/اولویت معاونت آموزش و کارآفرینی سازمان جهاد دانشگاهی استان یزد/

ارائه آموزش‌های اشتغال‌محور و مهارت‌محور

۱۷ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۰:۱۶ کد : ۵۳۴۸۴ آموزشی تاپ خبر
ارائه آموزش‌های اشتغال‌محور و مهارت‌محور در اولویت فعالیت‌های معاونت آموزش و کارآفرینی سازمان جهاد دانشگاهی استان یزد در سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین قرار دارد.
ارائه آموزش‌های اشتغال‌محور و مهارت‌محور

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی استان یزد، فاطمه سعادت‌جو سرپرست حوزه آموزش و کارآفرینی سازمان جهاددانشگاهی استان یزد به مناسبت ایام ا... دهه فجر گزارشی از فعالیت ها و اهداف آموزشی  این سازمان ارائه نمود.

سعادت جو در اینباره عنوان کرد:  ارائه آموزش‌های اشتغال‌محور و مهارت‌محور در اولویت فعالیت‌های معاونت آموزش و کارآفرینی سازمان جهاد دانشگاهی استان یزد در سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین قرار دارد که در سال 1401 علاوه بر برنامه‌ریزی برای برگزاری دوره‌های عمومی و تخصصی برای افراد جامعه و سازمان‌ها و صنایع گوناگون استان، آموزش‌های اشتغال‌محور و مهارت‌محور در دستور کار این معاونت قرار گرفت.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال 1401 تاکنون 9.822 نفر از افراد جامعه در استان یزد در مراکز مختلف این سازمان چه به صورت حضوری و چه به صورت آنلاین آموزش‌های عمومی را دریافت کرده‌اند، خاطر نشان کرد 701 نفر نیز در دوره‌های آموزشی تخصصی و مهارتی حضور داشته‌اند و موفق به گذاراندن دوره‌ها در مراکز کوتاه مدت سازمان شده‌اند.

برگزاری 165.000 نفر - ساعت آموزش برای 9.400 نفر جهت توانمندسازی و مهارت‌افزایی شاغلین و نیرو‌های بدواستخدام سازمان‌ها، صنایع و شرکت‌ها فعالیت دیگر این حوزه در راستای افزایش میزان بهره‌بری نیروهای سازمان‌ها و شرکت‌ها و همچنین افزایش میزان تولید صنایع استان بوده است.

بخش دیگری از فعالیت‌های این معاونت، مربوط به مباحث کارآفرینی و اشتغال و توجه به آموزش و توسعه کسب‌وکارهای کوچک و متوسط با تاکید بر مشاغل خانگی بوده است. این بخش از فعالیت‌ها فراتر از مباحث آموزش در نظر گرفته شده است و ارائه بسته خدمات کامل جهت دستیابی متقاضیان به بازار جهت ارائه محصولات در دستور کار بوده است. از ابتدای سال تا کنون 806 نفر از آموزش‌ها، خدمات استعدادسنجی، مشاوره‌های عمومی و تخصصی کسب و کار، خدمات تجاری‌سازی محصولات و تسهیل‌گری جهت اتصال به بازار، ثبت برند و حضور در نمایشگاه‌ها بهره برده‌اند.

سعادتجو اظهار داشت: بالغ بر 11 هزار نفر ساعت آموزش عمومی و تخصصی، حدود 7 هزار نفر ساعت مشاوره عمومی و اختصاصی، استعدادسنجی و تحلیل برای 900 نفر از متقاضیان، ثبت 7 برند در اداره مالکیت معنوی و فراهم کردن حضور 67 کارگاه در نمایشگاه‌های مختلف شهرستانی، استانی، ملی و بین‌المللی فعالیت‌های صورت گرفته در این بخش می‌باشد.

علاوه برآن پایگاه خبری بازار کار استان یزد، با هدف رصد، پایش و انعکاس اخبار، اطلاعات، رویدادها و گزارش‌های خبری حوزه اشتغال و کارآفرینی و به صورت روزانه و پیوسته کلیه اخبار این حوزه را در چارچوب زیست بوم اشتغال و کارآفرینی استان به مخاطبان خود عرضه می‌نماید. انتشار و تولید 960 خبر مرتبط به اشتغال و کارآفرینی در پایگاه خبری بازار کار از فعالیت صورت گرفته در این حوزه می‌باشد. همچنین تجهیز استودیو بازار کار جهت تولید محتوای مربوط به اشتغال و کارآفرینی و با تاکید بر معرفی کارآفرینان آینده که بیشتر از نوجوانان و جوانان بااستعداد و نخبه استان هستند از دیگر اقدامات می‌باشد.


نظر شما :