بیانیه جهاددانشگاهی به مناسبت فرارسیدن سالروز حماسه نهم دی‌ماه/ تلاش این نهاد برای پیشرفت عزت‌مندانه ایران اسلامی

۰۹ دی ۱۴۰۱ | ۰۸:۰۸ کد : ۵۲۱۳۰ تاپ خبر عمومی
جهاددانشگاهی به مناسبت فرارسیدن سالروز حماسه نهم دی ماه بیانیه‌ای صادر کرد که در آن بر تلاش این نهاد برای پیشرفت عزت‌مندانه ایران اسلامی تاکید شده است.
بیانیه جهاددانشگاهی به مناسبت فرارسیدن سالروز حماسه نهم دی‌ماه/ تلاش این نهاد برای پیشرفت عزت‌مندانه ایران اسلامی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، این نهاد به مناسبت فرارسیدن سالروز حماسه نهم دی ماه بیانیه‌ای صادر کرد.

متن بیانیه به شرح زیر است: 


 بسم الله الرحمن الرحیم 

خروش ملت ایران در حماسه نهم دی‌ماه و دفاع جانانه‌شان از عزت ملی، ارزش‌ها و دستاوردهای جمهوری اسلامی به مدد تواصی به حق و صبر، آن‌هم پس از تحمل هشت‌ماه توطئه و فتنه‌انگیزی دشمنان، یک نماد برجسته و نشان روشن از بصیرت و احساس مسئولیت انقلابی و مشحون از درس‌ها و عبرت‌هایی است که پرداختن به آن و تبیین ابعادش، کشور را در برابر اشرار مستکبر عالَم، قوی‌تر خواهد کرد.
به همین‌دلیل یکی از رموز موفقیت مردم در عبور و پشت سر انداختن تهاجم و فتنه ترکیبی مهر1401 که به‌عنوان بزرگ‌ترین جنگ روانی و رسانه‌ای علیه ملت ایران اسلامی قدعلم کرد، تجربه فتنه 88، یادآوری مختصات تهاجم دشمن و نیز اعتماد به امداد الهی بود.
هجمه‌ای که اگرچه گسترده‌تر، پیچیده‌تر و عمیق‌تر از فتنه 88 بود اما در عین حال، همان خطوط اصلی را دنبال می‌کرد؛ انکار داشته‌های ملت یا کوچک و کم‌اهمیت نشان‌دادن آن، حجم وسیع القا و تقویت حس بی‌اعتمادی در جامعه، پنهان‌کردن حقایق یا وارونه جلوه دادن آن، نمایش و حمایت گسترده از شعارهای جذاب و در عین حال سرپوش‌گذاشتن بر اعمال فاسد و تباهی‌آور شعاردهندگان.
با وجود این صف‌آرایی و تحرکات نرم هماهنگ، در جریان حرکت عظیم ملت بزرگ ایران‌ در مسیر انتخابی‌شان برای حفظ استقلال و استحکام کشور، اهداف فتنه‌های دشمنان و دست‌های خائن و آلوده، به‌فضل الهی، بسیار زودتر از آن‌چه محاسبه می‌شد، عیان گشت؛ در فتنه 88، به‌ظاهر و با فریب افکار عمومی، تنها یک خواسته غیرقانونی یعنی نادیده‌گرفتن نتایج انتخابات پرشکوه ریاست جمهوری و ابطال آن، مورد خواست دشمن و دنباله‌روهای داخلی او بود و اهداف شوم دیگر به‌تدریج آشکار شد؛ اما در فتنه مهر امسال، طولی نکشید که در حرف و عمل،‌ تجزیه ایران و براندازی جمهوری اسلامی به‌طور علنی، عنوان شد.
ملت مظلوم و مقتدر ایران اسلامی نشان داده‌اند که در فتنه‌ها و شدائد، همواره این انذار خداوند متعال را که فرمود: «إِنَّمَا یُرِیدُ الشَّیْطَانُ أَنْ یُوقِعَ بَیْنَکُمُ الْعَدَاوَةَ وَالْبَغْضَاءَ...» را مورد توجه و نصب‌العین خود قرار می‌دهند و با وجود مشکلات متعدد در کشور، به دعوت‌ها و فراخوان‌های نفرت و خشم و دریدن و انقطاع ید واحده اجتماع که از شیاطین صادر می‌شود، پاسخ کوبنده داده و از میدان فتنه‌انگیز دشمنان با سربلندی بیرون می‌روند.
یکی از درس‌آموزترین اتفاقات در طول فتنه‌ها، بررسی نقش بی‌بدیل جوانان فداکار و جان‌برکف بسیجی، فراجا، سربازان گمنام امام زمان(عج) در دستگاه‌های اطلاعاتی کشور و نیز جوانان فعال در عرصه تبیین است که با قلم و حرف حق و مستند،‌ در خاموش‌کردن شعله‌های فتنه اثرگذارند و گویای این مطلب است که نسل جوان انقلابی، هم‌چنان در ناکام‌گذاشتن دسیسه‌های بدخواهان و براندازان،‌ پیشرو و پیشگام است.
در آستانه فرارسیدن سالروز حماسه نهم دی‌ماه، به ارواح مطهر شهدای امنیت و شهیدان مظلوم حوادث تروریستی، درود و سلام می‌فرستیم و روز بصیرت و میثاق امت با ولایت را گرامی می‌داریم.
جهادگران جهاددانشگاهی در آستانه این روز بزرگ، بار دیگر اعلام می‌کنند با حفظ روحیه انقلابی و دشمن‌شناسی و اقدام و عمل بر اساس شاخص‌های ترسیم‌شده توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی(ادام اللهُ ظله الوارفَ) می‌کوشند در برابر دشمنان این آب و خاک، دست برتر را در عرصه‌های مختلف علمی و فرهنگی داشته باشند و همه توش و توان خود را برای اعتلای کلمه حق و پیشرفت عزت‌مندانه ایران اسلامی به‌کار گیرند.
                                                                 
                                                                                  جهاددانشگاهی
                                                                                     ۱۴۰۱/۱۰/۸ 

کلید واژه ها: حماسه نهم دی ماه


نظر شما :