پاسداشت مقام زن در جهاددانشگاهی استان یزد

۲۴ دی ۱۴۰۱ | ۱۱:۱۸ کد : ۵۲۶۲۸ فرهنگی تاپ خبر
مراسم جشن ولادت حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) و روز گرامیداشت مقام زن با حضور بانوان جهاددانشگاهی استان یزد برگزار شد.
پاسداشت مقام زن در جهاددانشگاهی استان یزد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، مراسم جشن ولادت حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) و روز گرامیداشت مقام زن با حضور بانوان سازمان جهاددانشگاهی استان یزد برگزار شد.

«محمدرضا دهقانی» رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان یزد در این مراسم پاسداشت که امروز شنبه 24 دیماه در سالن امفی تئاتر جهاددانشگاهی برگزار شد، ضمن تبریک این مناسبت ارزشمند، گفت: قطعاً نامگذاری ولادت حضرت زهرای مرضیه(س) به عنوان روز زن صرفاً به دلیل زن بودن آنحضرت اتفاق نیفتاده بلکه به دلیل صدیقه بودن، مرضیه بودن و سایر ویژگی‌ها و خصلت‌های برازنده‌ی آنحضرت است.

وی افزود: این روز بهانه‌ای برای الگو گرفتن و حرکت کردن در مسیر الگوبرداری از صفات عالیه و ویژگی‌های حضرت زهرا(س)‌ برای کسب جایگاه‌های متعالی در زندگی است.

دهقانی در ادامه نقش زنان در جامعه را بسیار حائز اهمیت خواند و گفت: قطعاً نقش زنان شاغل در خانه و خانواده به مراتب دشوارتر از مسئولیت آنان در فعالیت شغلی آنهاست.

رئیس جهاددانشگاهی یزد در پایان این حرکت کردن را لازمه فعالیت در جهاددانشگاهی خواند و گفت: سازمان نباید در وضعیت فعلی باقی بماند لذا باید به سمت تعالی حرکت کرد و در این مسیر باید مرد و زن دست در دست هم برای تحقق این مهم تلاش کنند.

سخنرانی استاد آبائی در خصوص الگوی زن هزاره سوم، تجلیل از بانوان شاغل در جهادددانشگاهی که به تازگی به مقام مادری نائل آمده‌اند و نیز مادران پر فرزند سازمان در راستای سیاست فرزندآوری و جوانی جمعیت، تجلیل از برگزیدکان مسابقه دلنوشته‌ای برای مادر، تاکید بر نقش مادران در موضوع فرهنگ سازی در حوزه محیط زیست و برش کیکی به مناسبت روز زن، از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

کلید واژه ها: روز زن


نظر شما :