد بخش عمومی و تخصصی را از محورهای مسابقه بیان کرد و گفت: دانشجویان در بخش عمومی می‌توانستند به صورت آزاد به معرفی کتابی بپردازند و در بخش تخصصی، موضوع غرب‌شناسی انتقادی محوریت داشت که دانشجویان به معرفی کتاب پرداختند.

وی بیان کرد: در قالب این مسابقه دانشجویان در سه دقیقه، خلاصه یا برشی از یک کتاب را با مهارت‌های ارتباطی و فن‌بیان و زبان بدن به صورت جذاب و هدفمند برای مخاطبان روایت کردند و در واقع می‌بایست در سه‌دقیقه مهم‌ترین پیام و ایده اصلی کتاب و یا برشی از کتاب مورد نظر را به مخاطبان منتقل کنند.

صدری با اشاره به برگزیدگان مرحله استانی سومین دوره مسابقات کتاب سه دقیقه‌ای گفت: زهرا فرقانی، سمیه احمدی و نرگس کریمی توانستند در این دوره به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را کسب کنند.

کلید واژه ها: مسابقات سه دقیقه ای


نظر شما :