آزمایشگاه‌های سازمان جهاد دانشگاهی استان یزد تحت عنوان «آزمایشگاه مواد و مصالح» به عضویت قطعی درآمد.

۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۳:۲۷ کد : ۵۴۱۹ پژوهشی تاپ خبر عمومی
آزمایشگاه‌های سازمان جهاد دانشگاهی استان یزد تحت عنوان «آزمایشگاه مواد و مصالح» با پیگیری حوزه معاونت پژوهش و فناوری و تلاش کارکنان آزمایشگاهی به عضویت قطعی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درآمد.
آزمایشگاه‌های سازمان جهاد دانشگاهی استان یزد تحت عنوان «آزمایشگاه مواد و مصالح» به عضویت قطعی درآمد.

 به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی استان یزد، مجموعه آزمایشگاه‌های سازمان جهاد دانشگاهی یزد تحت عنوان «آزمایشگاه مواد و مصالح» با پیگیری حوزه معاونت پژوهش و فناوری و تلاش کارکنان آزمایشگاهی به عضویت قطعی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درآمد.

گفتنی است، این آزمایشگاه از سال 1396 عضو آزمایشی شبکه آزمایشگاهی فناوری­های راهبردی بوده است که با فعالیت­های انجام گرفته در ارائه خدمات و ارزیابی­های انجام شده، به عنوان عضو قطعی این شبکه پذیرفته شد.

 

قابل ذکر است، هدف از تشکیل شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، کنار هم قرار دادن ظرفیت‌های آزمایشگاهی کشور در حوزه فناوری‌های راهبردی است تا دسترسی به خدمات آن‌ها را برای ارائه به متقاضیان در دانشگاه‌ها و نیز صنایع و شرکت‌های دانش بنیان تسهیل کند.. انواع آزمون های خاک، بتن، قیر و آسفالت، شن و ماسه، جوش، آجر، مواد سرامیکی و نسوز، نانومواد، عصاره گیری و اسانس گیری از جمله خدماتی است که در آزمایشگاه مواد و مصالح ارائه میگردد.

 

 در ادامه این گزارش آمده است، «در نامه‌ای از سوی مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، آزمایشگاه مواد و مصالح، به عضویت قطعی «شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی» در آمد و از این پس با توجه به امتیاز کسب شده در ارزیابی عملکرد سالانه بر اساس دستورالعمل های حمایتی از حمایت‌های این شبکه برخوردار خواهد شد».

 

 همچنین بنا به این گزارش حمایت از برگزاری کارگاه­ها و دوره­های آموزشی مورد تائید شبکه، حمایت از تعمیر و نگهداری، کالیبراسیون و تامین قطعات برای تجهیزات موجود، حمایت از اخذ اعتبار نامه استاندارد ۱۷۰۲۵ ISO، حمایت از پیاده سازی نرم افزارهای اطلاعات آزمایشگاهی (LIMS)، حمایت از خرید تجهیزات آزمایشگاهی ساخت داخل، حمایت از فعالیت کارگروه های تخصصی (از قبیل چاپ مقاله، چاپ کتاب، امور پژوهشی و تنظیم استاندارد) ازحمایت­های شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی دانست.

 

لازم به ذکر است، استفاده از این حمایت‌ها مستلزم کسب اعتبار لازم در ارزیابی‌های سالانه شبکه راهبردی از آزمایشگاه مواد و مصالح خواهد بود. بنابراین همکاری همه جانبه مسئولان و کارکنان آزمایشگاه‌ها، در تحقق امتیازات مورد نظر در ارزیابی سالانه، بسیار مهم و ضروری است.

 


( ۲ )

نظر شما :