برگزیده شدن اعضای جهاد دانشگاهی یزد در پژوهش های برتر فرهنگی ، اجتماعی استان

۲۹ آذر ۱۴۰۱ | ۱۰:۳۱ کد : ۵۱۸۵۶ فرهنگی تاپ خبر
در مراسمی با حضور مسئولان کشوری و استانی، پژوهش های برتر فرهنگی، هنری و اجتماعی استان یزد معرفی شدند.
برگزیده شدن اعضای جهاد دانشگاهی یزد در پژوهش های برتر فرهنگی ، اجتماعی استان

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان یزد، مراسم بیستمین دوره معرفی پژوهش های برتر فرهنگی، هنری و اجتماعی استان یزد با حضور قاسم زائری، رئیس پژوهشگاه فرهنگ و هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی گو معاون اجرایی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، مهران فاطمی استاندار یزد، احسان عابدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد و جمعی از مسئولان و پژوهشگران استانی در محل استانداری یزد برگزار شد.

احسان عابدی در این مراسم گفت: شورای پژوهشی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد مدتی نزدیک به سه دهه دارد که متشکل از اعضای هیات های علمی، صاحب نظران حوزه فرهنگ و اجتماع است.

وی افزود: امروز افتخار این را داریم که ۲۰ امین دوره تحلیل از پژوهش های برتر فرهنگی و هنری را برگزار می کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد ادامه داد: تاکنون ۹۰۰ عنوان پژوهشی در زمینه فرهنگی، هنری و اجتماعی ارائه شده است و امسال نیز دو طرح مصوب داریم که تدوین برش های استانی جامع فرهنگی و اجتماعی و همچنین ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی با توجه به فرهنگ یزد به عنوان این پژوهش ها است.

عابدی با اشاره به برگزاری بیستمین دوره معرفی پژوهش های برتر فرهنگی، هنری و اجتماعی گفت: در این دوره ۴۶ اثر بعد از اعلام فراخوان به دبیرخانه ارسال شد که ۳۵ اثر به داوری رسید و در نهایت نیز هشت اثر انتخاب شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد بیان کرد: ما نیاز به تغییر رویکرد پژوهش های فرهنگی، هنری و اجتماعی مبتنی بر احصای مبتنی بر چالش ها داریم زیرا درصد قابل توجهی از پژوهش ها در کتابخانه ها مانده و قابلیت وارد شدن به تصمیم گیری ها ندارند.
وی افزود: از مجموعه دانشگاه ها درخواست داریم که پژوهش های علوم انسانی را جدی بگیرند و موضوعات مبتنی بر نیازهای استانی باشد تا شاهد ارتقای کیفی پژوهش ها و اثرگذاری ها در تصمیم گیری ها باشیم.

در بیستمین دوره انتخاب طرح های پژوهشی استان یزد، سیدعلیرضا افشانی، سمیه فاضل نجف آبادی، محمد ترکاشوند، صدیقه رمضانخانی، عباس زارع بنادکوکی، بهروز اسلامی و مروارید عارف منش، سیدمنصور امامی میبدی و سعید دشتی زاد بعنوان مجریان طرح های برتر تجلیل شدند.

کلید واژه ها: بیستمین دوره معرفی پژوهش های برتر فرهنگی


نظر شما :