بازدید نایب رییس مجلس از نمایشگاه معرفی گزیده‌ای از دستاوردهای جهاددانشگاهی/ دستگاه‌های اجرایی برای حل مشکلاتشان به این نهاد رجوع کنند

۱۳ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۶:۲۱ کد : ۵۴۷۶۷ تاپ خبر عمومی
نایب رییس مجلس شورای اسلامی در بازدید از نمایشگاه معرفی گزیده ای از دستاوردهای جهاد دانشگاهی که به میزبانی شورای اسلامی شروع به کار کرد، گفت: امیدوارم روزی برسد که هر وزارتخانه و دستگاهی اگر مشکلی در بستر توسعه فناوری دارد به جهاددانشگاهی مراجعه کند تا آن کار را انجام دهد و امیدوارم این نهاد هیچ گاه به سیستم اداری دولتی تبدیل نشود.
بازدید نایب رییس مجلس از نمایشگاه معرفی گزیده‌ای از دستاوردهای جهاددانشگاهی/ دستگاه‌های اجرایی برای حل مشکلاتشان به این نهاد رجوع کنند

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، دکتر علی نیکزاد نایب رییس مجلس شورای اسلامی، ظهر امروز شنبه ۱۳ اسفندماه با همراهی دکتر حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی و معاونان و مدیران ارشد این نهاد در بازدید از نمایشگاه معرفی گزیده‌ای از دستاوردهای جهاددانشگاهی که در مجلس شورای اسلامی برپا است با تبریک روز جوان تاکید کرد: جهاد دانشگاهی با این هدف تشکیل شد که در دانشگاهها جهادی اتفاق افتاد. این نهاد در این سال‌ها کارهای بزرگی را در عرصه‌های پزشکی، صنعت، کشاورزی، فرهنگی و اخیراً اطلاع‌رسانی و امور انسانی اجتماعی انجام داده است.
دکتر نیکزاد با بیان اینکه امیدوارم روزی برسد که هر دستگاه اجرایی که اگر مشکلی در بستر توسعه فناوری دارد به جهاددانشگاهی مراجعه کند تا آن کار را انجام دهد ادامه داد: به عنوان کسی که سابقه فعالیت در دولت و دستگاه‌های اجرایی را دارد به دوستان عزیز در دولت عرض می کنم اگر می خواهید که «ما میتوانیم» را انجام دهید هرکجا که نمی گذارند شما کاری را انجام دهید آن را به جهاددانشگاهی بسپارید.
وی با بیان اینکه بدون تعارف باید گفت بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور از مشکلات فرهنگی است، افزود: اگر در مسائل فرهنگی می توانستیم به معنی واقعی کلمه فرهنگ اسلام عزیزمان را اجرا می کردیم بسیاری از مشکلات اقتصادی ما کم می شد.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد:نمی ‌توانیم بگوییم مشکلات اقتصادی نداریم. اگر مشکلات اقتصادی حل شود اما به فرهنگ توجه نشود همچنان مشکلات باقی است؛ زیرا از تربیت توحیدی است که امسال شهید حاج قاسم سلیمانی پرورش می‌یابند که می‌شود کشور و اقتصاد را به آنها سپرد.
دکتر نیکزاد با تاکید به اینکه جهاددانشگاهی از آن چیزی که مد نظرش است نباید اصلا کوتاه بیاید و باید مباحث دانشگاهی را در مباحث توسعه صنعتی، پزشکی، فرهنگی، رسانه، علوم انسانی، جهادگونه پیش ببرد.

وی باتقدیر از دستاوردهای ارائه شده جهاددانشگاهی در این نمایشگاه تاکید کرد: همانند گذشته بر این باورم
خدا نیاورد آن روزی را که جهاددانشگاهی ما به سیستم اداری دولتی تبدیل شود؛ زیرا این نهاد واقعاً باید جهادی وار عمل کند.

گفتنی است، نمایشگاه «جهاددانشگاهی؛ الگوی ایرانی ـ اسلامی پیشرفت دانش‌بنیان» با هدف ارائه گزیده‌ای از دستاوردهای حوزه‌های پژوهش و فناوری؛ آموزش و کارآفرینی؛ تجاری‌سازی و اقتصاد دانش‌بنیان و فرهنگی جهاددانشگاهی از شنبه، ۱۳ اسفند تا سه‌شنبه، ۱۶ اسفندماه از ساعت ۸ تا ۱۶ در محل نمایشگاه‌های مجلس شورای اسلامی دایر است.

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی نمایشگاه مجلس ۱۴۰۱


نظر شما :