در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفت؛

انتخاب اعضای جدید هیات امنای جهاددانشگاهی

۲۴ آبان ۱۴۰۱ | ۰۸:۵۷ کد : ۵۰۷۰۴ تاپ خبر عمومی
اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی ۳ عضو حقیقی و یک عضو حقوقی هیات امنای جهاددانشگاهی را انتخاب کردند.
انتخاب اعضای جدید هیات امنای جهاددانشگاهی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در جلسه عصر امروز سه‌شنبه(۲۴ آبان ماه ۱۴۰۱) به بررسی صلاحیت ۳ عضو حقیقی هیئت امنای جهاددانشگاهی پرداختند که دکتر حمیدرضا طیبی، دکتر عبدالحسین شاهوردی و دکتر کیوان مجیدزاده که از سوی این نهاد برای این منظور پیشنهاد شده بودند، مورد تایید اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفتند.

همچنین دکتر روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور نیز به عنوان عضو حقوقی به اعضای هیئت امنای جهاددانشگاهی اضافه شد.

گفتنی است هیات‌ امنای جهاددانشگاهی‌ براساس‌ ماده‌ چهارم‌ و پنجم‌ اساسنامه‌ مصوب‌ شورای‌ عالی‌ انقلاب‌ فرهنگی‌ به‌ عنوان‌ یکی‌ از ارکان‌ جهاددانشگاهی‌ به عنوان،"عالی‌ترین‌ مرجع‌ سیاستگذاری‌" این‌ نهاد شناخته‌ می‌شود.

رئیس جهاددانشگاهی رییس هیات امنا است، وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور ، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اعضای حقوقی هیات امنا را تشکیل می‌دهند که به این جمع معاون علمی، فناوری و اقتصاددانش‌بنیان رئیس جمهور نیز اضافه شد.

در کنار دکتر شاهوردی که این دوره نیز در هیات امنای این نهاد حضور دارد، پیش از این دکتر قرنفلی و‌ دکتر ایمانی خوشخو نیز جز اعضای حقیقی هیات امنای جهاددانشگاهی بودند.


نظر شما :